Kamppailulajit - Harrastukset

TaskuMyy

[color=green]Oletko itse harrastanut? Mitä lajia?
Mitä mieltä olet? Onko pelleilyä? Huvittavaa? Typerää?
Onko oikein oppia lyömään toista[/color]?

Kommentit (4)

riinaF

Mä olen karatea pari vuotta harrastanut. Olihan se ihan jees, olisin jatkanut jos joku kaverikin olisi mutta tottakai yläasteikäisenä piti lopettaa koko harrastus kun kaikki kaveritkin kyllästyi ja lopetti :roll: :lol: Ja aika kallistahan se oli, puvun osto ja vyöt ja natsat ja oisin just tarvinnu uuden puvun, jos olisin jatkanu.

Ja mun mielestä on positiivinen juttu, että oppii puolustautumaan itse. Ainakin karatessa sitä vastustajaa kunnioitetaan ja ottelun alussa ja lopussa kumarretaan toiselle, jne. joten en usko, että kukaan sieltä saa vaikutteita älyttömään hakkaamiseen ja tappeluun.

Nyytikki

Olen harrastanut thainyrkkeilyä ja MMA:ta eli vapaaottelua lähinnä kuntoilumielessä. Tosi hyvää treeniä ne olivat ja kunto nousikin kohisten. Oli myös tosi hauskaa treeniä! :)

Ei se pääasia noissa harrastuksissa ole mikään toisen hakkaamisen opettelu vaan ihan urheilu. Lajia harrastava voidaan "potkia ulos" seurasta, jos hänen kuullaan käyttäneen oppejaan nakkikiskalla, joten harvemmin kukaan tosissaan otteleva ketään käy lyömään! En itse koe nyrkkeilyä jne. väkivaltaisena lajina, minusta väkivalta on jotain aivan muuta kuin urheilua, jossa kaksi ihmistä kohtaa tietäen säännöt, mahdolliset seuraukset ja oikeat tekniikat.

Puolustautuminen on myös toki helpompaa, jos osaa tekniikkaa - esimerkiksi MMA:ssa opetellaan tekemään tosi hyödyllisiä painijuttuja (esim. kuinka pääsee isommankin miehen alta pois) ja lukkoja.

EssiGirl

Olet harrastanut taekwondoa aiemmin muutaman vuoden. Laji on hieno ja mielenkiintoinen, kun tanssitaustani vuoksi pidän potkuista ja jalkapainotteisuudesta. Harjoittelu ei juuri keskittynyt "tappelemiseen", vaan toista kunnioitettiin joka harjoitteessa. Sitten perheeni muutti, eikä uudella paikkakunnalla ollut mahdollisuutta harrastaa. Nyt olen muttanut opiskelemaan Helsinkiin, ja ajattelin jatkaa / aloittaa lajin uudestaan. Olen ihan fiiliksissä, kun katselin vain parin kilometrin päässä olevan taekwondosali ( http://www.taekwondourheilijat.fi/ ), jossa opettaa ne tyypit, jotka oli silloin aiemmin harrastaessani niitä parhaita ottelijoita ja suomenmestareita.

ilona k.

Oon harrastanut nyt pikkusen vajaa vuoden kickboxingia (aikaisempi ura kilpavoimistelun puolella). Ainakin kunto nousi kohisten ihan vaan peruskurssin aikana ja läskiä lähti kun lihasta tuli. Kisaamaan en ole tähtäämässä, mutta kuntoiluna tää laji on todella hyvä valinta. En tykkää käydä pelkästään hikoilemassa jossain kuntosalin laitteissa ja sitten juosta lenkkiä päälle, joten tää laji on ainakin mulle ihan nappivalinta. Tulee tosi kokonaisvaltaisesti kroppaa treenattua ja kaikki treenit on kivan rankkoja :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat