Callanetics - Harrastukset

shriump

Silmääni ei nyt sattunut osumaan jo "avattua keskustelua" tästä aiheesta, rangaiskaa, jos semmoinen on ;D

Mutta siis.. Kuinka monella täällä on kokemusta Callaneticsista ?

Lainasin itse eilen kirjastosta tuon "ihannevartalo 30 päivässä", kun sitä muutama tuttu on minulle suositellut..

Nyt vain haluaisin tietää saavuttaako sillä todella tuloksia ? :/ Pelkään itse epäonnistumista, kun niin monta kertaa olen itseäni kiinteyttäessä ja laihduttaessa törmännyt siihen epätoivon tunteeseen "ei tästä mitään tule".

Nyt päätin aloittaa laihdutuskuurin ja tuon callaneticsin avulla ainakin toivon saavani potkua.. En kuitenkaan haluaisi elätellä turhia toiveita nyt, kun poikaystäväkin on kovaa vauhtia kannustamassa (tuntui jo siltä, kun asian käsittelyyn otin, ettei se tosiaan ole tyytyväinen vartalooni)

Näin ollen epäonnistuminen ei siis tule kysymykseenkään.. :D

Nyt toivoisin siis rehellisiä kommentteja niiltä, jotka ovat kirjan ohjeita kokeilleet..

En halua kuulla niitä "NO TUOHAN NYT ON TOMMOISTA KIRJA HÖMPPÄÄ, KUKA TUOHON USKOO" kommentteja.. niille näytän pitkää kieltä -.- :D

kiitos ja kumarrus ^_^

Sivut

Kommentit (25)

shriump

Täällä ei kukaan vastaillut, mutta tulen itse kertomaan mahdollisille kiinnostuneille tuloksistani;

Alle kuukauden olen tuota kirjaa käyttänyt, viime päivinä en lähes yhtään, on ollut hirveästi kiireitä, mutta ihan ensimmäiset 15 päivää tein tunnollisesti ja ahkerasti. Samalla, kun aloitin callaneticsin, aloitin myös ihan laihutuskuurin (callaneticsin tarkoitushan on kiinteyttää, ei laihduttaa)

nyt on kiloja 5 takana päin. Niitä ei ole siis huomattavasti lähtenyt, mutta ne ovat lähteneet hitaasti ja varmasti. Ei tapahtunut sitä tyypillistä laihdutuskuuri juttua, että ensimmäisinä päivinä tippuu reilusti (nesteitä) sitten iloitsee ja ahdistuu, kun puntari näyttääkin nopeasti taas enemmän.

Mutta senttejä on lähtenyt, esimerkiksi navalta -6cm rinnan alta -7cm reisistä -3cm (olen tehnyt vain vatsa harjoituksia) jenkkakahvoilta - 5-6 cm käsivarsista -3cm

suosittelen siis ihan jokaiselle tätä !!!!!!

ohjelma on vain todella tylsä ja puuduttava.. kaipaisi kaveria siihen seuraksi tekemään, että se maistuisi enemmän.. :)

Piperr

Mitä tuo käytännössä siis on? Tai että mitä siinä tehdään? Mua alkoi kiinnostaa ihan hirmusesti, haluisin kyl mieluusti kokeilla jotakin tuommosta valmista kiinteytys-ohjelmaa.. Sen avulla ehkä tulisiki sit tehtyä jotain, mä kun en hirveesti diggaile kuntosaleja tms. :)
Täytyy varmaan käydä lähemmin tutkimassa jospa löytäsin meidän kirjastosta tuommoisen kirjan.

shriump

suosittelen todella lämpimästi.. Meidän kirjastosta löytyi ainaki todella monta nidettä. Teos on kuitenkin "vanha" (ainakin uusien rinnalla) eikä moni varmastikaan ole huomannut sen "tehoa".

Siinä on ohjelmat erikseen vatsalle, sisäreisille ja oisko sit ollu ulkoreisille, mutta esimerkiks noissa reisi harjotuksissa olennaisesti harjottuu monet osa-alueet jaloista. Verryttelyssä pääpisteenä on käsivarret. Harjotteissa keskitytään myös venytyksiin ja omat niskat ei ainakaan kipeydy enää. Tosin itse en huomannut ryhdissä mitään huomattavaa muutosta, kuten kirja lupaili, mutta tietysti tulokset ovat tapauskohtaisia.

Harjottelu alkaa ihan pienillä toistoilla. Vatsassa on kolme liikettä + venytys. Ja toistot 1. päivänä tais olla jossain 20 kieppeillä. Siitä ne alkaa nousemaan päivä päivältä, ja joka päivä huomas, kuinka pysty aina tekeen vaan enemmän. Lopulta toistoja on se 100 ja liikkeet tietysti "vaikenee" sillä koko 30 päivän satsi on jaettu neljään (vai viiteen?) vaiheeseen.

Toisilla tuloksia (kuten minulla) näkyy heti ensimmäisen vaiheen jälkeen, toisilla taas myöhemmin. Olen kuullut, että tuloksia näkyy myös, vaikka tekisi harjoittelua vain 2-4 kertaa viikossa.

Kirjasta löytyy myös todella selkeä opastus aiheeseen muutamalla ensimmäisellä sivulla (mitkä kehotan lukemaan, vaikka saattaa vaikuttaa pitkästyttävältä). Sieltä esimerkiksi taisin löytää selityksen sille, miksi muutaman päivän vatsaharjoittelun jälkeen tuntui siltä, että ylävatsa litistyi, mutta alavatsa paisui. Fakta oli, että ensiksi kehittyvät ylävatsan lihakset "työntävät massaa alaspäin", jolloin voi vaikuttaa siltä, että alavatsa pömpöttää paljon.

En tiedä kuinka paljon tuloksia tulee, jos on valmiiksi erittäin hoikassa kunnossa. Minulla on keskivartalo "kriisi", eli se on vartaloni epäkohta, josta esimerkkinä rinnan alta; lähtöluku 84 tällä hetkellä 77.

Harmittaa, että itellä tyssäsi tehokuuri esimerkiksi matkan takia. Mutta nyt voisin taas palailla liikkeiden pariin. Toistoja en varmaan enää pysty tehdä likimainkaan 100, mutta jos alottaisi taas pienemmästä :)

Ilmoittele toki (mikäli sinuun nyt puri tuo callanetics-kärpänen ja tartuit tuumasta toimeen ) miten sujuu ! :)

Aveline

Mie kiinnostuin kanssa! Pitää mennä kattomaan kirjastosta noita kirjoja :D

edit.

kävin kattomassa kirjaston netti-sivulta tuota kirjaa, ja sieltä löytyypi se! Huomenna siis kirjastoon :arrow: :D

shriump

Juujuu, kaikki perustuu ihan yksinkertasiin liikkeisiin, jotka on tosi helppoja. Niissä ei tarvi rehkiä, vaan liikkeet on parin centtimetrin hitaita joustoja hieman kohotetussa asennossa esimerkiksi. Liikkeet kohdistuu syviin lihaksiin, joita perus liikkeet ei yleensä harjota, sen vuoksi tuloksia syntyy nopeasti.

Itsellä ainakin alussa puri semmonen oikee terveyskärpänen, joten muutin ruokavaliotakin huomattavasti heti alussa, siksi varmaan tuloksia näkyikin paljon ja nopeasti ! :)

Tsemppiä kaikille !!!

JJEMMY
Aveline

kävin kattomassa kirjaston netti-sivulta tuota kirjaa, ja sieltä löytyypi se! Huomenna siis kirjastoon :arrow: :D

Minäkin kävin ja löytyishän se ;) Nyt kun vaan saisi aikaseks mennä kirjastoon, muuten kun ei tule käytyä...

Ässä

Meidän kirjastossa ei kirjaa ole :( Harmi, olisin halunnut lainata sen, sillä kiinnostuin todella kovasti.

Ilmeisesti jossain määrin suosittu kirja? Kurkkasin Suomalaisen Kirjakaupan sivuilta ni siellä luki, että ei vielä ilmestynyt eli olisko niin, että aiemmat painokset on myyty loppuun ja uutta olisi nyt pukkaamassa?!

shriump

Ässä, voipi olla niin. Huuto.net:ssä on myös tarjolla (kuulema) aika paljon noita kirjoja, sieltä kannattaa käydä katselemassa.. Hinnat voi kyl kivuta korkeelle, jos huutajia on paljon/lähtöhinta on korkea.. Mut ei nekään vissiin pilvissä pyöri :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat