Askartelu - Harrastukset

TaskuMyy

Mieh lähinnä askartelen kortteja, muuten en jaksa mtn tehä :roll:

Kommentit (15)

Emmily_

Askarteliko kukaan äitienpäiväksi mitään..? Minä tein kortit äitille ja mummeille ja aika nätit tuli vaikka itse sanonkin.. :D Ajattelin jotain muuta vielä väsätä, minkä vien sitten mennessäni kotona käymään ensi viikolla. :)

Emmily_

Täällä ei vielä varsinaisesti ole askartelulle omaa keskustelua, joten ajattelin semmoisen aloittaa.. :)

Itse olen tässä ihan muutama viikko sitten saanut kovan innostuksen askarteluun ja olen nyt ihan hulluna siihen! :D Ostelen koko ajan kaikkia tarvikkeita ja teen kaikenlaista. :)

Toivottavasti täältä löytyy muitakin askarteluihmisiä, joten tänne sitten vaan keskustelua kaikestan mahdollisesta askarteluun liittyvästä; korttien teko, skräppäys, decoupache-tekniikka, ym. ym.. :)

nele

Itsekin olen hiljattain innostunut askartelusta. Vielä aika yksinkertaisesta sellaisesta. Ei ole mitään hajua mitä tarkoittaa skräppäys tai decoupache (ihme sanoja) :D. Saa selittää..

Tykkään tehdä kortteja ja pieniä tauluja askartelemalla. Innostuin jokin aikaa sitten kun taiteilin tylsyyden puuskassa avokilleni kortin ja yllättäen innostuinkin siitä.
Lapsena harrastin muutaman vuoden swappausta, jolloin oli kivaa koristella decoja. Nykyään harrastan siis vähän samaa, mutten kierrätä "taide"teoksiani (tai kortteja kyllä lähettelen ihmisille).

Emmily_

Skräppäys tarkoittaa siis scrapbookin tekoa, ja decoupache (/decoupage?) on suomalaiselta nimeltään lautasliinatekniikka, eli siinä lautasliinoista leikatuilla kuvilla koristellaan kaikkea lyhyesti sanottuna. :D Tosi kiva juttu, kannattaa kokeilla!

Itselläni olis yks kysymys, mahtaako kukaan tietää mistä saattais johtua etten saa krakleeraus-lakkaa toimimaan..?? :(

SunLion

mä teen aina mitä millonki mieleen juolahtaa...välillä saan ideoita päähäni ja sitten toteutan ne...en kuitenkaan säännöllisesti askartele. Tykkään tehdä esimerkiksi vuodenaikoihin sopivia kransseja..on kiva tulla kotiin ja lähteäkkin sieltä, jos ovessa on kaunis kranssi =)

ena
Emmily_
ena
Minä oon vaan innostunu tekemään paperinukkeja kummitytölleni :D

Kiva, miten teet niitä? :)

Joko ite ihan vaan paperille piirrän ja leikkaan tai sitten lehdestä leikkelen valmiita. Siitä oikeastaan innostuin ku löysin lehdestä valmiin ja sille tein sitten lisää vaatteita :)

Emmily_

Olin taas eilen askartelukurssilla.. :) Tein kipsistä kaikkia ihania, maalaan ne kotona ja osan annan lahjaksi ja osan pidän ite. :) Alotin myös kahvipurkkia tekeen, decoupachella tietenkin koristelen. :)

Tällä hetkellä on työn alla kortti ja valokuvakehys mummille lahjaksi. Kortin leikkasin lilasta kartongista sydämen muotoiseksi, toiselle puolelle tein 3D-kuvan ja yläreunoihin laitoin kullanväriset ääriviivatarrat "Kiitos" ja toiselle puolelle olen tuputellut reunoille vaaleanpunaista maalia. Laitan siihen reunoille vielä jotenkin nätisti pieniä sydän tarroja ja keskelle kirjoitan kultaisella tai pronssisella tussilla. :) Kehyksen pohjaväri on valkoinen ja siihen kiinnitän decoupache-tekniikalla sydämiä ja ehkä jotain muita kuvioita ja laitan sinne oman kuvani. (:D) No mukava lahja se varmasti on kun ei niilläkään ole musta mitään uusia kuvia. :)

Oon taas ihan innostunu kaikesta, en tiiä miten ikinä ehdin kokeilla kaikkea. :D Mosaiikki taitaa olla uusin idea.. Aion kyllä hankkia valmiita pieniä paloja ainakin aluks.. Tuntuu vähän pelottavalta se itse halkominen.. :?

Nele, mitä tekniikoita ym. käytät korttien teossa? Ite oon kiinnostunut kokeilemaan niitä kaikkia kaikenmaailman viilto- ja rei'itys-systeemejä.. Olikohan lacé-tekniikka nimeltään ainakin se missä tehdään tavallaan viiltoja siihen pohjaan ja tulee hieno kun ne toiset reunat taitetaan, miten ihana selitys mulla taas :lol: Ostan jossain vaiheessa varmaan ainakin semmosen sydämen mallisen. :)

Avani
Emmily_
Oon taas ihan innostunu kaikesta, en tiiä miten ikinä ehdin kokeilla kaikkea. :D Mosaiikki taitaa olla uusin idea.. Aion kyllä hankkia valmiita pieniä paloja ainakin aluks.. Tuntuu vähän pelottavalta se itse halkominen.. :?

Itseasiassa se on ihan hauskaa, nuorempana käsityökerhossa tehtiin itse halkomalla niitä paloja, ja työn jälki oli persoonallisempaa, kuin vain samanmallisilla paloilla tehtynä. Kannattaa kokeilla :).

gnirom

Askartelu on tosi rentouttavaa :) väkertelen satunnaisesti kortteja lähinnä. Paitsi nyt kun muutin yksin kaikki tarpeet jäi porukoille, eli on jäänyt vähemmälle. Pitäis varmaan vierailla tiimarissa :>!!

Emmily_
Avani
Emmily_

Itseasiassa se on ihan hauskaa, nuorempana käsityökerhossa tehtiin itse halkomalla niitä paloja, ja työn jälki oli persoonallisempaa, kuin vain samanmallisilla paloilla tehtynä. Kannattaa kokeilla :).

Joo niinhän se on ja paljon nätimpää..! :)

Tilasin pari päivää sitten Sinellistä pienet puiset kirjaimet joista muodostuu serkun tytön nimi, jolla on kohta synttärit. Ajattelin niistä jotain ainakin keksiä lahjaksi; maalaan ne ja laitan servettisydämiä tmv. :) Olis vaan saanu olla isommat. :( Ja sit jotain muuta pitää vielä kyllä keksiä siihen lahjaan.. Mitähän sitä keksis..?? :) Eli siis tyttö täyttää vuoden. :)

gnirom
Askartelu on tosi rentouttavaa :) väkertelen satunnaisesti kortteja lähinnä. Paitsi nyt kun muutin yksin kaikki tarpeet jäi porukoille, eli on jäänyt vähemmälle. Pitäis varmaan vierailla tiimarissa :>!!

Joo, hopi hopi, sinne ja Sinooperiin!! :)

Emmily_

Äitille tein äitienpäivälahjaks lipaston jonka maalasin ja koristelin serviettitekniikalla, tuli muuten hieno! :) Ja äiti tykkäs.

Kullalla oli synttärit vähän aikaa sitten ja sille tein kellon ja purkin serviettitekniikalla koristeltuna ja hienon kortin. :) Kortin tekoon meni yli neljä tuntia, mutta kyllä siitä tulikin tosi hieno! :D Kultsikin ylisti sen maasta taivaaseen, eikä se oo ees yhtään sen tapasta.. :)

Emmily_

Kukaan muu ei askartele täällä kuin mä.. :D

Oon taas tehny kaikenlaista; mummille synttärikortin, monta purkkia ja laatikostoa koristellut nätiks ja muutama pienempi projekti on kesken ja idean tasolla.. :)

Voisin vaikka joskus yrittää tunkee jotain kuvia tänne..

Haluisin kauheesti ostaa uusia leimasimia tällä hetkellä. Ja kankaankovetinta ja mitä kaikkee.... :D

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat