Interrail - Harrastukset

Mei

Millon olisisit lähdössä, onko suunnitelmia vielä enempiä? :D

Sivut

Kommentit (44)

arc-en-ciel

Juu, halium, lennot on varailtu ehkä kuukausi sitten Ryanairilta. Oltiin jo aiemmin katsottu sopivat lennot, mutta itse varaaminen jäi sen verran myöhälle, että hinta oli jo ehtinyt jonkin kympin nousta.

Majoituksia ei aiota varata Suomesta käsin muuten kuin Roomaan ensimmäiseksi yöksi. Lento on perillä sen verran myöhempään, että on kivempi suunnistaa valmiiksi hankittuun hostelliin kuin etsiä iltaa vasten majapaikkaa.

Onkohan foorumilla muita matkaan lähtijöitä kuin minä ja halium?

Snaelaug

En usko et saisin ketään mukaan, raha ja aika este kaikille. Enkä mä usko sitäkään et kellään kiinnostais niin paljon kierää Pohjoismaita kuin mulla ;) Mitä yhtään kavereitani tunnen niin enemmän Keski-Eurooppaan tai kaukomaille kaikki mielii.

Luulen et rohkeus mulla kyllä riittää, mut yksin reissaava nuori nainen voi tuntua helpolta kohteelta kaikille ällöillä limanuljaskoille :?
Vaikka uutisointi pitää huolen siitä et vähä tuolla kaakkoissuunnassa on köyhyyttä ja rikollisuutta, ja Pohjoismaat on kehittyneitä rikkaita ja puhtoisia maita, niin onhan niitä vinksahtaneita ihmisiä kaikkialla :roll:

Snaelaug

No mä nyt ehkä oon lähdössä, yhden kaverin kanssa. Heitin sille yks päivä et mä muuten lähden kesällä... ja sit se oli (mun suureksi hämmästykseksi) aivan innoissaan et joo lähdetään yhdessä! :shock: No mikäs siinä, kyllä se mulle käy :) Mut se mitä pienessä mielessäni olin omalle varalleni vähän varovaisesti suunnitellut niin meni sitten pieleen. Toki tää ei oo vielä varmaa, munkin pitää tienata hirveesti ensin, jos sitten heinäkuussa lähdettäisiin..
Katsellaan rauhassa :)

edit.
Ei sitten oo tulossa mitään matkakertomuksia tältä suunnalta, kun koko homma k*si. Joku toinen kerta sitten..

Silver Feather

Muakin haluttais lähteä reilaamaan... joko ihan pitkin Eurooppaa tai sitten ympäri Iso-Britanniaa..(Ah, rakastan sitä maata <3)

Suunnitelmissa oliskin lähteä reissamaan mahdollisesti lukion jälkeen, elikkäs 2009 kesällä... Suunnitelmia on jo vaikka millä mitalla.. Saa vaan sitten nähdä miten käy toteutuksen.

Mei

Mulla myös suunnitelmissa tossa joko ens, tai seuraavana kesänä lähteä reilailemaan eurooppaa ympäri kaverin kanssa (toivottavasti, ellei nyt peru).

Paljonko te "kokeneet" reilaajat olette varanneet rahaa reissuun, jos reililippua ei lasketa nyt tähän? ja miten on riittänyt rahat? ;D

Chiara

Olen lähdössä kaverin kanssa kesällä reilille global kortilla. Onko tiellä kokemuksia tai käytännön vinkkejä jaettavaksi? Esimerkiksi se kiinnostaa että kannattaako matka suunnitella tarkasti etukäteen vai mennä täysin improvisoiden? Tai kannattaako hostelleja varata etukäteen jo suomesta käsin?

ynnej

Mä olin viime kesänä reilillä Wien-Bratislava-Budapest-Praha-Katowice. Me suunniteltiin meiän matka aika hyvin, varattiin hostellit ja muut etukäteen. Mä suosittelen matkan suunnittelua ja hostellien varaamista, koska se tuo matkaan vähän varmuutta ja rahatilannekin on helpompi suunnitella kun tietää mihin on menossa jne. Lisäks voi olla vähän inhottavaa mennä johonkin kaupunkiin ja huomata ettei saa enää sopivan hintasta hostelhuonetta.

Kannataa muuten miettiä sellasta mahdollisuutta, varsinkin jos ei oo liikaa rahaa, et menis leirintäalueelle yöks. Ne on Keski-Euroopassa usein ihan hyvätasoisia ja joskus paljon halvempia kun hostellit. Kannattaa kuitenkin selvittää, et miten hyvin leirintäalueelta pääsee keskustaan. Jos kestää kauan ja keskustaan matkustaminen maksaa paljon niin sit voi olla kannattavampaa mennä vähän kalliimpaan hostelliin :)

Kannattaa muuten käydä [url]www.pallontallaajat.net
Siellä on tosi paljon hyviä vinkkejä ja keskusteluja!

Vanilja

Mä olin syksyllä 2005 interraililla johon olosuhteiden pakosta lähdin aikas ex tempore, semmosella parin päivän varotusajalla. Eka lensin Lontooseen ja siellä sitten mietin että mihin menis. Tarkotus oli siis reilata takas Suomeen. Yksin olin liikkeellä.

Mä en ollu varannu majotuksia Suomesta, mutta varailin niitä aina matkan varrella ennen seuraavaan paikkaan menoo. Ainaki jos kesäaikaan menee niin hostellit voi täyttyä nopeeta.

Sen kummemmin en reittiä etukäteen suunnitellu, sen verran vaan laskin että päivät riittää. Mulla oli se global ticket ja reitti oli Lontoo-Calais-Pariisi-Bordeaux-San Sebastian- Barcelona- Nizza- Monaco- Rooma - Firenze- Venetsia-Salzburg-Wien-Praha-Münster-Bad Münder- Kööpenhamina-Oslo-Trondheim-ja sitte yöjunan turvin Pohjois-Ruotsin kautta Suomeen.

Rinkka voi olla suht painavakin. Mä tein ite sillai että uuteen paikkaan tultua menin hostellille, jätin rinkan sinne ja menin katteleen paikkoja. Joskus olin yöjunassakin. Niissä on se tyhmä juttu että ne saapuu aikasi aamulla, ja hostellien huoneet vapautuu yleensä vasta puolilta päivin. Siinä oli sitte muutama tunti vietettävä hikisenä ja likasena.
:?

Ja suosittelen interrailia kaikille! Kasvattava kokemus :)

Chiara

Vähän päädyttiin siihen että suunnitellaan etukäteen pari must-see kaupunkia (esim, mulle amsterdam, kaverille praha) ja muuten sitten improvisoidaan. Tuli vaan mieleen että hostellit taitaa olla aika täynnä heinäkuussa että varmaan kannattaa esim pariisiin varata etukäteen ettei sitten tilanpuutteen takia tarvitse mennä 500e/yö hotelliin :D

enkelin

vähän on ollut samansuuntaiset suunnitelmat poikakaverini kanssa, reilaamaan pitäis päästä. tosi kiva, kun noita hommia yksinkertaistettiin, eli saa kulkea ympäri eurooppaa samalla rahalla. kymmenen päivää on liian vähän, mutta 22 päivää syö aika paljon työpäiviä. en viel tiedä. jos tänä kesänä matkaan ei päästä, lähdetään sitten ens kesänä. kuitenkin reissuun lähdetään nyt kesälläkin, ellei rahatilanne aivan paska ole. ollaan suunniteltu, että lennettäs ryan airilla ja asuttas hostelleissa, halpa reissu sellainenkin. poikakaverini oli viime kesänä 14 päivää reissussa, lentoja kertyi joku 5 kp ja niillä oli hintaa vain jotain 150 euroa. maksaahan siinä matkassa muukin, mutta lennot oli halvat.

Mei
Snaelaug
Matkakuumetta ilmassa tällä suunnalla ;)

Onko ihan kamala ajatus et lähtis matkaan yksin?
Täällä olikin jo joku yksin matkustellut, kuinka vanhana lähdit yksin reissuun ja mitä sun porukat tuumas asiasta? Vai onko se sit ihan normaalia sulle? :D En nyt osaa esittää tota kysymystä oikein hyvin, mut toivottavasti ymmärsit idean :lol:
Mä vähän luulen et meidän äiti laittais melkolailla kapuloita rattaisiin jos ilmaisisin ajatukseni lähetä yksin maailmalle, vaikkakin mielessä nyt on vain Pohjoismaat, mut.. :-k Toki olen täysi-ikäinen jne, mut silti :?

Emmä kyllä yksin uskaltais lähteä O_o Ihanko haluat yksin, vai eikö muka vaan löydy ketään vapaaehtoista seuralaista?

Mei

Snaelaug, no onnea jos lähdet yksin. En tosiaan itse kyllä uskaltaisi, enkä varmaan edes osaisi tehdä mitään yksin :D Toisaalta, eipä ole ketään kenen kanssa kehitellä riitoja väsyneenä ja kiukuspäissään. Oletko pallontallaajista vaikkapa yrittänyt löytää matkaseuraa?

Snaelaug

Eääh, kyllä mä aina mielummin yksin lähden kuin että oudommassa seurassa, sekin on sitten ikävää jos kemiat ei käviskään yhteen vaikka kuinka kivan kivan oliskin saanut ihmisestä.

Mutta katsotaan nyt ensin saanko matkakassaakaan kerättyä :D
Ilmoittelen kyllä ehdottomasti jos matka toteutuu! :D

Snaelaug

Matkakuumetta ilmassa tällä suunnalla ;)

Onko ihan kamala ajatus et lähtis matkaan yksin?
Täällä olikin jo joku yksin matkustellut, kuinka vanhana lähdit yksin reissuun ja mitä sun porukat tuumas asiasta? Vai onko se sit ihan normaalia sulle? :D En nyt osaa esittää tota kysymystä oikein hyvin, mut toivottavasti ymmärsit idean :lol:
Mä vähän luulen et meidän äiti laittais melkolailla kapuloita rattaisiin jos ilmaisisin ajatukseni lähetä yksin maailmalle, vaikkakin mielessä nyt on vain Pohjoismaat, mut.. :-k Toki olen täysi-ikäinen jne, mut silti :?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat