Oma koti ja sisustus - Harrastukset

closure
k87
closure
k87
nyt löyty http://www.gaalakeittiot.fi/system/kuvat/galleria/valk_U.jpg kuva meidän unelmakeittiöstä

Vau, tosi upea :o Tuollasesta mäki oon haaveillu :)

on se sit varmaan ihan upean hintanenkin :roll:

Niimpä.. Se on kumma ku kaikki kiva aina maksaa niin h*lvetisti :roll:

Sivut

Kommentit (347)

Faunastic

Vuokrakämpissä asuvat: Ottakaa selvää, saatteko maalata seinät. Meillä ainakin seinät saa maalata, mutta ennen muuttoa pitää seinät maalata uusia asukkaita varten takaisin valkoisiksi. Pohjamaali ja kaikkee, ettei varmasti "oma" väri näy alta.

Me ollaan asuttu yhdessä syksyllä kolme vuotta ja olemme kummatkin aika neutraaleja sisustajia. Tai no, mieheni ei ymmärrä niistä mitään. Aina ku hölötän sille jotain, niin se vaan sanoo, että hyvältä kuulostaa, mä luotan suhun... Mä haluan neutraalia, koska oma äitini on hölmö sisustaja. Niiden vanha kämppä oli täynnä krääsää ja sinistä tavaraa keittiö ja kylppäri täynnä. Ja meidän ainoa sininen tavara tuli "vahingossa". Olimme shoppaamassa kirppikseltä uutta sohvaa ja rakastuimme siniseen :)

Mutta tosiaan, vuokrakämpässä täälläkin. Suunnitelmissa on ollut maalata seinät, mutta tässä kämpässä sitä emme aio enää toteuttaa, koska tilaa on niin hiton vähän, että pitäis yksi huone kerrallaan maalata ja sen huoneen tavarat roudata varastoon tai sukulaisille... IHAN OIKEESTI!

Meijän haaveet on tullut hyvin toteen. Aluks ku muutettiin, niin haluttiin mustaa mustaa mustaa... Mutta tajuttiin, että se pienentää tilaa. Varsinkin, ku olohuone on muutenkin suht pieni. No, jäljellä on enää kaksi hiilenmustaa dvd-hyllyä, loput huonekalut on vaihdettu valkoisiin/puunvärisiin.

Keittiöstä olen aina halunnut vihreän/puunvärisen. Eli äidin sisustusunelmat sinisestä saa jäädä hänelle ja heidän uuteen asuntoon. Saimme häälahjaksi paljon Ikean lahjakortteja, koska niitä pyysimme. Keittiön pöytä ja tuolit on ihania, vanhat saimme vanhemmilta ja sitten ne menikin veljelleni, kun hän muutti. Joten kierrätys kannatti. Tulevaisuudessa haluan neutraalin vihreät kaapin ovet ja puiset työtasot, tietysti tiskialta sit erikseen :D Ja tummaa puuta pitkä iso ruokapöytä ja ihanat tuolit.

Makuuhuone olis mun suosikki, jos sieltä vietäis kaikki roju pois. Siellä lojuu pahvilaatikoita (itse asiassa niin olohuoneessakin). Mutta väri on ihana, siellä on punamustat verhot, musta päiväpeitto, yli 20 vuotta vanha koivupuuta oleva kampauspöytä (joka pitäisi maalauttaa tummemmaksi) ja Ikeasta hankittu tummaa puuta oleva lipasto ja vanha peritty tv-taso, joka on suunnitelmissa peittää tummalla kankaalla, koska tv-taso on avonainen ja siellä on ihana kasa lehtiä, kirjoja, mitä lie... Ihaninta makuuhuoneessa on vaatehuone, jonne tosin on ahdattu muutakin...

Meillä on keittiön ja olohuoneen välissä tyhjää käytävää, eli niin sanottu eteinen (tuulikaappi tosin erikseen), mutta tämän käytävätilan olemme hyödyntäneet pikkuisella eteispöydällä, johon kerääntyy avaimet, kännykät, kamerat, postit ym... ym... ja mattona on olohuoneen ja keittiön värit yhdistävä matto, joten tila on yhtenäinen.

Mä varsinkin olen aikamoinen tavaran kerääjä, mutta olen oppinut vuosien varrella niistä luopumaan. Kampauspöydästä en ikinä haluaisi luopua, koska sillä on paljon tunnearvoa. Ja jos joku ihmettelee, miksi tavarasta pitää luopua, niin meillä voi tulla käymään. Laatikot ympäri kämppää tarkoittaa sitä, että kamaa on menossa kirppikselle, sukulaisille, kavereille... Varasto on täynnä! Meillä ei ole varsinaista kirjahyllyä, kaikista olemme luopuneet. Haluan pitää sisustuksen minimaalisena, koska asunto on pieni.

Näin.

gina

Itse tykkään hirmu paljon sisustaa, ja olikin hieman shokki kun muutin poikaystävän kanssa syksyllä yhteen, kun rahoja mun tyyliseen sisustukseen ei löytynykkää mistää :lol: Mutta omasta mielestä saatiin tästä tosi kodikas, sen tekee lämpimät ja luonnolliset sävyt; Oranssi, ruskea, luonnonvalkoinen ja puiset huonekalut.
Kaikista eniten tykkään kun ulkona on pimeää ja saa polttaa kynttilöitä, tulee niin ihana tunnelma koko kämppään, sellanen kotoisa ja lämmin ja "pesämäinen" :D Ärsyttää, ehkä hieman kun meidän kalusteet on eri väristä puuta, tai siis että osa on kirsikkaa, osa koivua ja osa siltä väliltä. Mutta kaikki ajallaan, sitten ku saa rahaa niin pikkuhiljaa hommaa samanvärisiä huonekaluja :)

Mutta kodikasta ja hienoa kotia ei mielestäni saa upouusilla ja hienoilla huonekaluilla, vaan kodikkuuden tekee jotkut ihan muut asiat, mm. se että siellä kotona viihtyy, siellä on helppo ja mukava olla , eikä siihen mukavuuteen vaikuta jotkut design-huonekalut. Totta kai nekin kelpaisivat, mutta itseäni ei suuresti harmita vaikkei rahaa sellaisiin olekkaan..

HENDECORATE

Oman kodin täytyy tietystikin näyttää omalta.

Meillä on mukaeltu vähän Pepin Huvikumpua ja vähän muutakin. Seinien väreinä mm. oranssia, omenan vihreää ja keltaista, kahdessa huoneessa seinämaalaukset ja keittiössä itsetehtyä mosaiikkilaatoitusta rikotuista laatoista.

Pääasiahan on että itse viihtyy.

Lukretia

Meillä mies on se sisustaja. Se lukee innoissaan sisustuslehtiäkin. Mäkin tykkään nätistä asunnosta, mutta en itse jaksa suunnitella tai nähdä vaivaa.

Meillä on aika paljon tummaa sävyä. Olkkarissa ruskeaa ja sinistä sekä tummaa puuta. Makkarissa viininpunaista ja tumma sänky ja tummat yöpöydät. Myös meidän elokuvafriikkeys näkyy sisustuksessa - olkkarissa on isot elokuvajulisteet Tarantion elokuvista.

Keittiö meillä on hiukan kesken. Sinne olisi tarkoitus kuitenkin myös hankkia tumma ruokailuryhmä.

http://62.44.243.30/asko/index.php?tuoteryhma=21

Tuollainen Kioto-sänky ja yöpöydät meillä on. Nätin näköiset mutta mietin, milloin sänky hajoaa, kun se nitisee ja natisee vähän joka suuntaan.

Mekin ollaan ostamassa omaa asuntoa. Kolmio tai iso kaksio olisi haussa. Sauna ja oma piha ehdottomia vaatimuksia. Vielä ei olla ehditty yhtäkään asuntoa katsomaan, mutta toivottavasti koti vielä löytyy.

Ja kyllä kodin pitää olla kodikas. Mä vähän kauhulla katselen niitä sisustuslehtien asuntoja, joissa kaikki on valkoista ja kauhean steriilin näköistä.

marimma

Kuhan meillä on oikea oma koti niin sitten molemmilla on omat työhuoneet mitkä saa koristella ihan mihin makuun ite haluaa :D ja kaikesta muusta tehdään neutraalia :)

Rasberry

^sinistähän käytetään hirvein usein makuuhuonessa, on kuulemma rauhoittava väri.

Ja eihän niistä puusaunan hyvistä löylyistä mihinkään pääse :wink: se on totta.

-Maya-
k87
Rasberry
Se puiden kanssa peuhaaminen on vaan aika likaista ja pölyistä touhua :roll: mutta nekin jos saisi johonkin hienoon koriin niin sopis varmaan kauniisti sisustukseen :)
se rikkaharjan kanssa riehuminen on pieni vaiva hyvistä löylyistä :D mut eihän nekään ihan ilmasia oo :roll: mut eipä se sähkökään oo..

OT sori

on ne, jos saa omasta metästä.. :D sori tääkin OT.. :oops:

meillä ei varsinaisesti oo mitään sisustusta tehty, on vaan löydetty sieltä täältä meille sopivaa tavaraa..sillei ollaan katottu, ettei kaikki huonekalut, sohvapöydät, hyllyt sun muut, ois ihan eri sävyä, useimmat on saatu samaa väriä..viherkasveilla on saatu viihtyvyyttä lisää..
makkari on melko sinisävynen, maalattiin yks seinä siitä vaaleensinisellä ku muutettiin tänne ja kaks seinää tapetoitiin sinisävysellä tapetilla..matot ja verhot on siniset ja päiväpeitto ja koristetyynyt sinisen sävysiä..se sinisyys makkariin tuli ihan huomaamatta tapetin ja maalin myötä.. :roll:

k87
Rasberry
Se puiden kanssa peuhaaminen on vaan aika likaista ja pölyistä touhua :roll: mutta nekin jos saisi johonkin hienoon koriin niin sopis varmaan kauniisti sisustukseen :)
se rikkaharjan kanssa riehuminen on pieni vaiva hyvistä löylyistä :D mut eihän nekään ihan ilmasia oo :roll: mut eipä se sähkökään oo..

OT sori

Rasberry

Toi sauna on kyllä ehdoton, me saunotaan joka ilta 8-[ joten uudess kodissa sekin oltava. Se puiden kanssa peuhaaminen on vaan aika likaista ja pölyistä touhua :roll: mutta nekin jos saisi johonkin hienoon koriin niin sopis varmaan kauniisti sisustukseen :)

k87
-Maya-
k87
ja semmonen, mikä meillä on sitten isoina oltava on puulämmitteinen pieni sauna! ollaan aika kovia saunomaan :D

meille kans.. :D puusauna on ihan ehdoton, mut ei sen tarvii olla mikään pien.. :wink:
pienessä on paremmat löylyt ;)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat