Miten kauan pitää olla yhdessä ennen kuin kihlautuu?? - Deittailu ja yöelämä

katjah_

No minä ja poikaystäväni oltiin oltu 10kk yhdessä kun menimme kihloihin.. ja kertaakaan ei olla kaduttu sitä. Me aiomme mennä naimisiin, mutta koska, sitä ei olla vielä päätetty.. kohta ollaan oltu puolivuotta kihloissa ja elämä hymyilee :D

Sivut

Kommentit (66)

andra

vähintään vuosi on munkin mielestä ihan hyvä aika. mutta vielä tärkeempää mun mielestä on että ollaan ensin asuttu yhdessä. ennenkun asuu oikeesti samassa osotteessa ja jakaa arjen yhdessä joka päivä en ainakaan minä uskaltaisi kihloihin lähteä. avoliittoon taas voi minun puolestani hypätä vaikka viikon päästä jos siltä tuntuu (kuitenkin harkiten ensin kunnolla.) :wink:

Cosmogirl_85

Kaveri ja sen poikaystävä on ollut yhdessä vain 10 kuukautta ja yhtäkkiä ne keksi että ne haluu kihloihin!! mä ja poikaystäväni oltiin kyllä sitä mieltä että se on ihan tyhmää kuin on ollut niin vähän aikaa yhdessä.
Meidän mielestä voi ehkä ajatella mennä kihkoihin kun on ollut ehkä 2-5 vuotta yhdessä.

Miten pitkään pitää olla yhdessä että voi ajatella kihlautumista??

TinkerBell

Mun mielestä sillä itse ajalla ei oo mitään merkitystä, ennemminkin niin, että se tuntuu oikeelta.

Ite oon sitä mieltä, että kihlaus on lupaus avioliitosta!

Fansku

Mun mielestä sillä ajalla on kyllä merkitystä. Jokainen tehköön ihan niinkuin tahtoo, mutta itselleni sillä on merkitystä. Alkuhan on aina pelkkää ruusuilla tanssimista, joten en hehkeän alun (alle 1v) kyllä missään nimessä kihlautuisi. Koska minullekkin kihlaus on lupaus avioliitosta niin tahdon olla ehdottoman varma ennen kuin kihloihin menen. Me olemme olleet nyt vähän yli 2v yhdessä, ja rakastan avomiestäni valtavasti eikä meillä ole ollut mitään suurempia ongelmia tavallisia riitoja lukuunottamatta, mutta en kyllä vieläkään menisi kihloihin. Niin varma tahdon asiasta olla.

Miffy

Noh, mun mielestäni kihlauksilla tai avioliitoilla ei ole sen suurempaa merkitystä kahden ihmisen suhteelle. Mutta en kyllä oikein näe mitään pointtia mennä kihloihin, jollei aio avioon. Mutta kuten sanoin, mulle tollasilla institutionaalisilla jutuilla ei ole hevon helkkaria merkitystä.

Miffy

Mutta toisaalta, jotkut voi ajatella kihlauksen vain ikäänkuin jonkinlaiseksi toiselle lupautumiseksi, muttei kuitenkaan välttämättä avioon asti, jos ymmärrätte. Ikäänkuin yhteenkuuluvuudeksi.

Carrie

Mä en kihlaukselle mitään varsinaista aikarajaa laittaisi, mutta ei se lyhyen seurustelun jälkeen kannata. Ja kun mun mielestä se kihlaus on lupaus avioliitosta, niin kyllä sitä pitää harkita, ja pitää olla varma että todellakin haluaa viettää elämänsä sen toisen ihmisen kanssa.

Mutta toisaalta taas pitäisi muistaa sekin että päättyyhän puolet avioliitoistakin eroon, eli ei sekään nykyään taida kovinkaan monelle olla niin lopullinen päätös, vaikka ainakin minun mielestäni sen pitäisi olla.

Miffy

No siis vaikka niin, mutta lähinnä meinaan, että sormusket voi vaihtaa ihan vain vaikka sellaisena lämpimänä eleenä ikäänkuin, että tässä nyt ollaan yhdessä jne. Mutta tässä tarkoituksessa voi vaihtaa tietty vaikka minkä korun tms.

Aivan, mä olen sitä mieltä, että mitään institutionaalisia vakuuksia ei parisuhteeseen tarvita.

Ja niin, KOSKAAN ei voi olla varma. Kukaan. Aina voi tapahtua vaikka mitä, kuten tulla ero. Kelle tahansa.

Meisy

ei siinä minun mielestäni mitään aikarajaa ole. me oltiin oltu 1,5kk yhdessä kun mentiin kihloihin ja se on kummallekin meistä selvää,että se on lupaus avioliitosta.enkä mistään asiasta koskaan ole ollut niin varma,kuin kihlauksestamme.

SooZ

ei se todellakaan sitä aikaa katso. kultani on seurustellut aikaisemmin mm. 5 vuotta erään naisen kanssa muttei koskaan edes harkinnut että menisivät kihloihin hänen kanssaan tai kenenkään muunkaan jonka kanssa on ollut ennen minua. Sama täällä, en minäkään. Sitten kulta vain kysyi tuossa muutama kuukaus sitten kun oltiin seurusteltu n. 7kk että haluaisinko mennä kihloihin hänen kanssaan. Vastasin kyllä enkä vielä ole katunut päätöstä yhtään. Molemmille meistä kihloihin meno on lupaus siitä että sitten joskus mennään naimisiin. eihän sitä tietenkään koskaan tiedä mitä elämä tuo tullessaan mutta uskon että tämä kestää :)
ei mun mielestä muut ole jäävejä sanomaan kenenkään toisen parisuhteesta ovatko menneet oikeaan aikaan kihloihin tai muuttaneet yhteen ym. Tuttavani menivät naimisiin 8kk seurustelun jälkeen ;) että toiset hitaasti ja toiset nopeasti.

sopuli

Ei mustakaan voi mitään aikarajoja asettaa, mutta ainakin täytyy olla varma, että haluaa toisen kanssa elämänsä elää. Hmm... Ja täytyisi suhteen olla jo silleen "tasoittunut", eikä missään alkurakkauden huumassa, koska eihän sillon edes huomaa toisen huonoja puolia!

SunLion
Cosmogirl_85
Kaveri ja sen poikaystävä on ollut yhdessä vain 10 kuukautta ja yhtäkkiä ne keksi että ne haluu kihloihin!! mä ja poikaystäväni oltiin kyllä sitä mieltä että se on ihan tyhmää kuin on ollut niin vähän aikaa yhdessä.
Meidän mielestä voi ehkä ajatella mennä kihkoihin kun on ollut ehkä 2-5 vuotta yhdessä.

Miten pitkään pitää olla yhdessä että voi ajatella kihlautumista??

Kihlaus on lupaus avioliitosta munkin mielestä...se millon kukakin on valmis on yksilöllistä.

me mentiin 6kk:n virallisen Seurustelun jälkeen kihloihin...:) Tunnettiin toisemme jo sillon paremmin kun moni muu pitempäänkin seurustellu:)

Maikki85

Minusta ennen kihlautumista pitäisi olla yhteinen taival ainakin 1vuosi..mielummin pari tai enemmän. EEttä oikeesti tuntisi sen ihmisen. Ja niin että toista rakastaa ja haluaa mennä toisen knassa naimisiin,ei siis todellakana kihloihin sen takia kun haluaa näyttää muille että seurustelee.

Mä otan omassa suhteessa varovaisesti,tai yhdessä ollaan näin päätetty. Ollaan yhdessä rauhassa ja nähdään jokatoinen päivä ja katotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Yhteen muutetaan aikasintaaan kun oon kouluta valmistunut(eli 2vuoden päästä). Ettei rupeis toisen naama ärsyttämään liian pian ja et pienet riidat jäis vähemmälle kun tuntee toisen paremmin. Nykyään luovuteaan liian helpolla.Aikasin mennään kihloihin ja naimisiin ja hetkenpäästä erotaan koska oltiin liian nuoria eikä toista tuntenut tarpeeksi hyvin.

sanni

Jep, minäkin oon sillä kannalla että kihlaus on lupaus avioliitosta eli sen vois solmia kun se tuntuu sekä itsestä että kumppanista oikealta. Minä ja kultani sovimme, että ensi vuoden puolella voisi katsella sitä kihlautumista, olemme siitä puhuneet jo jonkin aikaa mutta päätimme odotella kuitenkin vielä ensi vuoteen. Eihän tässä mikään kiire ole :wink: Eli omasta mielestäni kihlaus on OK kun siltä tosiaan vakavissaan tuntuu. Ei sillä, kauanko on seurustellut, ole niinkään merkitystä. Kunhan tuntee kumppaninsa kunnolla ja voi todeta, että haluaa todellakin jakaa elämänsä hänen kanssaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat