Leipominen - Harrastukset

Mimia

Ruoanlaitolle ja resepteille löysin omat ketjut, mutta onko jossain ketjua leipomiselle?

Leivotteko usein ja mikä on teidän onnistunein leivonnainen? Pidättekö jossain leivontablogia tai otatteko kuvia tekeleistänne?

Sitten olisi vielä leivontaan liittyvä kysymys kinuskin valmistuksesta. Kuinka tuo käytännössä tapahtuu? Mistä tietää milloin kinuski on valmista ja mitä pitää ottaa huomioon, myös vinkit kuinka "pilalle menneen" seoksen voi vielä pelastaa.. Yritän keittää huomenna kinuskia laktoosittomasta kermasta ja karkeista, en ole koskaan tehnyt minkäänlaista kinuskia, joten saa nähdä mitä tuosta oikein tulee. Etukäteisvinkkejä otetaan vastaan, niin ei sitten paniikissa tarvitse googlettaa kun keitokset käryää levyllä. :lol:

Sivut

Kommentit (38)

olematon

Mä kyllä tykkäilen leipoa mutta mä en koe itseäni mitenkään kovin hyväksi tässä puuhassa :lol: korvapuusteja esimerkiksi en oo ikinä vielä itse tehnyt alusta loppuun :) se on varmaan seuraavana sitten edessä.. :D ja yks mitä aion kokeilla on sellanen ohje mikä oli valion ens vuoden kalenterissa, joku aprikoosi(täyte?)kakku tai joku sellainen... :) kuulosti ja näytti niin ihanalta :)

Emmily_

En leivo kauheesti mutta on se silti paljon mukavampaa puuhaa kuin kokkailu (mistä en tykkää yhtään...)
Tykkään tehä esim. sitruunamuffinsseja. :) [size=7]Ja voi namnam sitä raakaa taikinaa.... =P~[/size]

nothing

Vau onpa upea kakku!
kaverinikin synttäreillä oltiin laitettua hänen kuvansa kakkuun.
en vieläkään ymmärrä miten sellanen tehdään?
sehän on ihan syötävä? :shock:

d&c
nothing
Vau onpa upea kakku!
kaverinikin synttäreillä oltiin laitettua hänen kuvansa kakkuun.
en vieläkään ymmärrä miten sellanen tehdään?
sehän on ihan syötävä? :shock:

Kuva on sokeripaperia, tämä siis ainakin. :) Kokonaan syötävä!

Tsein

Harmittavan vähän tulee leivottua. Sämpylöitä vaan lähinnä ja niitäkin aika harvoin.

Eilen leivoin kyllä rusinakakkua, joka ei nimensä mukaan ole kakku ollenkaan vaan teeleipä, jossa on rusinoita. Se on ollu lapsesta asti miun herkku ja sitä piti olla aina miun synttäreillä. Vieraille täytekakkua, josta mie en tykänny, ja miulle rusinakakkua. Se on vielä niin helppo tehdäkin, että olin eilen valmis ennen kuin uuni ehti 250 asteeseen. Eikä mee ku alle 10 minuuttia paistamiseenkaan, joten nopeasti helppoa ja hyvää.

Celestia
Tsein
Harmittavan vähän tulee leivottua. Sämpylöitä vaan lähinnä ja niitäkin aika harvoin.

Sama täällä :/ Musta tuntuu että mulla suurin syy tähän on se, että mulla on ihan auttamattoman pienet tilat leipomiseen tai mihinkään keittiössä häärimiseen. Mulla on siis pelkkä keittokomero ja siellä ei oo minkäännäköisiä tasoja ja tiloja leipomiseen. Aina haaveilen kunnon keittiöstä jossa ois tilaa ympärillä, uskoisin että silloin tulis myös leivottua enemmän.

Tykkään kyllä leipoa, vaikkei se ihan jokaviikkoista puuhaa mulla ookaan. Eilen tein äipälle sellasen marianne-kakun marianne brownie-taikinasta jonka kaadoin irtopohjavuokaan. Äiti on ihan hulluna siihen ja pyytää aina silloin tällöin mua tekemään sille tota :D Itsekin tykkään siitä kauheesti, viimeks jouluna tein sitä myös itselle. Toi taitaa olla jo jonkun sortin bravuuri mulla, oon tehny sitä niin monta kertaa ja moniin eri tilaisuuksiin, kaikki on tykänny hirveesti :)

Muuten tulee leivottua lähinnä vaan just noita sämpylöitä, ja sit kerran vuodessa synttärikahveille joku kakku ja suolainen piirakka yms. Se ois taas tällä viikolla edessä kun torstaina on synttärit ja kutsuin muutaman ihmisen tänne kahville. Ajattelin tehdä minttudomino-pätkiskakun (vaihtelua perus-täytekakun sijasta), sen lisäksi vaikka joku tomaattinen kinkkupiirakka ja sit vielä jotain pientä makeaa lisäksi.
Joskus harvoin väännän myös pullaa, ja sit jouluisin tietysti pipareita ja torttuja. Siinä ne sit tais ollakin :D Vitsit, haluaisin aktivoitua taas leipomaan enemmän, ennen (kotikotona asuessa) tuli leivottua paljon ahkerammin, mutta sillon oli suuremmat tilatkin sitä varten. Noh, ehkä mä sit viimeistään aktivoidun kun muutan ja saan (toivottavasti) isomman keittiön :)

Tsein

^Samaa ongelmaa havaittavissa täälläkin. Liian pienet tilat. Yks n. metrin levyinen taso on, jonka voi siivota ja siitä saa leivontapaikan, mutta sekin tuntuu vähän pieneltä, jos miettis, että tekis vähän isomman satsin esim. pullia.

Lukretia

Tykkään leipoa tosi paljon. Viikon aikana tulee usein tehtyä pariakin sorttia kakkua tai muuta leivonnaista. Se ei kyllä sinänsä ole hyväksi linjoille, kun meilläkin on vain kaksi syöjää (ja joskus ne menee yksin mun suuhun). Mulla ei ole varsinaisesti mitään bravuuria, koska tykkään kokeilla joka kerta jotain uutta. Harvemmin siis teen mitään leivonnaista toiste. Joskus teen miehen pyynnöstä mokkapaloja, mutta musta ne on vähän tylsiä, kun ne on vaan niitä samoja vanhoja.

Suosikkiraaka-aine on suklaa. =P~

Tsein

^Tuskin kukaan pahastuu, vaikka pistäisit molemmat, päinvastoin. Molempi parempi ja kuulostavat herkulliselta.

Paitsi.... muistin syövereissä kolkutteli ajatus, että minttudomino-pätkiskakun ohje on tuolla ketjussa jo ja sieltähän se löytyi sivulta 4.

Amorous

Tykkään leipoa. :) Ruokaa en niin tykkää laittaa, mutta leipominen on kivaa. Leivon yleensä noin kerran viikossa. Enempi tekis mieli tehä, mutta kun ei ole kuin yksi suu niin ei kannata. :D Yleensä miäki kokeilen uusia ohjeita mahollisimman usein. Tuleepahan ainaki jotai mitä ei oo enne maistanu. :)

Celestia
Tsein
^Tuskin kukaan pahastuu, vaikka pistäisit molemmat, päinvastoin. Molempi parempi ja kuulostavat herkulliselta.

Paitsi.... muistin syövereissä kolkutteli ajatus, että minttudomino-pätkiskakun ohje on tuolla ketjussa jo ja sieltähän se löytyi sivulta 4.

Tosiaan täältähän mä taisinkin sen pätkiskakun ohjeen joskus aikoinaan bongata, olin ihan unohtanu :D

Mutta juu, voin kyllä laittaa sen marianne-kakun ohjeen, ei oo mikään salainen :) Bongasin sen joskus Kotivinkistä tms. ja sitä oon sitten välillä vähän soveltanu.
Ave olikin tuonne reseptiketjuun joskus laittanut marianne-kakun ohjeen, mutta se on melko erilainen resepti joten laitan tuon "oman" erikseen :)

Celestia

Mä aattelin kohta leipaista perunarieskoja :) Nams, ne on kyllä niin hyviä =P~ Plus nopeita ja helppoja tehdä, ei niihin tarvi paljoa aineitakaan. Sit jos söis niitä uunituoreena vaikka teekupposen kanssa, oijoi ^.^

Celestia

^ Hups, en oo vieläkään muistanu laittaa sitä ohjetta :D Noo, yritän muistaa laittaa sen tässä lähipäivinä jos en tänään "kerkee" : )

Ai että, mulla oli eilen pöytä koreana kun pidin pienet synttärikahvitukset täällä :) Leivoin sen minttudomino-pätkiskakun ja unelmatorttua. Sit tein munavoita ja paistoin cocktailpiirakoita. Lisäksi oli kaupasta ostettuja suklaapäällysteisiä tuulihattuja ja neljää eri sorttia keksejä sekä kupissa karkkeja. Sitten tietysti sitä kahvia ja virkistykseksi kielletty hedelmä-limsaa : )

Pitäis selkeesti leipoa useammin, huomasin taas kuinka kivaa ja jopa rentouttavaa se on. Oli mukavaa hääräillä keittiössä ja laittaa pöytä koreaksi, siinä näkee heti sen omien kättensä jäljen :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat