koirille vaatteita? - Harrastukset

Lukretia

Tarpeelliset vaatteet ovat ok just lyhytkarvaisille ja karvattomille koirille. Koristevaatteita en ymmärrä. Oma koira on tuuheaturkkinen eikä tarvitse mitään. Kovimmilla pakkasillakin makailee ihan tyytyväisenä pihalla. :D Lenkillä saattaa tassuja nostella, jos on tosi kamalat paukkupakkaset, mutta silloin ei mitään pitkiä lenkkejä tehdäkään.

Sivut

Kommentit (34)

beep-

Meillä on chihuahua ja yksi papillon. Mutta meidän chihuahua on lykytkarvainen eli sillä on kauheen kylmä talvisin. Olemme ostaneet sille villapaidan ja jonkunlaisen takin mitä se voi pitää talvisin kun on kylmä^^
mutta ei mitään sen muuta, vain tarpeelliset asiat

leeah

Minusta ihan ok jos tulee tarpeeseen. Meillä kurapuvut rapakeleillä on melkeenpä pakko olla.
Koristevaatteita en todellakaan ymmärrä :wink:

Fanni
beep-
Meillä on chihuahua ja yksi papillon. Mutta meidän chihuahua on lykytkarvainen eli sillä on kauheen kylmä talvisin. Olemme ostaneet sille villapaidan ja jonkunlaisen takin mitä se voi pitää talvisin kun on kylmä^^
mutta ei mitään sen muuta, vain tarpeelliset asiat

Meillä samaten:D Meillä on itseasiassa samat rodutkin kuin teillä ;)

Reza

Niin että kun meijän perheeseen on tämmönen vauva nyt tullut, ja se on niin ruipelo että paleltuu talvella niin onko tietoa mistä saisi netistä tilattua koirille vaatteita? yritin googlen kautta etsiä, mutta ei oikein löytynyt. jos jollain olisi tiedossa joku hyvä paikka?

niin ja jos sitten mielipiteitä sitten tuonne alas kaikilta mitä kukakin on vastannut että onko tälläinen yleensäkin ihmisten mielestä tyhmää rahan kulutusta vai ihan kivaa ostelua? :D kaikenlaisia mielipiteitä kaivataan!

gollum

Aika monethan koirat tarvitsevat talvella "takkia", niistä siis suurin osa, joilla ei ole pohjavillaa. Iso osa pienistä koirista ja seurakoirista, vinttikoirat jne. Aika monia rotuja saa karsia jos sen perusteella tekee valinnan... Meillä noi ei tarvi, kun ovat tuuheaturkkisia, mutta ei se mun itsetunnolle kävis jos pukisinkin koiralle päälle kun mennään pihalle :roll:

En mä ihan vaatteita lähtis ostamaan, siis sellasia koristuksia. Mutta eihän nyt kaikki koirat noitakaan inhoa, jos niille laittaakin jotain päälle. Niin miksei sitten voisi pukea, jos tykkää.. :)

Reza

no karvaton ja todella vähäkarvainen on melkein sama asia kun ne kummatkin paleltuu talvella. itsellänikin oli ajatus ensin ottaa iso koira joka tarkenee täällä kylmässä säässä, mutta sitten budjettini ei anna periksi ruokkia moista isoa koiraa ja jonkun kaverin itselleni kumminkin halusin. enkä kyllä koskaan pukisi koiraani "turhiin" vaatteisiin. niinkun johonkin farkkuihin tms. :D mutta nämä talvivaatteet ymmärrän hyvin.

hha mitä onko koirille olemassa feikkitautointeja sun muuta hömppää :shock: :lol: millonkahan koiria vielä pidettiin ihan eläiminä..? hullu tämä nyky maailma

muoks. kiitos nettilinkeistä!

Sini*

Kaikki rodut, jotka saattavat tarvita suojavaatetusta talvisin, eivät välttämättä ole tuontirotuja lämpimämmistä maista. Myös koiran käyttö ja liikutustapa vaikuttavat vaatetuksen tarpeeseen.

Esimerkkinä niinkin kotoinen rotu, kun suomenajokoira. Metsästyskäytössä talvella hangessa kahlatessa lähes karvaton tai ohutkarvainen mahanalus voi paleltua. Etenkin nartuilla nisät ovat monesti turvonneet ja kova hangen pinta saattaa raapia mahaa. Eikä tosi kylmällä kelillä takin laitto kävelyllekään välttämättä ole huono idea. Sekin on koirakohtaista minkä verran tykkää ulkoilla kylmällä ja näkeehän sen, milloin koira palelee.

Olen huomannut myös sen, että ohutkarvaiset koirat ulkoilevat kovilla pakkasilla mieluummin ja tarkenevat paremmin saadessaan olla irti. Jos koira juoksentelee irrallaan, liikkuu se reippaammin ja pysyy lämpimämpänä kuin käpsytellessään hihnassa.

|Piija

Itse en siedä yhtään koirilla minkäänlaisia vaatteita, paitsi näillä karvattomilla koirilla jotka ei muuten pärjäisi Suomen kylmissä oloissa. Mutta en edes ymmärrä, miksi on pitänyt jalostaa mitään karvattomia koiria.. huoh.

Banda

En vaan käsitä näitä :shock: .. Koiran kiusaamista moinen.
Kyl mie just jotkut toppapuvut käsitän semmosella rodulla joka ei suomessa muuten pärjää, mutta semmosiakin on yllättävän vähän.. melko moni koira kuitenkin tottuu suomen kylmään ilmastoon. (tietenkin jotkut karvattomat ja muut on asia erikseen).

marimma
Kepatäti
Olen siis oikeastaan sitä mieltä, että koiria, jotka ei suomen ilmasto-oloja ei kestä ei täällä tulisi pitää.

Samoilla linjoilla :)

Hyväksyn tosin noi ulkotossut koirilla, koska ei niittenkään tassun pohjat kaikkea jäämurskaa kestä, samoin kuravaatteet koska en mäkään jaksais joka kerta elukkaani pestä kun sitä on pissalla käytetty keväällä tai syksyllä..

Kepatäti

Mun on vaikee ymmärtää edes vaatteita kuten toppapukuja, joita on pakko tietyille roduille pukea. Ei ne tietty turhamaisuutta ole, jos koira jäätyis ilman niitä, mutta silti :roll:

Olen siis oikeastaan sitä mieltä, että koiria, jotka ei suomen ilmasto-oloja ei kestä ei täällä tulisi pitää.

liljankukka

http://www.kaupat.com/k/pc.php?c=20 Täällä on pitkä lista nettikaupoista, joista saa lemmikkieläintarvikkeita. Eiköhän jostain noista löydy myös koirille vaatteita.

Itse selailin tässä vähän aikaa sitten http://www.fifietfido.fi/kauppa/ Fifi et Fidon ja http://www.doggystyle.fi Doggystylen sivuja. Ne ovat oikeastaan lemmikkien luksustarvikekauppoja Paris Hilton -tyyliin, ja hinnatkin sen mukaiset. Fifi et Fidolta sais koirille jopa hääpuvun (165 euroa) ja smokin (135 euroa)!

Mä en kyllä pukisi omaa koiraani mihinkään söpöön mekkoon tai pusakkaan vain omaksi ilokseni. Sadepuvut ja talvivaatteet on tietenkin erikseen, mutta en mä näe kamalasti järkeä sellaisessa vaatettamisessa, jonka tarkoitus on saada vaan koira näyttämään söpöltä. Koira siitä tuskin kamalasti kuitenkaan nauttii, eikä osaa arvostaa kivannäköistä ja kallista asustetta. Ja vaikka ei puhuttaisikaan mistään kalliista tai koreasta, niin kyllä rahaa voi käyttää hyödyllisemminkin. Omalla koirallani on kaksi itsetehtyä sadepukua ja se riittää! ;)

Tää nyt on jo vähän OT, mutta koirien eau de toiletit ja feikkitatuoinnit ampuu kyllä jo niiiin yli. :roll:

marimma

En laske sadetakkia ja näitä muita "normaaleja" koirien vaatteita (tassu suojat ja jonkin sortin kurapuku) tähän mistä täällä puhutaan.

Eli vastasin etten varmaan hurahtais moiseen. Hullua touhua.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat