Liikunta raskausaikana? - Harrastukset

minttu696

Uskaltaako käydä voikassa kun on raskaana ja kuinka kauan että ei lapselle tapahdu mitään ?
www.liikkunen.fi ssä luki että voi mutta en ole ihan 100 varma.

[size=9]Marimma// kopeloin vähän laajemmaks otsikkoa[/size]

Kommentit (2)

marimma

Mun käsittääkseni oman voinnin mukaan saa kyllä liikuntaa harrastaa. Ei nyt ehkä juoksulenkkejä pysty enää pidemmällä raskaudesta tekemään, eikä sitten sellasia kovin ponnistusliikkeitä suositella myöskään siinä vaiheessa. Mutta mitä oon lueksinu niin ihan just sitä mikä hyvältä tuntuu niin saa tehdä :)

marimma

http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;11404;10024;10156;10165;... Tuolla on kerrottu kanssa vaikka mitä suosituksia :)

Lainaus:
Harjoittelussa huomioitavaa
On suositeltavaa liikkua 3-4 kertaa viikossa 15-45 minuuttia yhtäjaksoisesti. Maksimaalista fyysista harjoittelua raskauden aikana ei kuitenkaan suositella. Liikunnan aikana on hyvä antaa sykkeen välillä laskea. Aerobisessa liikunnassa syke ei saisi nousta pitkäaikaisesti yli 140. Tällöin sikiö alkaa kärsiä hapenpuutteesta. Vatsan kovettuminen ja supistelu on merkki siitä, että on syytä keventää.

Hyviä liikuntalajeja ovat:
- kävely
- uiminen
- hiihto, luistelu
- hölkkä
- pyöräily
- kevyt kuntosaliharjoittelu (painovastus 50% tavanomaisesta, toistot 15-20, vältä liikkeitä joissa kohdistuu painetta alavatsaan: mm. jalkakyykky, jalkaprässi, maastanosto, vatsarutistus, ojennus selkäpenkissä. Valitse liikkeitä joissa saat tuettua selän hyvin penkkiin).
- aerobic, jossa kuitenkin kannattaa välttää jatkuvaa hyppelyä ja vatsalla tehtyjä liikkeitä, huomioi myös hyvät jalkineet.
- voimistelu, vesijumppa. Äärimmilleen vietyjä venytyksiä tulee välttää.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat