Kolme kirjaa luettavaksi! - Harrastukset

griet

Tässä muutama kirja jonka oon viime aikoina lukenut, joita vois suositella...

William S. Burroughs: Kissa sisälläni

Alexandra Marinina: Kaksoiselämää

Jean-Dominique Bauby: Perhonen lasikuvussa

Sivut

Kommentit (65)

Phoenix

Minä ehdottelen:

1. Laura Honkasalo: Tyttökerho
2. Inka Nousiainen: Karkkiautomaatti
3. Lise Myhre: Nemi-sarja TAI Brian Jacques: Redwall-sarja

Tämmösiä on minun kirjahyllyssäni. Suosittelen!

Mirre

Dan Brown - Da Vinci koodi
koukuttaa, en voinut käsistä päästää ennekuin sain luettua loppuun! Pistää miettimään voisiko koodi olla totta yms... :D

Tolkien - Taru Sormusten Herrasta
Upea, kietoo mukaansa... Tarviiko muuta sanoa?

Rowling - Harry Potter
aina yhtä kiehtovia, tempaavat mukaansa! Kaiken näkee elävänä silmiensä edessä! Kaksi viimeisintä (Feeniksin kilta & Puoliverinen prinssi) saivat itkemään!

k87
Raven
3. Pimeän poika
tätä komppaan. joskus luin kuvotuksen, pelon ja helpotuksen sekaisin tuntein.

mitähän mä osaisin suositella :-k
1.harry potterit
2.arno kotro: sanovat sitä rakkaudeksi

kolmatta ei tuu mieleen :( niin vähän oon viime aikoina lukenu

malina
nappis
1. Ilkka Remes- Uhrilento
2. J.K. Rowling- Harry Potterit
3. J.R.R. Tolkien- Hobitti -alku on tylsä mutta alkutylsyyden jälkeen koukutti minut hyvin ja ainakin sain perusteellisen pohjan THS trilogialle, tuo Hobitti-kirja siis kertoo noista sormuksista myöskin.

Nappis, jos pidit hobitista, kannattaa myös lukea Tolkienin (n.100 sivuinen) kirja: Roverandom

Se on Tolkienin kertoma tarina lelukoirasta, lohdutukseksi tämän pojalle, joka kadotti lempilelunsa :). Tarina on aivan satumainen, poikaystäväni osti sen minulle jouluna 2004 ja rakastuin.

malina

1. Tracy Chevalier: Tyttö ja helmikorvakoru, Pudonneet enkelit, Nito ja yksisarvinen

- Kirjoja naisista eriaikakausilla. Aivan mahtavia teoksia kaikki, mutta erityisesti suosittelisin kaikille Pudonneet enkelit- kirjaa. Muut kaksi erityisesti taiteilijamiehiä rakastaville ;).

2. Antoine de Saint-exupery: Pikku Prinssi

- Kaunis kirja, kaunein mitä olen lukenut.

3. Joanne Harris: Pieni suklaa puoti

- Kaikki ovat varmaan nähneet elokuvan, mutta millainen onkaan kirja :). Suklainen, suklainen, ja suklainen nam.

+4. Hirvittävyydessään tämä kirja on kaikille tutustumisen arvoinen:

Maria Peura: On rakkautes ääretön

- Kertoo insestistä pienen tytön silmin, en pystynyt lukemaan kokonaan, mutta vielä luen.

Silver Feather

Susanna Clarke: Jonathan Strange & herra Norrell
Stephen King: Vihreä maili (vanhemmat painokset myls nimellä Kuoleman käytävä)
Christopher Paolini: Eragon (+jatko-osa Esikoinen)

Ceccy

1. Anna Karenina osat 1-3
2. Anna Karenina osat 4-6
3. Anna Karenina loppuun asti.

Jos tätä parempi kirja on kirjoitettu, niin sen ihmeen haluaisin kyllä nähdä!
Alussa tätä oli vähän raskas lukea (piitkiä lauseita) mutta se kyllä helpottaa. Välillä kyllä ärsytti myös se, että Tolstoi on tehnyt niin hyviä huomioita ihmisistä, että tuntuu kuin pitäisi niitä jäädä pohtimaan eikä lukea eteenpäin...
Ihana kirja kuitenkin <3

nappis

1. Ilkka Remes- Uhrilento
2. J.K. Rowling- Harry Potterit
3. J.R.R. Tolkien- Hobitti -alku on tylsä mutta alkutylsyyden jälkeen koukutti minut hyvin ja ainakin sain perusteellisen pohjan THS trilogialle, tuo Hobitti-kirja siis kertoo noista sormuksista myöskin.

*marjis*

en muista kirjailijaa-kiti, mun paras kaveri
(koukutti mut tosi nopeesti, ylihyvä kirja viel ehkä100.n lukukerran jälkeen)

enmuistakirjailijaa-manhattanin blondit
(aivan mahtavaa hömppää!)

tiitiäisen satupuu
(lasten runokirja, tosi mahtavia runoja)

omaruru

1. Jarkko Martikainen: Pitkät piikit
2. Veikko Huovinen: Havukka-ahon ajattelija
3. Erlend Loe: Doppler

Minä vaan tykkään semmoisista pienistä ja yksinkertaisista ihmisistä, ja nämä kaikki ainakin sivuavat sellaisia. Tulen aina kamalan hyvälle tuulelle, kun luen näitä.

cocoa

-jostein gaarder:appelsiinityttö (itkettää..)
-gavriil trojepolski:bim mustakorva (itkettää..)
-deporah spungen:nancy (järkyttää..)

siinäpä niitä :)

Kanervaonerva

Eli nämä kolme seuraavaa on mun "all time favourites", ehdottomat suosikkikirjat joihin suosittelen tutustumaan!

-Ursula K. Le Guin - Pimeyden vasen käsi (The Left Hand of Darkness)

Todella mielenkintoinen kuvaus tulevaisuuden sukupuolettomasta yhteiskunnasta. Scifiä, muttei siitä perinteisimmästä päästä.

-Laurens van der Post - The Seed and the Sower

Käsittelee kahden erilaisen, länsimaisen ja japanilaisen, kulttuurin kohtaamista ja siitä seuraavaa väistämätontä konfliktia. Tapahtumat sijoittuvat toisen maailmansodan aikaiseen, japanilaisten ylläpitämään vankileiriin. Väkivaltaisen ympäristonsä puolesta paikoin karua luettavaa, mutta sanomaltaan vaikuttava ja koskettava.

Kirjasta on tehty myos suht ok leffa, Merry Christmas Mr. Lawrence, joka tosin jätti liian liian monta hyvää ja olennaista kohtausta kirjasta pois.

-Elizabeth Knox - The Vintner's Luck

Kertoo nuoresta ranskalaisesta viiniviljelijästä, joka kohtaa enkelin viinitarjassaan ja rakastuu. Vaikka aihe sivuaakin uskonnollisia teemoja, kuka tahansa kristillisestä mytologiasta kiinnostunut (uskovainen tai ei, minäkin paatuneena pakanana nautin suuresti) voi ilman ennakkoluuloja kirjaan tarttua. Toisaalta historiallinen kuvaus Napoleonin aikakauden Ranskasta, toisaalta tutkielma ihmisluonteen pimeistä puolista, mustasukkaisuudesta, lihallisesta himosta ja väkivaltaisuudesta.

Näistä kahdesta vikasta tosin en usko suomenkielistä käännostä loytyvän
:? Korjatkaa jos olen väärässä. Mutta silti, on siinä omat hyvät puolensa kun lukee kirjoja niiden alkuperäiskielellä.

Seuraavaksi täytyy varmaan tuohon Nancy kirjaan tarttua, kuitenkin sen verran moni on sen puolesta tällä foorumilla liputtanut :wink:

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat