Seinän värin valinnan vaikeus - Harrastukset

KataTheBlondi

Jos haluatte tapetin pois, huone tyhjäksi, ostakaa lmaalirulla tai ihan sivellinkin käy, jonka avulla kastelette tapetin ja sitten jollain terävällä (puukko käy) avitatte tapetin repimistä.
Työlästä on kyllä.

Olohuoneeseen varmaan kävis joku lähes valkoinen joka kuitenkin vois taittua johonkin lähes sisustuksen väriin esim. beigeen.

Kommentit (12)

sagra

Eli siinäpä se. Ollaan remontoimassa vanhaa taloa omaksi ja yhden huoneen seinään ei oikein meinaa löytyä sopivaa väriä. Mikä väri teidän mielestänne sopisi seinään, kun lattia on vaaleanharmaata kivilaattaa?

Huone on entinen kodinhoitohuone, mutta me muutamme sen ihanan isoksi eteiseksi johon tulee myös kaapisto (pyökin tai kirsikan värinen) miehen harrastustarvikkeita varten. Kauhean tummasävyistä emme halua huoneesta tehdä, sillä siinä on vain yksi ikkuna.

Maruchka

Vaalea sävy oltava, jos lattiakin on vaalea. Joku harmaaseen vivahtava valkoinen esimerkiksi hyvä vaihtoehto, varsinkin jos tykkää avartavista ja puhtaista väreistä.

SunLion

mä laittaisin jonkun rauhallisen tumman sinisen, tai pöh...on tietty vaikea sanoa yhtään mitään kun ei tiedä asunnon mallista ja värimaailmasta mitään.

sagra

Asunto on parikymmentä vuotta vanha kakskerroksinen omakotitalo. Huoneita on keittiön lisäksi 6 kappaletta ja talo on ns. tiiviisti rakennettu.

Värimaailmaltaan jo valmiit huoneet on suht vaaleita, vaikka yhtään valkoista seinää ei enää talosta löydykkään, niistä sain ihan tarpeeksi asuessani vuosia kunnan vuokra-asunnoissa. Parilta seinältä löytyy myös tummaa viininpunaista...

Amalia

Vaaleen kivilaattalattian kanssa sopis mun mielestä erinomaisesti 3 vaaleeta (himpun harmahtava valkoinen?) seinää ja yks violetti. Rimmais sitten niihin viininpunaisiinkin :).
Kaveri remppas just avokkaansa kanssa omaa asuntoaan ja niiden olohuoneen violetti seinä näyttää tosi hienolta!

Aimée

Seinästä vois tehdä miun mielestä kaksivärisen, tila on varmaan suht pitkänmallinen (tämä siis arvaus kun kyseessä entinen kodinhoitohuone). Se veis huoneesta sitä pituutta pois.

Eli seinän alaosaan tummempaa sävyä (vaikka sitä viininpunasta niin se vetäis asuntoa yhtenäisemmäks) ja sitten yläosaan vaaleaa mitä talosta jo löytyykin. Ja jos enemmänkin haluaa laittaa, niin panelointi olis myös tosi kivannäköistä ja sitä voi sitten maalata haluamakseen tai sitten sovittaa kaapistojen väriin. Kuultomaalattu paneeli kävis myös, mutta sitten suosittelisin harmaansävyisiä kaapistoja. [size=9]Anteeks kun tuputan ideoitani, oon alalla :) [/size]

antagonismi

Nyt kaipaillaan sellaisten ihmisten apua, joilla on värisilmää (itseltäni EI löydy)..

Eli ollaan maalaamassa asuntoa.. Tässäpä huoneista kuvaukset:

1. Pitkä, käytävämäinen eteinen josta aukeaa ovet muihin huoneisiin. Ei ikkunoita, vaalea lattia. Seinät tavallaan kaksiosaiset, laudoitukset on vedetty puoleen seinään saakka ja siitä ylöspäin on ihan tasainen, valkoinen seinä.

2. Olohuone. Monta isoa ikkunaa, vaalea parkettilattia. Sisustuksen valtavärit ruskea ja vihreä.

3. Makuuhuone. (Seinillä tapetti, miten menetellä?) Vaalea lattia, yksi iso ikkuna. Sisustuksen pääväreinä sininen ja vihreä.

Vinkkejä vastaanotetaan ;)

nakymaton_ninni

Harmaan lattian kans sopis myös joku vaalea kanervansävy.

[size=7]Äh, oon ihan hulluna maalaamiseen ja sisustamiseen, oon meidän ison kotitalon suunnitellu ja toteuttanut lähes kokonaan. Millonka sais oman asunnon mitä rueta sit värkkää... [/size] :roll:

Fanni

Minähän se maalari täällä olen ;) :D
Oikeestihan värien pitäis mennä siihen malliin, että lattia on tummin ja väri vaalenee kattoa kohden, katto vaalein. Jos mun pitäis yhtäkkiä keksiä joku väri, niin sellanen himmeän harmoninen vaaleanruskea.

Schneesturm

Kannattaa kuitenkin valita suhteellisen neutraali väri. Halusin joskus 3-4 vuotta sitten tummanpunaiset tapetit ja parin vuoden päästä olin jo kyllästynyt niihin. Mutta siellä huoneessa ne tapetit edelleen on, siskolle tosin testamenttasin sen huoneen.

Hoppuli

Meil on ihan tummat lattiat ja yhden huoneen yks seinä on sellainen tumman violetin-viininpunainen. Ei siihen ainakaan vielä oo kyllästynyt ja senhän voi sit vaihtaa, jos ja kun kyllästyy ;) Ei musta kyllästymisen takia kannata jättää laittamatta :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat