siivoaminen - Harrastukset

cute
Seitti

Mä oon jo pitkään haaveillut rikkaimurista. Kertokaahan te jotka sellaisen omistatte tuleeko sitä oikeasti käytettyä vai jääkö se parin kerran käytön jälkeen pölyyntymään? :roll:

Muaki himotti suurinpiirtein vuos sit ostaa se ja ostinki halvimman mahdollisen gigantista, on se ihanhyvä kyllä tollaseen mitä päivittäin saattaa tulla, eikö viittis raahata imuria kaapista jonkun pienen sotkuntakai...
tällähetkellä se tosin on tuolla laatikossa :wink:
Mä luulin et siivouskaappii sais pistokkeen ja se ois siin seinäs mut ei sinne saakkaa :twisted:
:arrow: se ois ollu nin kätevä sillai..

täytys miettii saisko sitä mihinkää sillai et ois aina pistoke seinässä ja se teline jossain kiinni niin ois helppo käyttää!

Sivut

Kommentit (725)

marimma
cute
täytys miettii saisko sitä mihinkää sillai et ois aina pistoke seinässä ja se teline jossain kiinni niin ois helppo käyttää!

missä sitä yleensä eniten tarvitaan? keittiössä vai olkkarissa :) Sinne vaan vaikka tiskipöydälle nököttää tai ruokapöydälle tms :)

cute

mä imuroin kerran viikossa, ainakin, riippuu onko jotain näkyvää.. ehkä 3 kertaaki viikossa jos huvittaa:) kyl mä tykkään siivoomisesta!
lattiat pesen kerran viikossa yleensä..
pölyjä pyyhin ku sattuu näkee et tarttee pyyhkiä, tai sit sen viikkosiivouksen yhteydessä!

belly

Ainoo keino, millä mä saan pidettyä kämpän siistinä, on kutusua säännöllisesti kavereita ja tuttuja kylään. Oon sekä porsas,että laiska, joten vapun rellestykset on vieläkin siivoamatta :oops:

...jos sitä tänään tsemppais.. .tai sitten ei. Mäkin olen siinä suhteessa samanlainen kuin moni muukin täällä,että jos siivoan niin sitten on pakko siivota kerralla kaikki kuntoon. Vaan sillon tulee se todellinen voittaja-fiilis ;). Lukuunottamatta tiskausta,joka on valitettavasti on yleensä pakko (ainakin osittain suorittaa) aina kun alkaa vääntää ruokaa.

Ediale

Itsellä taitaa olla ihan rutiinit ihan siivoamisessa. Joka aamu tulee laitettua tavarat paikoilleen. Ma, ke ja pe imurointi, pyykkiä pesen ke ja su, tiskaan joka toinen päivä ja riippuen viikonlopusta niin la tai su on sitten kunnon puunauspäivä. :) Eli pölyt, matot, luuttu ja petivaatteitten vaihto.

leben

[color=indigo]Olen ollut siivoojana vuosia, joten homma hoituu kyllä.. Kotona harvoin jätän siivoamatta. Melkein päivittäin vähintään imuroin, jos muuta ei ole. Johtuu tosin karva-kavereiden kanssa asumisesta eli koira ja kissat levittelee mukavasti karvojaan kämppään.. Tiskit tiskaan heti pois ja roiskeet yms pyyhin. niin ei ainakaan jää esille.. :roll:
Tänään viimeksi tein isomman siivouksen ja hyvää musiikkia kuunnellen se käy nopsaan.. :wink: Pitäis vielä ikkunat pestä ja jäljelle jääneet kaapit tarkistaa rojujen kannalta.. Nyt olen pikku hiljaa kaappi kerrallaan niitä siivoillut.. Olkoon vakka syys-siivous.. :)
Mielestäni on inhottavaa jos paikat on karmeessa kunnossa ja tulee yllätysvieraita.. ja huomaan olevani kiukkuinen jos paikat on siivottomassa tilassa kotona.. :evil: [/color]

-Maya-

Marimma, et satu tietämään mitään ainetta, millä lähtis eläimen pissan haju tekstiileistä?tässä tapauksessa koiran ja sohvasta.. :?
ajattelin, että siä tiiät jonkun hyvän ratkaisun.. :D

Seitti

Kiva kuulla että mä en oo ainut jolla on vähä tapana kerätä asioita lattioille :lol: Meillä siivotaan aina sunnuntaisin kaikki viikon sotkut :) No ei, tuleehan sitä pitkin viikkoa siirreltyä tavaroita paikoilleen mutta imurointi, luuttuaminen yms. on aina sunnuntain puuhia.

Mä oon jo pitkään haaveillut rikkaimurista. Kertokaahan te jotka sellaisen omistatte tuleeko sitä oikeasti käytettyä vai jääkö se parin kerran käytön jälkeen pölyyntymään? :roll:

hannatus

Oon ollu tänään reipas :P Imuroin, pesin lattiat, pesin pyykkiä, silitin paitoja ja siivosin kanin häkin. Vielä pitäis terroja vähä siivota ja lupasin kyllä myös pyyhkiä pölyt, mutta ei taida enää tänään jaksaa :D Pitää säästää huomiselleki jotai.

pikku-kata

MÄ RAKASTAN SIIVOUSTA! Voi että mä ootan että saan oman kämpän ja pääsee sinne suunnitteleen siivousohjelmia ja osteleen eri siivousvälineitä ja puhdistusaineita :lol: Nytkin aina kaupassa ku oon ostokset tehny meen siivousainehyllylle haaveileen et joo tuon ostan ja tuommosia pyyhkeitä vois ostaa... Ah...!

Tällä hetkellä asun soluasunnossa ja sinne ei tarvi ostaa ite mitään siivousvälineitä tai aineita... Minä ja yksi puhdistuspalvelualan opiskelija siellä yleensä siivotaan, toiset on aina jossain pyörimässä... Mut eipä tuo haittaa ;)

heksu

Minäki tavallaan tykkään siivoamisesta ;D Joskus vaan ei motivaatio riitä, joskus ootan jo että ois vknloppu ja sais siivota kaikki sotkut...

En tykkää jos tavarat on sikin sokin tai jos pölyä on liikaa. Tosin oon allerginen pölylle, että sen takia myös olen "ahkera" siivooja" :D

Mutta, ei se siivoaminen niin kauheeta oo jos ottaa asina positiivisesti: eipähä tartte hetkeen siivota, ja on kiva olla puhtaassa ympäristössä telkkua katsellen vaikka herkkuja syöden :wink:

JenJen

Meillä poikaystäväni huolehtii yleensä siivoamisesta.
Imuroidaan n. kerran viikossa ja pölyjä pyyhitään
vähän miten sattuu. Lattioita pestään ehkä kerran
kolmessa kuukaudessa. o.o Oli ihanaa kun saatiin
tiskikone, sitä ennen tiskit odottivat niin kauan kunnes
astiat loppuivat. Meillä on myös akvaario, jonka
siisteydestä minä pääasiassa huolehdin kerran viikossa.
Tuuletamme ihan sikana lakanoita, tyynyjä yms. o.o
( = kerran päivässä/joka toinen päivä ulkona)
Meillä on jotenkin tosi tunkkaista aina.

elisa

Täällä myös yksi siivousfriikki. Joka päivä tulee siivottua jotakin. Joka toinen päivä imuroin ja kaksi kertaa viikkoon tulee lattiatkin pestyä (keittiön lattia joka päivä).

Mitkä ovat parhaimmat siivousvinkkinne?

Emmily_

Tänään olis taas edessä kaikenlaista.. Huoh, menis varmaan koko päivä jos kaiken yrittäisin saada tehtyä, jotain pitää karsia.. Ehkä jos sitä tiskais, imurois ja järjestelis sotkut pois! :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat