Koira pissii kämpän pilalle - Harrastukset

bongo

Dalmis-rotikka ei ole ulkokoira.
Kannattaisi varmaan käyttää koira eläinlääkärillä, ettei se ole sairas ja pasko sen takia.

Sivut

Kommentit (32)

Nasumi

Elikkäs, kuinka vanhana koiran pitäis jo oppia olemaan täysin sisäsiisti? Mun koira on vuoden ikänen ja tekee kyllä suurimman osan tarpeistaan ulos, mutta tasaiseen tahtii myös sisälle. Matot se on jo kussu pilalle, parkettilattia huutaa jo armoa ja sen uusin kusi paikka näyttää olevan dvd-soitin! (ne on kirjahyllyssä matalalla, eikä oo oikee tilaa siirtää mihinkää) Sille on laitettu sanomalehtiä jossa se voi käydä pissillä, kun se joutuu olemaan yksin. Siihen se osas tehdä tarpeensa hyvin aika kauanki, mut nyt yhtä-äkkiä, se on ruvennu iha mahdottomaks! Koko kämppä haisee jo todella tukevalta... Mitä tehdä?? Onko tuo enää normaalia??

marimma

Käyttäkää useammin pihalla.. :roll:
Ottakaa matot pois ja alottakaa se "kouluttaminen" alusta? Voihan se olla että sillä on jokin pissitauti, joten varmaan soitto eläinlääkärillekkin saattaa jotain auttaa, jos ei muuten niin ohjeita tilanteeseen.. :)

Nasumi

Matot on jo pois, ja ulkona käydään nyt todella usein... eikä se näytä pissivän sisälle muuta ku sillo ku se on yksin ja yöllä. Ja kun se ennen osas tosi hyvin käydä siinä lehtien päällä... Nyt saa siivota parit lätäköt lattialta (tai sohvalta/sängyltä!) joka päivä...

Lucky Lady

Ainakin kissoilla tuo käytös huutaa virtsatietulehdusta tai muuta pissivaivaa. Toinen vaihtoehto voisi olla stressitilanne, jos vaikka koiran elämään on tullut jotain muutosta. Jos joku kissoistani alkaisi tehdä noin, tökkäisin ekaksi Feliway-haiduttimen seinään (koirillekin on vastaava, mutten muista nimeä. Kannattaa googlata, saa apteekista, eläinlääkäreiltä ja joistakin eläinkaupoista) ja miettisin sitten onko eläimen oloissa tapahtunut jotain joka häiriökäytöksen voisi aiheuttaa. Ja sitten eläinlääkäriin jos ei auta.

Mutta tuo feromonihaihdutin on hyvä hankinta, se on just tarkoitettu eläinten stressitilojen, häiriökäyttäytymisen yms. hoitoon.

Maruchka

Tai sitten on kyseessä koirien "murrosikä".

Pyytääkö koira ulos yöllä ollenkaan ja käytättekö vielä ihan illalla myöhään sen ulkona?

egyptilaiset

Onko se uros vai narttu? Urokset varsinki kuulemma on kovia merkkailemaan jossain vaiheessa. (Mulla on itellä vajaa puol vuotias... innolla odotan, koska nää pentupissaillut loppuu ja alkaa murrosikäpissailut ja merkkailut...)

Kepatäti

Mulla ois kaks veikkausta. Joko tosiaan on joku pissatauti tai sitten nimenomaan, kun sanoit tuon, että "yksin ollessa ja öisin" ongelmana, niin usealla koiralla on ongelmana ns. eroahdistus. Koira siis ikävöi omistajaansa tämän poissaollessa niin paljon, että menee sekaisin/stressaa niin paljon, ett ä se aiheuttaa häiriökäyttäytymistä. Yleisimmät oireet ovat ymmärtääkseni tavaroiden syöminen/tuhoaminen sekä (lähes) koko poissaoloajan kestävä haukunta, mutta ei tuo pissaaminenkaan mitenkään erikoista varmasti ole. Jos tämän ajattelisi syyksi, niin on toki todella erikoista, että koira öisinkin teidän ollessa paikalla pissii ympäriinsä. Mutta onhan sekin kuitenkin omalla tavallaan erossa olemista ja eristystä teistä omistajista, joten en toisaalta näe syytä, miksei sekin voisi johtua liiallisesta kiintymyksestä omistajaan ja sitä kautta sitten siihen erossa oloon.

Joka tapauksessa ei ole normaalia, että nuori jo kerran sisäsiistiksi oppinut koira alkaa uudestaan pissailemaan sisälle. Minä henkilökohtaisesti ottaisin nyt ihan ensimmäiseksi yhteyden eläinlääkäriin.

Mariposa

Minulla on kaksi koiraa. Ne ovat muuten sisäsiistejä, mutta öisin ne eivät pidättele, jos niillä on hätä. Yöllä ne tassuttavat aina terassin oven eteen ja tekevät siihen. Olemme siihen pikku hiljaa alistuneet ja laittaneet yöksi siihen hesarin, jotta parketti ei mene pilalle. Olemme vieneet todella myöhään ulos ja taas aamulla aikaisin ulos, mutta ei auta.

Sinsemilla

Siinä ykköseltä tulleessa ohjelmassa Koirani vai minä, se Victoria Stilvel (vai miten kirjotetaan) autto just tuommosissakin ongelmissa. Se on kirjottanu kirjankin. Kannattaa vilasta vaikka kirjakauppaan jos eksyy... ;)

agentti
*Sandy*
agentti
Voisko olla ihan protestipissaa?

Voi morjens mä repesin :lol: :lol:

No mitäääh..? :lol:

Meidän äitin ja ispän koira ainaskin pissi ihan protestiks nuorempana, jos se jätettiin yksin!! :D

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat