Warhammer - Harrastukset

Anee

Jep, itsekin olen ihan täydellisen aloittelija noiden kanssa, pitänee tässä harjoitella vielä aika kiitettävästi. Säännöt vähän hakusessa, armeijakin pitäisi saada kasaan loppuun. Ja maalattua.

Mutta... ;) Aina sitä on mahdollisuuksia pärjätä. Tosin kieltämättä, jos etumatkaa on älyttömästi, se voi olla aika vaativahko tavoite.

Harmittaa kyllä älyttömästi, että nuo figut ovat hivenen kalliita. Ja varsinkin jos haluaa maalata (eli käytännössä vähän väkisin), maaleista saa pulittaa ihan hemmetisti. Toisaalta aina voi lohduttautua sillä, että noissa se on "kertainvestointi", eikä tarvitse puolen vuoden välein maksaa samaa summaa uudestaan, niinkuin monissa muissa harrastuksissa. Eikä pahemmin sitten muita maksuja enää tule muutenkaan. Onneksi. ((Ja silti rahatilanne kapinoi vastaan. Dämn.))

Kamala kun tuntuu, ettei tästä viestistä kukaan saa enää mitään selvää. Heräsin juuri, eivätkä aivot oikein tykkää toimia. Jäätyneet varmaan, kun täällä on niin älyttömän kylmä.

Minua kyllä vähän ihmetyttää, että aika vähän naissukupuolta olen nähnyt tämän harrastuksen parissa. Sen sijaan melkein jokainen poika, jolta olen kysynyt, on jossain vaiheessa elämäänsä noita harrastanut. Miksiköhän näin? Okei, strategiapeli, saattaa osittain vaikuttaa. Sotaa.. No, saattaa vaikuttaa enemmän. :D

Kommentit (15)

Alexsandra

Meillä mies harrastaa ennemminkin, mutta olen itsekin maalannut muutaman.
Meillä on tällä hetkellä ainakin läjä necroneja, space marineja ja eldareita. Sitten on joitain muita joiden nimeä en muista. Mukavaa ajanviettä. :D

Silver Feather

Niin joo..ja asioita ehkä hieman valaistakseni: poikkikseni pelailee Necroneilla, Eldareilla ja Wood Elfeillä.. :D vaikken oikein tiedäkään miten se liittyy varsinaisesti asiaan, mutta silti... :D

Silver Feather

Hmm... loppujen lopuksi on kyllä aika mielenkiintoinen harrastus.. ja lisää mielenkiintoa tuo se, kun nyt ymmärtää jotain pelin päälle. Kiitos kuuluu poikaystävälle joka sivisti mua tästä asiasta. :D
Tosin olen päässyt lähinnä tutustuun faban ihmeelliseen maailmaan..40k onkin sitten varmaan kohta vuorossa..

Silver Feather

Itse en harrasta, mutta poikaystäväni kyllä.
Joitakin pelejä oon sivusta seurannu. Tosin kauhea paljon siitä ei saa irti kun en ymmärrä säännöistä hölkäsen pöläystä :D mutta onneksi poikaystäväni on luvannut (tai no, itse sitä pyysin) pitää jonkinsortin "kurssin" näistä jutuista.

Saa nähdä kuinka paljon sen jälkeen innostuu kun ymmärtää vähän sääntöjen sun muiden juttujen päälle :D

Anee

Onko täällä muita "friikkejä", jotka ovat hurahtaneet Warhammerin ihmeelliseen fantasiamaailmaan?

Itse tutustuin kyseiseen harrastukseen vasta hetki sitten, ja se jos mikä on minulle täydellisen sopiva harrastus. Pääsee liimailemaan parhaillaan milli x pari millliä x sentti -kokoisia osia yhteen ja maalailemaan niitä. Kun on armeija kasassa, pääseekin pelaamaan ja taktikoimaan itsensä voittoon.

Minua on aina pidetty outona, nyt vielä hivenen oudompana. Fantasian ja pikkutarkan näperryksen (ja taiteen) ystäville noiden pienten figujen kokoaminen ja maalaaminen on varmasti sopivaa puuhaa, strategiapeleistä pitäville pelaaminen mukavaa ajanvietettä.

Jos tiedätte Warhammer-harrastajia tai kyseisen harrastuksen, olisi kiva kuulla, mitä mieltä ihmiset ovat. Minua on katsottu kuin hullua suhteellisen useasti, kun olen maininnut keräävääni High Elf -armeijaa ja lähteväni sotimaan sen kanssa Dark Elf -armeijaa vastaan. :D No, en kyllä sinänsä ihmettele.

Mutta. Harrastajia? Löytyykö? (Jotenkin epäilen, mutta... ;D)

Nannerl

Mä olen maalaillut avon kanssa Warhammerfiguja. Chaos Space Marineita lähinnä. Avolla on armeijat sekä Chaokselta ja Dark Eldarilta ja hän pelaa niillä molemmilla aktiivisesti. Missä sinä käyt pelaamassa?
Entisellä kotipaikkakunnalla Seinäjoella on pari hyvää pelipaikkaa :D

Anee

Vielä toistaiseksi olen vasta parin kaverin kanssa pelannut, etten minnekään kunnon "pelipaikkoihin" ole eksynyt. :D Kunhan nyt saisi armeijan maalattua, niin voisi kehdatakin vaikkapa Helsingin Games Workshoppiin tai Peliluolaan lähteä pelaamaan. ... Tai sitten ei. Mutta saa nyt nähdä. Vielä toistaiseksi harjoittelu näiden parin kaverin kanssa riittää loistavasti - sitten joskus kun osaan säännöt ja pelaamisen edes jotenkuten, voinkin jostain muualta etsiä peliseuraa.

Pelaatko, Nannerl, itsekin, vaiko vain avosi hommaksi jätät sen? Mutta molemmat teistä kuitenkin noita Warhammer nelkyttonnisia kerää?

Nannerl

Lähinnä miehelle tuo pelaamispuoli jää. Itse osallistun lähinnä tuohon maalaamiseen. Figut ostetaan myös avon rahoilla. Harkitsin joskus ihan ikioman armeijan aloittamista, mutta rahatilanne pisti vastaan. Voisin joskus ehkä opetella pelaamaankin. Se on vain tyhmää, kun avo on niin propelaaja, ettei sille olisi koskaan mitään mahiksia pärjätä :?
Olen aika monia kertoja ollut kyllä katsomassa turnauksia Seinäjoen Pitkäkiekossa, ja tunnen kyllä hyvin pelin idean.

Nannerl

Joo, on noi jotkut mun avon itse modaamat figut aika verisiä. Ja varsinkin kilpailutyöt ovat tyyliin sellaisia, että Dark eldar seisoo verisessä ruumiskasassa pääkallo kädessään :roll:
Tämä kyllä johtuu osittain siitä, että avo on mieltynyt noihin pahisarmeijoihin, kuulemma siksi, että niissä on enemmän modausmahdollisuuksia tai jotain.

Anee

Tuo kyllä kieltämättä taitaa pitää paikkansa, että noissa pahiksissa saa sovellettua vähän paremmin. Yksi kaverikin yrittää parhaillaan puhua minulta pari ylimääräistä päätä, että saa niitä armeijansa keihäisiin tungettua... Oikein mukavaista. :D Mutta mikäs siinä. Noiden "hyvisten" kanssa ei kamalasti voi mitään päitä laittaa roikkumaan minnekään tai vastaavaa, voisi hivenen kärsiä se hyvyys siinä, ainakin ulkonäössä. Vähän harmi kyllä.

Pitäisi tässä taas raaskia "tuhlata" rahaa yhteen rykmenttiin ja maaleihin. Sen jälkeen olisikin sitten sen kokoinen armeija, että pääsisi vähän paremmin pelaamaan, ja vielä jos maalattua saisi... Olisi oikein kivaista.

Taidanpa jätkäkaverin kanssa jossain vaiheessa ostaa maaleja ja sitten hänen kanssaan pitää vaikka seuraavalla lomalla "maalaus-illan". :D Voisi olla ihan mielenkiintoinen tapa viettää aikaa.

tpaita

Veli harrastaa warhammereita ja muita fantasia pelijä. Ihan mielenkiintosilta ne näyttää ja pikku-ukkojen maalailukin on ihan kivaa puuhaa. Mutta ite en oo oikeestaas koskaan pelannu. Liikaa sääntöjä mulle, tai sitten pitäs vaan tutustuu paremmin peliin. :D

Arvoitus

Warhammer, FB. Lähinnä Slaaneshin porukoita..
Ja jotain muinaisen heroquestin ukkoja maalailin joskus uuteen uskoon.

Nyt mies löysi uuden kiinnostuksen kohteen, rackhamin confrontationin. Tuo vaikutti ihan kiinnostavalta, kuten myös Mordheim.

Charha

Joo, onhan tuota figumaalausta tullut kokeiltua. Melkoisen rentouttavaa touhua, mutta ei mun örkkikatapulttiviritelmistä koskaan tullut sellaista settiä, että niitä olisi kehdannut oikeasti asettaa näytille.

Tykkään kyllä Warhammerista noin yleensä, siinä kun on sellaista raskasta eleganssia ja munakkuutta. Olen tosin lähinnä tutustunut aiheeseen pelimaailman kautta. Selasin tuossa jokin aika sitten myös aika kivaa Warhammer 40.000 -aiheista taidekirjaa. :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat