Shoppailusta - Harrastukset

Mistake

"Himoshoppaus voi olla ihan oikea sairaus. Sitä leimaavat onnen huuma ostamisen yhteydessä – ostipa mitä tahansa – ja sitä seuraava krapulanomainen pahanolon tunne."

Olisi kiva kuulla onko täällä ketään himoshoppaajia? 8)
Itse ostan ainankin joka kuukausi vaatteita :D Jatkuvasti tuntuu että tarvitsen jotain. Ja tuntuu että rahaa ei jää säästöön kun kaikki menee vaatteisiin ja kenkiin. Mutta minä harvemmin kadun mitään mitä ostan, kadutteko te?

Nyt seuraavaksi olen hankkimassa pinkkiä mekkoa eräisiin juhliin.. ja sitten tilasin juuri hm:ltä vaatteita. Ja mikä pahinta palkka ei ole vielä edes tullut :oops:
Mitä olette hankkimassa seuraavaksi, ja oletteko ostaneet jotain mikä myöhemmin alkoi kaduttamaan? Kertokaas :)

Sivut

Kommentit (50)

mansikka_

Mä en ole mitenkään himoshoppaaja. Nautin kyllä kun saan ostettua itselleni jotain uutta, mutta mietin aina tarkkaan mihin on varaa yms..

Eilen ostin valkoisen korsetin (ajattelin yllättää mieheni), en sovittanut sitä kaupassa ja kotona sitten huomasin että malli ei käynyt minulle yhtään. Siinä tuli pieni morkkis, mutta tänä aamuna kävin vaihtamassa korsetin sopiviin kenkiin :D

Mistake

Hyvä että sen sai viel vaihdettua, eihän vissii kaikis liikkeis saa alusvaatteita vaihdettua :? Mäkään en harvemmin kokeile rintsikoita, paitoja tai toppeja, ku luotan siihen et tiiän mikä on sopiva. Niin ku mulla on just se en paljon mieti että onko varaa, ostan vaa :roll:

Tsein

En oo tainnu kyllä koskaan kokea morkkista ostosreissun jälkeen, mutta toki on tullut tehtyä virheostoksia, joita katuu myöhemmin. Ei siksi, että on ostanut, vaan siksi, että on ostanut jotain vääränlaista/-kokoista.

Miulla menee kausittain. Joskus tulee hankittua viikottain jotain uutta ja joskus menee pitkiäkin pätkiä, etten osta mitään. Niin kauan kun rahat ei lopu kesken, tämä toimii. Eikä ne vielä koskaan ole loppuneet, eli en ole elänyt ja ostellut yli rajojeni.

Oikeastaan tarvitsisin tällä hetkellä vain uudet tennarit. Vanhat alkaa olla loppuunkuluneet. Hankintalistalla on myös, vaikkakaan ei välttämättömänä, vakosametti- ja farkkuhame sekä laukku(ja).

Emmily_
Mistake
"Himoshoppaus voi olla ihan oikea sairaus. Sitä leimaavat onnen huuma ostamisen yhteydessä – ostipa mitä tahansa – ja sitä seuraava krapulanomainen pahanolon tunne."

Kyllä.

Jesssi-

En sanois itteeni himoshoppailijaksi.On aivan ihanaa kierrellä kauppoja ja hypistellä kaikkia kauniita vaatteita ja esineitä,mutta aika harvoin loppujen lopuksi ostan mitään.Voin vaan kuvitella jos olisin rikas,en varmaan muuta tekisikään kun kävisin ostoksilla :lol:

Tuttua on kyllä se että tulee jonkin sortin morkkis ostosten jälkeen.Varsinkin jos on ostanut jtn kallista.Mutta mie sitten aina ajattelen että välillä pitää antaa lupa hemmotella itseään.Sillä se morkkis yleensä meneekin sitten ohi.

Emmily_

Mä oon jo jonkun aikaa tiedostanu sen että toi shoppailu on mulle kuin jotain huumetta. Sitä on vaan pakko koko ajan tehä. Käyttää vaikka viimeset ruokarahat siihen. Usein kuitenkin masentaa sen jälkeen.. Ja usein teen sitä lohdutukseks. Kuten tänään; suutuin kullalle ja menin suorinta tietä H&M-nettiin ja tilasin 90 eurolla vaatteita..

Mistake

Mä teen aina niin että jos oon ollu ahkera töis tai salilla tai mitä vaan, ni palkitsen itseni shoppailemal. Ja nyt tänään ku sain palkan ni oon tilannu jo kahest paikkaa vaatteita, ja aijon mennä ostaa töiden jälkeen uudet kengät :) Tajusin just et mulla on kotona kolmet kengät mitä en käytä, ja yhet niistä makso 90e :shock: Pitäs varmaan myydä huuto.netis :D

Msuh

Kyllä, tunnustan olevani himoshoppaaja ainakin jollain asteella. Minulle iskee morkkis lähes jokaisen ostokseni jälkeen. Ei siksi, että ne ovat vääränlaisia / -kokoisia, vaan siksi, että todellisuudessa olen järkyttävän pihi. Se ei vain näy silloin, kun pääsen ostoksille. Kotona vasta tajuan, kuinka paljon mikäkin oikeasti maksoi! Rahantaju hämärtyy jatkuvasti vaatekaupoissa...

Pahimman virheostokseni hetkeen tein viime keväänä Barcelonassa, josta ostin punaiset farkkujentapaiset housut, joissa on ohutpiirteisiä ruutuja. Ensinäkin ne maksoivat mansikoita ja toisekseen kotosuomessa huomasin, ettei minulle ole oikein mitään vaatteita, joihin voisin ne yhdistää.

Ostelu on minullekin ollut aina keino palkita itseäni esimerkiksi rankan koeviikon jälkeen. Siinä voi tyhjentää aivot totaalisesti. Netin kautta en ole koskaan innostunut mitään ostamaan, sillä siitä en jostain syystä saa vastaavaa tyydytystä kuin vaatteiden konkreettisesta hypistelystä :D

Seuraavaksi ostoslistalla ovat uudet farkut ja keltaiset puuhelmet uuden ruskean villatakkini kanssa pidettäväksi :) Ensimmäiseksi mainittuihin minulta uppoaa aina kamalasti rahaa, vaikka en edes tietoisesti etsi kaupasta mitään merkkifarkkuja. Ei koskaan pitäisi sortua kokeilemaan mitään yli viiden kympin farkkuja, sillä ne tuppaavat yleensä tuntumaan parhaimmalta jalassa :roll:

Essie

Ennen en tienny ees mikä on mun tyyli ja en löytäny sopivia vaatteita. mutta NYT en voi mennä kaupunkiin ilman että jotain tulee mukaan.. eilenkin ostin TAAS paidan.. huoh.. kamalaa.

Emmily_

Kävin kahtena päivänä shoppailemassa (vähillä rahoillani) ja 300 euroa meni sinne..

Lisäks Hennesiltä on tulossa n. 80-90 euron paketti ja eilen tilasin 90 eurolla DVDitä... :roll:

Mistake

Mul on aivan kauhee morkkis, oon ostanu ihan huonon paidan ja liian pienet kengät :roll: Huoh... toivottavasti saan ne myytyy. Oon huomannu että ostan välillä niin hätiköidysti että tulee sitten ostettua väärää kokoakin :oops: inhottavaa.. Kun en edes aina jaksa kokeilla paitoja, pitäisi kyllä kaikkea ensin kokeilla ennen kuin ostaa tai voi käydä niin kuin minulle on nyt lähiaikoina käynyt.

Drama Queen
Mistake

Myönnän kuuluvani tähän joukkoon. Onneksi nykyisin ei tule tehtyä enään niin paljon virheostoksia kuin ennen. Kaupoille kun menee ostamaan vain sen yhden vaatekappaleen niin mukaan tarttuu kaikkea muutakin tai sitten löytää muka jotain niin ihanaa ettei voi jättää sitä ostamatta. Joskus jälkeen päin iskee morkkis. Vaatekaupoissa tulee usein kierreltyä ihan huvikseen vaikkei mitään olisi ostamassa. Usein myös palkitsen itseni tai yritän piristää itseäni shoppailemalla. Eniten virhe sattuu kenkien kanssa. Rakastan korkeita korkoja, mutta jalkani eivät rakasta niitä. Vaikka kenkiä sovittaisi kaupassa ei voi tietää miltä ne tuntuvat jalassa kymmenen minuutin kävelyn jälkeen. Kaikista ostamistani kengistä vain parista en ole saanut rakkoja. Kaapissa pyörii kymmeniä pareja kenkiä joita en ole käyttänyt kertaakaan tai yhden käyttökerran jälkeen olen huomannut ettei niillä pysty kävelemään. Pitäisi pistää vahinko kiertämään ja viedä kaikki ylimääräiset kengät ja vaatteet kirppikselle.

olematon

No en oo kyllä himoshoppaaja, mut välillä tulee sellanen tunne et on PAKKO ostaa jotain kivoja vaatteita. Siis etenkin vaatteiden ostamisesta mä tykkään :D ja yleensä joskus tulee se tunne just sillon ku ei oo rahaa. :roll: Ja vaikka oliskin rahaa, niin silti tulee JOSKUS sellanen tunne ostosreissun jälkeen että "pitikö mennä ostamaan".

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat