Ruokamokat - Harrastukset

sisno

Tein kakkua, johon sokeri- ja suola-astiat sekoitettuani laitoin tietenkin sokerin sijasta sellaisen pari desiä suolaa. Yritin sitä pohjaa vähän syödä, mutta roskiinhan se meni. Pari lusikallistakin suolaa kakussa olisi ollut ihan liikaa, saati sitten muutama desillinen...

Sivut

Kommentit (106)

katarii-na

tuohon makaroonijauhelijajuttuun ku lisää ketsuppia ja mustapippuria ja sekottaa kunnolla ni jo on hyvvää, tunnetaan paremmin makaroonimössönä :)

öö, mokailuja kyllä löytyy ku en oo mikkään miss keittiö kyllä. Pastoja keittäessä ku on sitte siivilöiny ne niin siivilä sulanu kesken leikin ku levy jäi päälle ja siivilä oli siinä kattilan päällä.

kerran kaverin kanssa onnistuttiin paistamaan kaks settiä patonkeja hiilenmustiksi.. se niistä täytetyistä patongeista!

ja joskus kun uunijäätelöä tein ja juorusin siinä serkkuni kanssa, niin marenkia vatkatessa nostin vatkaimen pystyyn ja marenkiahan löytyi sitte kaikkialta! ja sain samassa rytäkässä hiuksetkin sotkettua vatkaimeen. priceless!

NaNaa

taisin leipoa mokkapaloja, ja kun olin laittamassa tomusokeria niin sitä ei ollut tarpeeksi, täytteestä tuli kahvin makuinen ja aivan liian löysä!
Ja tehtiin pikkuveljen kans isoveljelle jekku, kun se on vessassa ja sokeri oli loppu niin laitettiin sakeriastiaan suolaa ja kun isoveli hörppäsi teetä niin äkkiä se meni lavuaarille ja me vaan naurettiin pikkuveljen kans! :lol:

Sharon

^ Mä myös eilen maustoin hieman kastiketta. Maustepurkista oli se reikäinen välikorkki lähtenyt varsinaisen korkin mukana ja siinähän mä sitten yhdellä ravistuksella sain koko purkin valkosipulirouhetta kastikkeeseen. :roll:
Kauhalla sain kyllä suurimman osan siitä läjästä pois ja kastike oli hyvää mut siinä meni purkillinen puolimärkää valkosipulirouhetta roskiin..

liljankukka

Mie onnistuin vastikään pilaamaan levyllisen taloussuklaata. Ajattelin muistavani, kuinka suklaan sulatus tapahtuu.. Laitoin kattilaan vettä, siihen veteen kulhon jossa suklaat oli ja levyn melkein täysille. Siinä sitten ihmettelin, miksi suklaa suli vähän kokkareiseksi. Ajattelin pelastaa tilanteen laittamalla sen mikroon, jos se siellä sulaisi tasaisesti. Yllättäen mikron jälkeen suklaa olikin vaan entistä kokkareisempaa - ja siitä rupesi irtoamaan mielettömästi jotain nestettä! Jäi santerinleivoksista sitten suklaakuorrutus pois. No, ens kerralla sit vähän miedommalla lämmöllä, vähemmällä vedellä eikä vesihöyryä suklaan sekaan! :roll:

Toinen moka sattui myös suklaan kanssa. Olin tehnyt marsipaanikakun, jonka päälle ajattelin pursottaa pajunoksia. Mulla ei ollut kunnon pursotinpussia, joten laitoin sulan suklaan Minigrip-pussiin. Se vaan päätti räjähtää kesken levityksen, ja pajunkissojen sijaan mun pääsiäiskakkua koristikin sitten pari ruskeaa läiskää..

Niin ja jauheliha-riisirulla! Laitoin keittämätöntä riisiä sen verran, kuin olisi pitänyt keitettyä laittaa. ](*,) Eipä ihmekään, että pohja oli sitten niin paksu ettei tahtonut edes rullalle kääntyä..

katarii-na

tuohon makaroonijauhelijajuttuun ku lisää ketsuppia ja mustapippuria ja sekottaa kunnolla ni jo on hyvvää, tunnetaan paremmin makaroonimössönä :)

öö, mokailuja kyllä löytyy ku en oo mikkään miss keittiö kyllä. Pastoja keittäessä ku on sitte siivilöiny ne niin siivilä sulanu kesken leikin ku levy jäi päälle ja siivilä oli siinä kattilan päällä.

kerran kaverin kanssa onnistuttiin paistamaan kaks settiä patonkeja hiilenmustiksi.. se niistä täytetyistä patongeista!

ja joskus kun uunijäätelöä tein ja juorusin siinä serkkuni kanssa, niin marenkia vatkatessa nostin vatkaimen pystyyn ja marenkiahan löytyi sitte kaikkialta! ja sain samassa rytäkässä hiuksetkin sotkettua vatkaimeen. priceless!

JJEMMY
Lania
No mää tein kerran pizzataikinaa, piti laittaa 2½ desilitraa vettä niin meikämanne pisti 2½ litraa, TULI VÄHÄN LÖYSÄÄ :lol: :oops:

Mulle on kans käyny noin et laitan litroina jonkun määrän vettä mikä piti olla desilitraa. Yläasteella oli kotsassa sellanen "näyttö", opettaja arvosteli ja vahti silmä tarkkana kun yks häärää ja meitsi sit mätti vähän johoki kastikkeeseen vettä :lol: Siitä tuli aika... vetistä...

shazzer

Tein joskus yläasteella mehukiisseliä.. Ja todella mehukiisseliä siitä tulikin, nimittäin laitoin pelkkää mehutiivistettä ja unohdin jotenkin veden :oops:
Nykyään minun ammatti on muuten kokki :P Ja koulussa on sattunu kaikenlaista kyllä...
Btw Näitä on hauska lukea!! :lol:

marimma
miss.
Eikä :D. Siinähän on pitäny lähtä jo kaupasta ostaan lisää leivinjauhetta ku eikai yhessä purkissakaan oo ku joku desi:D.

niitä myydään isossakin purkissa ;) maitotölkin kokoisenakin

miss.
Alexsandra
Joskus tullut leivottua kaksi kappaletta omenapiiraita joihin on ohjeen väärin ymmärtämisen seurauksena joutunut 2 desilitraa leivinjauhetta kumpaankin.
Aiheuttivat pientä siivoa turvotessaan uunissa moninkertaisiksi...

Eikä :D. Siinähän on pitäny lähtä jo kaupasta ostaan lisää leivinjauhetta ku eikai yhessä purkissakaan oo ku joku desi:D.

Alexsandra

Joskus tullut leivottua kaksi kappaletta omenapiiraita joihin on ohjeen väärin ymmärtämisen seurauksena joutunut 2 desilitraa leivinjauhetta kumpaankin.
Aiheuttivat pientä siivoa turvotessaan uunissa moninkertaisiksi...

diude

no tein pienenä aina keittoja. kaikkee mahollista vaan sekasin, mehua, maitoa, kaikkia mausteita. sitä sit hörpin ja vessassa istuttiin loppupäivä. :D

Lukretia

Niin joo tosiaan, mäkin olen joskus tehnyt korvapuusteja, joiden sisään laitoin kanelin sijasta paprikamaustetta. Ne kun on niin samanvärisiä. :)

Plasticine
Lukretia
Eilen epäonnistuin maailman yksinkertaisimmassa asiassa. Laitoin leivät leivinpaahtimeen ja tulin jonkin ajan kuluttua katsomaan, joko ne olisivat valmiita, kun ei ollut kuulunut sitä "ponnahdusääntä". Leivät olivat siellä silleen "ylhäällä" ja mä kirosin itseäni, että enkö ollut painanut niitä pohjaan, ei ihme, etteivät ne siellä paahdu. No, painoin leivät paahtumaan ja kun ne sieltä vihdoin taas ponnahtivat ylös, ne olivat ihan pikimustia ja palaneita. Olin paahtanut ne kaksi kertaa. :roll:

Tämän mokan olen minäkin tehnyt...

Lisäksi olen joskus yläasteen kotitaloustunnilla onnistunut sytyttämään leivinpaperin tuleen. :oops: Tehtiin pipareita ja leivinpaperi sattui olemaan vähän liian iso pellille, uunin luukkua avatessa leimahti iloisesti liekkeihin. Tämän jälkeen kotitalouden opettaja on maininnut kaikille, että leivinpaperi EI SAA olla niin iso, että se koskettaa uunin seiniä. :lol:

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat