Kaunein/ihanin koirarotu? - Harrastukset

beckie

Ihania koirarotuja on ties miten monta, mutta voisin mainita muutaman sellaisen, joista olen pitänyt jo pidemmän aikaa. Ensimmäisenä ehdottomasti pomeranian, ihana sekä ulkomuodoltaan että luonteeltaankin ja lisäksi omistan tälläisen itsekin. Lisäksi pidän amerikancockerspanieleista, afgaaninvinttikoirista ja coton de tuleareista.

Sivut

Kommentit (143)

pieces

Staffordshirenterrierit, amerikanstaffordshirenterrierit ja amerikanpitbullterrierit ovat mun mieleen :D Komeita ja atleettisia koiria, joilla on luonnetta! Todella ihmisläheisiä ja seurallisia koiria, joiden kanssa voi harrastaa mitä tahansa maan ja taivaan väliltä. Olen itse aktiivinen ja sosiaalinen, joten nämä rodut sopivat minulle kuin nenä päähän :)

Lilla My

Mun mielestä japaninpystykorva ja pomeranian on kyllä suloisimpia koiria. Tykkään sellasista oikeen karvasista turrukoista. :D Mopsikin on ihan hauska, mitä olen nähnyt yhellä tutulla.

KataTheBlondi

Omaa silmää miellyttää ns. omien rotujen, valkoisenpaimenkoiran ja kleinspitzin sekä pitkäkarvaisen collien lisäksi monikin rotu. Esim. suomenpystykorva ja lapinkoira <3

En mä oikein osaa sanoa enää sellaista rotua mistä en tykkää ulkonäöllisesti. Ennen en esim. pitänyt kiinanharjakoiran ns. kaljusta versiosta mutta nyt sekin näyttää jo hellyyttävältä.

SinRuid

Heittäen yli muiden, dobermanni. (mistä lie johtuu :mrgreen: )
Siinä on komea, tottelevainen ja omalle laumalleen uskollinen koiru.
En pystyisi koskaan kuvitella hankkivani mitään pikkuräksyä, nehän jää jalkoihinkin! Ja on niin raivostuttavaa nähdä ihmisiä jotka elävät uskossa ettei pientä koiraa tarvitse kouluttaa kun sille pärjää narun vedossa.. :?

k87

mun on varmaan vastattava että labradorinnoutaja ? meidän ensimmäinen ja paras koira. ihania muistoja siitä veijarista ja luopuminen oli kova paikka :(

joskus jos koiran otan niin varmaan samaisella rodulla on "hyvä" kokemattoman alottaa.

sitten toinen kaunis on norjanharmaa hirvikoira. tai ainakin mun isän koira on kaunis. sillä on jotenkin niin sympaattiset kasvonpiirteet, jos koiralla nyt ees on "kasvot".

omaruru

En yleensä ole mikään koiraihminen, mutta tykkään suomenpystykorvista. Naapurissa on monta, ja ne aina karkailevat meidän kylälle juoksentelemaan. Omistaja on aina silloin pahana, mutta minä tykkään katsella niitä. Ovat niin kauniita siitä punaisessa turkissa.

hampiainen

Suursnautseri, airedalenterrieri ja irlanninsusikoira. :) Dobermanni on myös kaunis katsella. Koiraroduista ehdottomasti uljain on afgaanivinttikoira.

KataTheBlondi

Ok, kiitos Kepa, tuo selvensi :D

Tosiaan kun nämä omat rodut on seurakoiria vaikkakin valkkareissakin on kaikennäköistä luonnetta ja niitä on niin agilityssä kuin suojelussakin, niin en tosiaan koiraroduista, joita pääsääntöisesti käytetään joissain töissä, tiedä.

Varmaan vähän sama homma kuin collieilla, joilta näyttely on vähentänyt sitä paimennusluonnetta. Vietti on tallella mutta ei ne nykyajan colliet oikeasti osaa paimentaa.

Nyytikki

Oma vastaukseni on berninpaimenkoira, koska se on niin ihanan iso ja lempeä. Joskus aion ottaa sellaisen vielä. Meillä oli kotikotona sellainen, kun olin pienempi.

Kaikki koirat tosin ovat ihania rotuun tai roduttomuuteen katsomatta <3

menthol

Mikä on ihanin/upein/paras koirarotu ja miksi? Oma vastaukseni on rottweiler. Ovat rohkeita ja hauskalla tavalla temperamenttisiä, kauniiita koiria. Kotona tepastelee yksi rotikkauros.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat