Pilates - Harrastukset

camomilla

Olin eilen ensimmäistä kertaa Jooga Pilates tunnilla. Vielä oli liikkeet vähän hakusessa. Mitenköhän Jooga Pilates eroaa tavallisesta Pilateksesta... *miettii*

Sivut

Kommentit (25)

tints

Siskoni harrastaa tätä ja kehuu aina. Itekin oon ollu siitä tosi kiinnostunu, mutten sitten rahatilanteen takia voinu alottaa sitä. Tekis kyllä niin mieli saada jotain tehtyä näille mun lihaksille. :D Ehkäpä syksyllä voisin käydä ainakin aluks jonkun lyhyen alkeiskurssin.

liljankukka

Mie ole aina kuvitellut, että Lady Linen Fitness Pilates on ihan 'oikeaa' pilatesta. Tosin eipä mulla muusta olekaan kokemusta kuin siitä. :oops: :roll:

Enää en ole Ladyn jäsen, mutta olen ladannut jotain pilates-videoita netistä. Aika samanlaisilta ne vaikuttivat kuin tuo Fitness Pilates, tosin olen vasta vähän vilkuillut niitä. On niissä ainakin jotain samoja ja samankaltaisia liikkeitä, hengitystekniikka jne. Mutta oli miten oli, minä kyllä tykkäsin tuosta Fitness Pilateksesta.

Lady Linen jäsenyys on kyllä hurjan kallista! :?

Sarah

Mulla olisi niiiin kova hinku alottaa pilates. Ikävä vaan, maksaa niin paljon ja tämän syksyn kurssit näyttää alkaneen jo kuukausi sitten Method-Putkiston osalta. Muunlaista pialtesta ei sitten löydykään tästä kaupungista, paitsi Lady Linelta Fitness Pilates -tunti kyseisen kuntosalin jumppaohjelmistoon kuuluvana. Menisin tuota kokeilemaan, mutta epäilyttää onko sen sen arvoista kuitenkaan. Sehän ei ole "sitä yhtä oikeaa pilatesta" vaan pilateksen tyyppistä jumppaa talon tavalla. ..Kö? Onko kokemuksia, kannattaako haaskata aikaa ja rahaa, ja miten oikeas pilateksen mukaista kyseinen touhu on?
Tack, jos joku tietää ja osaa minulle kertoa :D

guugau

Mä oon vaan (krhm) Youtubesta ettinyt videoita, joissa näytetään niitä liikkeitä ja tehnyt perässä. Sieltä löytyy yllättävän hyviä vinkkejä ja sitte ku googlaa vähän lisätietoa niin saa hyvinkin oivat kotitreenit aikaiseksi :wink: Tiiä sitte miten hyödyllistä se on verrattuna ihan ohjattuihin tunteihin, mutta on se mullakin vatsalihakset + melkeen kaikki muut hellänä näiden jälkeen.

edit: joo, ja käsittääkseni se hengitystekniikka oikein tehtynä vaan vahvistaa sitä vaikutusta tiettyihin lihaksiin. korjatkaa jos olen väärässä.

cocoa

harrastin toissa vuoden pilatesta mutta lopetin kun se on niin pirun kallista :? olin jollain alkeiskurssilla,ei lihakset kyllä ikinä kipeet ollutkaan tunnin jälkeen mutta kyllä tuloksia tuli :) voi kun voisi taas aloittaa joskus..

cute

Joo sitähän mäkin, mies suunnilleen naureskeli kun mä hehkutin sitä et miten se tuntuu lihaksissa jne minlalasta se on..
Mä yllättävän hyvin pysyin mukana vaik ekaa kertaa olin vasta..
Ne hengityssysteemit on vähän hakusessa vielä, mut kyl se siitä ku keskittyy kunnolla!
Mut miten toi hengitystaktiikka vaikuttaa mihinkään :?:

Fanni

Mä harrastin pilatesta koko viime syksyn, mutta sitte kiinnostus jotenki lopahti. Silloin tällöin kokeilen liikkeitä kotona, ne muuten on tosi tehokkaita! :)

cute

Kuinka moni cosmolainen harrastaa pilatesta?!
Mie kävin viimeviikolla ensimmäistä kertaa ja mahtavaa oli!
Vatsalihakset oli monta päivää sairaan kipeitä :P
Todella tehokas laji, pakko sanoa.
Tätä alan harrastamaaan joka viikko jos mahd vaan 8)
Tän ohella käyn spinningissä.

enkelin

kävin ekan kerran pilatestunnilla pari viikkoa sitten, oli aivan mahtavaa! tekis niin mieli alkaa harrastamaan enemmänkin, mutta raha taitaa olla täälläkin se kynnyskysymys. oon kyllä myös miettiny, et hommaisin jonnekin salille jäsenyyden, vois sit siel alkaa käymään pilateksessa. mut siihen voi mennä viel aikaa, että saan sellaisen jäsenyydenkin hommattua, ainahan sitä voi kuitenkin suunnitella :D

JJEMMY

Mie haluisin kokeilla pilatesta. Hollannissa oon ollu semmosella pilates tunnilla ja se oli ihan mukavaa mut haluisin kokeilla myös täällä kotisuomessa. Se on vaan aika kallista :?

shazzer

Kiinnostuin pilateksesta kun kaveri hehkutti sitä niin paljon.
Löydettiin youtubesta erilaisia harjoituksia joita sitten itsenäisesti teen. Säästyypä ainaki rahat :wink:

enkelin

tietääkös kukaan muuten tampereen pilateksen harrastus mahdollisuuksista? onhan täällä jotain noita kalliita paikkoja, mut millaista toi pilates on ollut esim joillakin kuntoklubeilla, kuten fressillä, cms:llä tai elixialla? voisin pistää rahani tollaiseen salikorttiin, jos sillä saisin käydä myös muissa jumpissa ja salilla.

sense

itse tilasin tv-shopista pilates-dvd't. pari vuotta sitten tein säännöllisesti,ja kyllä auttoikin. pysyivät paikat kiinteänä ;D sitten se on jotenkin jäänyt ja olen aina vain välillä tehnyt, mutta nyt taas olen yrittänyt aloittaa tekemään sitä säännöllisesti - ja kyllä on lihakset kipeänä. en tykkää yhtään rehkiä missään salilla, missä on sata muutakin ihmistä, saatikka pomppia jossain jumppatunnilla muiden mukana. tuota saan tehtyä kodin omassa rauhassa omilla ehdoillani ja siitä tulee kyllä hyvä mieli ja olo :)

Emmily_

Lainasin toissapäivänä kirjastosta Aerolates-DVD:n, saa nähä minkämoista se on, en oo ehtiny vielä kokeilla.. :) Suurin ongelma voi tulla eteen siinä että mahtuuko tuolla mun huoneessa mitään liikkeitä tekemään.... :(
Onko kukaan kokeillut tuota?? :)

Tea-

Itse käyn kuntosalin jäsenenä ohjatussa Pilateksessa. Meillä on ihanan pienet ryhmät ja ohjaajalla oikeasti aikaa tarkkailla jokaisen tekniikkaa ja korjata asentoja ja antaa vinkkejä tarvittaessa.

Aikaisemmin pari vuotta sitten tein kans ihan vaan kotona youtuben/tv-shopvideon avulla.

Nyt kun on käyny tuola ohjatussa niin on huomannu tekevänsä ihan eri tyylillä liikkeet. Tsemppaa itteään ihan erilailla ja tosiaan, kun se ohjaaja neuvoo koko ajan siinä vieressä, ei pääse niin helposti tekemään juttuja väärin ja satuttamaan itteään :)

Mutta kalliiks tämä tulee! Ei olis opiskelijabudjetilla ollu varaa tähän.. Senpä takia kiitos YouTubelle jne :D Muistaa vaan niitten kanssa pitää hyvin huolta siitä, että kiristää sen keskivartalon ja pitää huolta hartia-/lapaseuduista. Kyllä nekin ihan hyvin auttaa pitämään kroppaa kunnossa! :)

Ja vielä loppukaneetti: Suosittelen Pilatesta kyl tosi paljon!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat