Keräily - Harrastukset

gnirom

mulla on tällänen epäkonkreettinen (ja siksipä myös ilmainen ;) ) keräilykohde, eli sanonnat ja kielikuvat :D . joskus lukion alussa innostuin noista ja siitä lähin oon aina kirjotellu ylös ku tulee jotaki vastaan. oon aika avoin noiden suhteen ja tähän mennessä on kertyny yli 500 jo :) viime jouluna kirjasin ne myös tietokoneelle, jollon ne on helppo pitää aakkosjärjestyksessä ja huomaa heti jos joku meinaa tulla tuplana! mutta on mulla edelleenkin sellanen kirja, johon kirjotan ne myös käsin :) . hauska harrastus eikä vaadi juuri mitään!

Kommentit (8)

Lilla My

En löytänyt haulla ainakaan aihetta keräilystä. :-s

Eli keräiletkö sinä jotakin? Jos keräilet niin mitä ja miten suureksi kokoelmasi on kasvanut? Mikä herätti kiinnostuksesi?

Mielenkiintoista olisi tietää, mitä te cosmoneitoset keräilette. Itse olen vielä oikeastaan etsimässä keräilyn kohdettani. Olen miettinyt, että se voisi olla jotain sisustukseen liittyvää yksityiskohtaa kenties. Mariskoolit ja Iittalan ne lasiset tuikkukupit ovat ihania, joita voisin muutaman ainakin kerätä itselleni. Ja sitten ne "Rakkautta on..." -tyypit on söpöjä. O:) Tiiättehän http://www.adlibris.com/fi/covers/9/51/9516072623.jpg nämä? Onkohan tuon teeman tuotteita missään enää myynnissä? Minkäänlaisia?

Mutta, teidän vuoro avautua.

Faunastic

Oi, nuo Rakkautta on... jutut on ihania!! Äidillä on albumissa jostai 80-luvun lopulta kuva, missä minä ja veljeni nukutaan vierekkäin niiden vuodevaatteissa <3 Ja ne vuodevatteet sit päätyi meille :)

Veli keräsi jossain vaiheessa kauppakuitteja. Sillä oli niitä monta laatikollista ja se tykkäs tsekkailla niitä.. Sit ku se muutti, niin heitti ne pois :D

Itse en ole varsinaisesti kerännyt ikinä mitään. Postimerkkejä mulla oli joskus hirveästi, mutta en saanut mitään "kiksejä". Sylvester -kissoja on ollut pehmoleluina (ekan sain samana päivänä ku synnyin) ja niitä on ollut myös posliineina, mukeina ym... Se nyt vähän jäi... Uudempana on sit perhoset. Äiti ei vaan tajua sitä, vaan ostaa koko ajan krääsää, mikä on perhosen muotoinen, perhosmagnetti (ne nyt vielä menee) ja kaikkee krääsää... krääsää... Ja selästä löytyy perhonen.

Lukretia

Ehkä tää lasketaan... Kerään reseptejä. :wink: Ostan keittokirjoja ja kierrän nettisivuja ja blogeja ja kirjaan hyviä reseptejä ylös. Tämä on hyvin, hyvin rakas keräilykohde. :wink:

Sai alkunsa siitä, kun mies valitti leikillään sitä, että teen aina samaa ruokaa. Lämmin ruoka oli joko yhtä, toista tai kolmatta ruokaa, joita tein vuorotelleen. Myös samojen leivonnaisten tekeminen alkoi kyllästyttää. Nyt en ole tehnyt täsmälleen samaa ruokaa/herkkuja varmaan vuoteen, ja kaapissa on nytkin kymmenittäin reseptejä, joita haluan päästä kokeilemaan. Valitettavasti kaikkia ei vaan voi valmistaa saman päivän aikana. :)

Haluaisin kerätä myös Muumi-mukisarjan, mutta en ole vielä raaskinut aloittaa.

yoga

Muumimukeja keräilen. Tällä hetkellä kasassa suurin piirtein 16 kappaletta, haaveena olisi saada niitä vanhempia mukeja, mutta taitavat maksaa maltaita. Rippilahjaksi taisin kaverilta saada ensimmäisen mukini ja siitähän se sitten lähti. Nykyään sitten äiti usein muistaa ostamalla uusimman mukin.
Toisena keräilykohteena minullakin nuo reseptit. Taisin alkaa niitä keräämään kun muutin yksin, ajattelin sitten säilöä ja kokata niistä jotain. Lehdistä leikkelen lähinnä ja joskus myös netistä tulostan. Sitten vain vähän liimaa ja vihkoseen talteen.. =D Varmaankin "periytynyt" äidiltä tämä keräily, hänellä on jo kolme laatikkoa täynnä erilaisia vihkoja ja reseptikirjasia.

esiska

Kuulostaa hassulta mut mie oon keräilly pikkutytöstä asti noppia :) siis arpakuutioita, tai millä kukin niitä kutsuu. Mitä erikoisempi sen parempi.
Tietäis vain mistä saisi lisää :? Kaikki uudet ja erikoiset kiinnostaa, voit laitaa yksäriä ja tarjota jos haluat :wink:

Sliver

Oon kerännyt tosi monta vuotta viisisenttisiä, ne on niin ihania kun ne on erilaisia kuin muut kolikot (väriltään ja muutenkin ;> ) . Alkuvaiheessa kiillottelin niitä, mutta nykyisin ne menee läpinäkyvään säästöpossuun. En uskalla arvioida edes paljonko niitä on ,mutta yli 500 kumminkin.

Pienenä keräilin kauniita kiviä :) Nykyisin toinen mitä keräilen on muistoja, ihan vauvaiästä asti minulle on kerätty yhteen pahvilaatikkoon tavaroita ,joilla on jonkinlainen isompi merkitys minulle ollut. Keräily on kivaa ^^

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat