Auton tuonti ulkomailta - Harrastukset

Emmily_

En tiiä mitä alottaja nyt tarkottaa (onko käsittänyt väärin..?) mut ilmeisesti näistä usein juuri Saksasta tuoduista autoistakin lopulta joutuu maksamaan veronkin, mutta tulee kuitenkin halvemmaksi kuin jos Suomesta ostaisi.

Kommentit (11)

zinella

Osaisko joku sanoa mitä tarkoittaa auton tuonti ulkomailta verottomasti/pimeästi? Onko se laillista vai laitonta?

[size=9]Marimma// en keksiny vielä mihin siirtää tätä, mutta otsikon muokkasin.[/size]

JJEMMY

Mitä kaverit on autoja saksasta tuonu ne ihan laillisesti ja verot on maksanu. Mutta autot siellä on niin paljon halvempia että vaikka sen veron siihen maksaa niin jää se auton hankkiminen silti edullisemmaks ku että suomesta ostais. Vähän epäilen tota pimeästi tuomista, siihen ei ihan jokainen pysty saksa kuitenkin kun on aika kaukana :lol: Tullissa auto ei varmaan takataskuun mahu.

chifitz

Mä oon ymmärtänyt, että jos asuu jossakin maassa tietyn aikaa ja ostaa auton sieltä, niin sen tietyn ajan jälkeen auton saa tuoda verottomasti esim. Suomeen?

Kepatäti

Taitaapi juu olla vuoden verran se asumisaika. Mutta tässä tapauksessa tuskin puhutaan siitäkään, koska sehän ei oo mitenkään "pimeää".

martitta

Mun ymmärtääkseni ainakin jos menee Norjaan töihin vuodeksi, voi sieltä tuoda verovapaana auton Suomeen. Ehtona tosin on se, että on itse siellä sen vuoden töissä ja auto täytyy pitää sen vuoden aikana vähintään 6 kk Norjassa.

Korjatkaa jos olen väärässä..

// Ja se siellä töissä oleminen edellyttää vissiin myös sitä, että vakituinen osoite on ainakin sen vuoden siellä Norjassa.

marika_

"Onks auton tuominen pimeästi laitonta?" :shock: Onkohan tää nyt joku provo...?

Mikään pimeästi tapahtuvahan ei ole laillista, ja sen nyt varmasti jokainen ymmärtää. Se kun tarkoittaa nimenomaan sitä, että joku tapahtuu salaa ja laittomasti. (Keitellään pimeetä viinaa, tehään pimeitä töitä jne.)

zanzibar

auton saa tuoda monesta maasta just verottamasti jos on asunu ja ollu sielä töissä tietyn aikaa mutta se edellyttää että sitä käyttää ainoastaan se omistaja tietyn ajan suomessa, eli ei voi heti myydä tai antaa kenellekkään...

en usko että verottomasti voi tuodaa koska mitens rekisteröit sen suomeen kenenkää kiinnittämättä huomiota veroihin?

muutenki autojen tuontii esim saksasta liittyy pieniä riskejä jos ei ole luotettavaa kielitaitosta tuttua kenen kautta/avulla tuo niitä sillä ne autot voi monesti olla esim. kolari autoja eli täysiä tappokoneita...

Taffel

Ja monesti just saksasta tuoduissa autoissa on matkamittaria ruuvailtu että ois muka vähän ajettu. Ja tosiaan ne verot on aika suuret,eli jotkut autot saa halvemmalla suomesta,kuin että hakis ulkomailta+verot. Mersuja ja bemareita saa saksasta erittäin halvalla ja niitä eniten tuodaankin. Mun setä diilaa autoja saksasta suomeen,ja kyl se sillä tienaa ihan hyvin!
Niin siis ja ne vertohan pitää maksaa just sillo ku sen auton rekisteröi suomeen,eli vaikka varaosautoista ei tarvi maksaa veroa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat