Astrologia - Harrastukset

Marika_

Olettekos te cosmonaiset(miehetkin) perehtynyt astrologiaan muuta kuin iltasanomien horoskooppien kautta? ...nuo iltasanomissa ja muissa nuorten lehdissä olevat horoskoopit osoittautuvat yleensä täysin päinvastaisiksi mitä astrologian tähtikartta oikeasti näyttää, eli niihin ei ole pahemmin uskomista.

Jos astrologiasta haluaa oppia jotain, se todellakin vaatii paneutumista ja eri asioiden muistamista. Kannattaa aloittaa melkein sillä, että opettelee eri tähtimerkkien päivämäärät.

Joku voi helposti pitää tätä typeränä hömppänä, mutta horoskoopit ja ennustukset on katsottu tähdistä, niitä ei ole keksitty.

Alempana on merkit ja niiden elementit: ([size=9]ihan ulkoa osasin [/size]:lol: ):

Kauris 22.12.-20.1. ([color=brown]maa[/color])
Vesimies 21.1.-18.2. ([color=cyan]ilma[/color])
Kalat 19.2.-20.3. ([color=blue]vesi[/color])
Oinas 21.3.-19.4. ([color=darkred]tuli[/color])
Härkä 20.4.-20.5. ([color=brown]maa[/color])
Kaksonen 21.5.-20.6. ([color=cyan]ilma[/color])
Rapu 21.6.-22.7. ([color=blue]vesi[/color])
Leijona 23.7.-22.8. ([color=darkred]tuli[/color])
Neitsyt 23.8.-22.9. ([color=brown]maa[/color])
Vaaka 23.9.-22.10 ([color=cyan]ilma[/color])
Skorpioni 23.10.-21.11. ([color=blue]vesi[/color])
Jousimies 22.11. - 21.12. ([color=darkred]tuli[/color])

Nämä ovat ainoat ja oikeat ajat (jossain voi olla siis yksi tai pari päivää jäljessä tai edellä).

Jos ette nyt muuta keksi kirjottaa, niin kertokaa edes mikä on oma merkkinne ja pitääkö sen kuvaukset paikkansa. [-o<

Itse olen synt. 7.11. skorppariksi olen siunaantunu :D
Ja kyllä, merkin kuvauksien mukaan omistushaluinen, suojelunhaluinen, kostonhaluinen, syvällinen ja ehdoton, kaikki pitää paikkansa.
Mieheni on kalat (synt. 5.3.) ja merkin sanotaan olevan haaveileva, romanttinen, kiltti, sosiaalinen, arka ja taiteellinen. Kaikki nuo pitävät täsmälleen paikkaansa. Tekee kaikken välttyäkseen riidoilta ja loukkaantumisilta. Hyvä niin... ;)

Kommentit (14)

k87

en seuraa lehtien horoskooppeja kun läpällä vaan :D ainut, mihin oon "perehtyny" enemmän on ne luonteenkuivausjutut :D

ite oon http://www.vaahtokylpy.net/horoskooppi/oinas/luonne.shtml oinas. mun mielestä kuvaus osuu aika lähelle minua. varsinkin tämä:

Lainaus:
Tapaturma-alttius vaivaa koheltavaa Oinasta ja etenkin pää on vahvasti vaaravyöhykkeellä
tosiaan siis eilisen viinipullonavausepisodin jälkeen leuassani on kipeä mustelma :)

mutta juurikin se rakkauden osio kuvastaa ehkä eniten. mulla on oltava tilaa elää, että voin ylipäätään olla koko suhteessa. mulle ei liian mustasukkainen mies vaan sovi, mutta sit toisaalta oon ite (ainakin joskus) ollu ehkä vähän liian mustasukkanen, mutta pistettäköön teini-iän piikkiin se :).

antagonismi

Astrologiaa olen harrastanut vuosia, syventynyt omaan merkkiin aika paljonkin. Myös auroja ja muita merkkejäni olen tutkinut, kovin mielenkiintoista :)

Laitetaan tähän nyt yksinkertaisesti omani, ja mieheni, merkkien kuvaukset niin selkeyttää vähän millanen pariskunta täältä löytyy ;)

VESIMIES = minä

[size=9]Vesimiehiä pidetään useasti outoina ja usein yksinäisinä ihmisinä,
joiden näkemykset ymmärretään lähes poikkeuksetta vain omien etujen ajamiseksi vaikka Vesimies aina ajattelee enemmän muita kuin itseään.
Vesimiehet elävät aina vähän omissa maailmoissaan, koska he eivät pysty irrottautumaan merkkinsä mukaisesta alitajuisesta ymmärryksestä ympärillään tapahtuvia asioita kohtaan. Vesimies ei pysty sivuuttamaan omia radikaaleja oivalluksiaan ja niinpä hänen on säilytettävä vapautensa ja riippumattomuutensa mahdollisimman puhtaina. Kun Vesimies tuntee sisimmässään pakottavan tarpeen tehdä jotakin niin mikään ei saa estää häntä. Tästä syystä Vesimies ei halua jäädä kenellekään kiitollisuuden velkaan vaan hoitaa mahdollisimman tarkasti itse omat asiansa ja laskunsa. Outona ja itsensä usein ulkopuoliseksi tuntevana ihmisenä Vesimies kaipaa ennen kaikkea turvallisuutta ja kannustusta kumppaniltaan. Vesimiehillä on tavallista suurempi menettämisen pelko. Vesimiestä ei ole helppo miellyttää, lisäksi hänelle täytyy uskaltaa
sanoa mistä pitää ja mistä ei. Kun Vesimies rakastuu niin silloin kaatuvat kaikki mahdolliset raja-aidat ja hän on valmis tekemään suuriakin muutoksia elämäänsä, mutta silloin täytyy toisenkin olla valmis heittäytymään leikkiin sata lasissa. Vesimies ei ymmärrä empimistä vaan kokee sen vakavana epäluottamuslauseena itseään kohtaan ja se taas merkitsee lorun loppua sillä kertaa. Vesimies on persoonaton, viileä ja suuriin kokonaisuuksiin uppoutunut ihminen. Vesimies on idealisti, tulevaisuuteen ja ihmiseen uskova utopisti, joka on valmis antautumaan joukkohengelle ja ideaaleille, ei yksityisen ihmisen vaikutukselle. Utopiamaailmassaan Vesimieskin sortuu helposti fanaattisuuteen ja liialliseen asenteelliseen varmuuteen. [/size]

SKORPIONI = mies

[size=9]Tavanomainen elämä ei jaksa kiinnostaa kunnon Skorpparia ja niinpä hän paremman puutteessa tekee kärpäsistä härkäsiä saadakseen elämäänsä jotain tongittavaa. Pinnallinen elämä ei mahdu Skorpionin käsitysmaailmaan. Tästä syystä vähänkään paikoilleen pysähtynyt Skorpioni epäilee kaikkia ja kaikkea jostakin vilungista itseään kohtaan. Ja Skorpionin ristikuulustelutekniikka tulee aina paljastamaan raskauttavia tekijöitä kuulustelun kohteeksi joutuneesta sijaiskärsijästä olipa tämä millainen pyhimys hyvänsä. Skorpionin elämässä täytyy koko ajan tapahtua jotakin enemmän tai vähemmän dramaattista jotta hän voisi tuntea elävänsä. Parisuhde Skorpionin kanssa ei ole heikkohermoisten puuhaa, sillä vain itsetietoinen ja henkisesti kypsä tyyppi pystyy vastaamaan Skorpionin haasteeseen. Silloin kun Skorpioni rakastuu tulee hän välittömästi asettamaan peliin seksuaalisen vetovoimansa, joka helposti hämää toisen osapuolen lähtemään leikkiin liian heppoisin perustein. Rakkauden ja eroottisen latauksen säilyminen edellyttää täydellistä sitoutumista tähän suhteeseen ja lisäksi oman vapautensa ehdotonta säilyttämistä. Skorpioni on hyvin intensiivinen ja syvällinen tyyppi, jonka tunteet, ajattelu ja asenteet ovat useimmiten ulkopuolisilta piilossa. Skorpioni ilmaisee vain osaa itsestään, koska hän
ei itsekään tunne minuuttaan. Tarve päästä pinnan alle omiin syvyyksiin tai asioiden todellisiin syihin on toiminnan johtava motiivi. Hän tarvitsee syvällisiä peruskokemuksia ja energioiden vaihtoa ihmisten välillä. Voimakas seksuaalisuus on myös Skorpionin tavaramerkki. Musertava kriittisyys ja silmitön väkivalta ovat "heikon" Skorpionin aseet, joihin moni vastustaja tuupertuu. Vastustaminen, salailu, kostonhimo ja suoranainen julmuus takaavat oikeuden yksinäisyyteen, jonka kautta kehittyminen tapahtuu. Skorpioni voi olla myös jäykkä, mekaaninen ja paikoilleen jämähtänyt kyrmyniska, jonka päätä ei hevin käännetä. Rakkausasioissa saa Skorpparilta usein intohimoisuuden kylkiäisenä omistavuutta ja mustasukkaista ehdottomuutta, jotka eivät ole omiaan takaamaan harmonista yhteiselämää. Voimakkaat tunteenpurkaukset näkyvät jokapäiväisessä elämässä kohonneena onnettomuusalttiutena.[/size]

Miss Blood
Zixa
Miss Blood
Zixa
Miss Blood
Itsekin olen skorppari (19.11.) ja tuo kuvaus pitää aika hyvin paikkaansa, lukuun ottamatta tuota spontaanisuutta, tarmokkuutta ja älykkyyttä :D
Tai noh... en tiiä, kyllä mulla monesti on halua tehdä jotain ihan spontaanisti, mutta aika harvoin sitten toteutan niitä ajatuksia. Ja tarmokas pystyn kyllä tarvittaessa olemaan :) . Mutta tuosta älykkyydestä en sano mitään... tällä hetkellä on sellainen kausi menossa, että tunnen olevani maailman tyhmin ihminen :roll: Mutta tuokin on itsetuntojuttuja..
Yleensäkin aina nuo luonnekuvaukset on sopinu itseeni hyvin ja muutaman kerran joku horoskooppi on pitänyt paikkaansa. Mutta harvoin vakavissani mitään päivähoroskooppeja luen.

Älykkyys on aika monimutkainen juttu ja laaja käsite. Näin lohduttaakseni.

Kiitos :) Joo, tuo nyt on lähinnä jääny itellä tän kevään aikana kaihertaan, kun opiskelut ei meinannu oikein sujua, tai sujui mutta kaikki oli niin työn ja tuskan takana ja tuntui, että kaikki muut selvisi niistä samoista jutuista kuin leikkiä vaan :roll: . Pelottaa vaan, miten tää tulee jatkumaan, kun asiat vaan vaikeutuu ja vaikeutuu..
Mutta nyt täytyy nauttia tästä kesälomasta ja yrittää murehtiminen jättää sitten syksymmäksi :)

Voihan se hyvinkin olla, että kesän jälkeen huomaat, et akut on hyvin ladattu ja kaikki sujuukin taas jo vähän helpommin. Varmasti auttaa sekin, ettet sitä nyt ennakkoon murehdi.

Tuo onkin helpommin sanottu kuin tehty :D En sitte tiedä onko skorppareille tyypillistä, että murehtii kaikista maailman asioista aina etukäteen ennen kuin mitään on edes tapahtunut :) Mutta yrittänyttä ei laiteta, kuten sanonta sanoo.

Muuten onko mitään erilaisia nettisivuja missä ois noita horoskooppien luonnekuvauksia? Onko Marika_ sulla mitään vinkkejä? Ihan mielenkiintoista ois enempikin nuita lueskella

Zixa
Miss Blood
Zixa
Miss Blood
Itsekin olen skorppari (19.11.) ja tuo kuvaus pitää aika hyvin paikkaansa, lukuun ottamatta tuota spontaanisuutta, tarmokkuutta ja älykkyyttä :D
Tai noh... en tiiä, kyllä mulla monesti on halua tehdä jotain ihan spontaanisti, mutta aika harvoin sitten toteutan niitä ajatuksia. Ja tarmokas pystyn kyllä tarvittaessa olemaan :) . Mutta tuosta älykkyydestä en sano mitään... tällä hetkellä on sellainen kausi menossa, että tunnen olevani maailman tyhmin ihminen :roll: Mutta tuokin on itsetuntojuttuja..
Yleensäkin aina nuo luonnekuvaukset on sopinu itseeni hyvin ja muutaman kerran joku horoskooppi on pitänyt paikkaansa. Mutta harvoin vakavissani mitään päivähoroskooppeja luen.

Kiitos :) Joo, tuo nyt on lähinnä jääny itellä tän kevään aikana kaihertaan, kun opiskelut ei meinannu oikein sujua, tai sujui mutta kaikki oli niin työn ja tuskan takana ja tuntui, että kaikki muut selvisi niistä samoista jutuista kuin leikkiä vaan :roll: . Pelottaa vaan, miten tää tulee jatkumaan, kun asiat vaan vaikeutuu ja vaikeutuu..
Mutta nyt täytyy nauttia tästä kesälomasta ja yrittää murehtiminen jättää sitten syksymmäksi :)

Voihan se hyvinkin olla, että kesän jälkeen huomaat, et akut on hyvin ladattu ja kaikki sujuukin taas jo vähän helpommin. Varmasti auttaa sekin, ettet sitä nyt ennakkoon murehdi.

Miss Blood
Zixa
Miss Blood

Zixa
Miss Blood

Miss Blood
Lukretia
"Skorpionit ovat hiljaisia ja syvällisiä. Tyynen pinnan alla kuitenkin kytee tulisuutta ja kiihkeyttä. Skorpionit ovat täynnä suuria tunteita, joita he eivät helposti näytä. Skorpionit ovat sisimmissään erittäin herkkiä ja intuitiivisia. Monet heistä erakoituvat tunnetasolla muista ihmisistä, ja kulkevat elämäänsä ns. yksinäisinä susina. Skorpionin lähelle vain harvan onnistuu päästä. Ei voi silti koskaan tietää onko lähellä vai ei, koska Skorpioni itse päättää mitä itsestään antaa ja mitä ei. Skorpionit ovat syvällisyydessään kiinnostuneita elämän suurista ja pienistä salaisuuksista.

He ovat erittäin lojaaleja ystävilleen. Skorpioneilla on pitkä pinna, mutta kun se katkeaa ei kannata olla lähellä. Skorpionit vihaavat epäoikeudenmukaisuutta, ja tuntevat usein halua hyväntekeväisyyteen. Skorpionit ovat erittäin voimakastahtoisia ja rohkeita. He ovat myös tarmokkaita, spontaaneja ja usein myös hyvin älykkäitä.

Skorpioni on puolisona uskollinen ja kumppaniaan syvästi ja voimakkaasti rakastava."

Marika_
Zixa
Mun paras ystäväni on skorpioni ja aika hyvin pitää paikkansa. Oon ite kalat ja kuvaus on aina kyl osunut aivan nappiin. Kyl tähdet tietää

saakos kysyä tarkempaa syntymäaikaa..? :)

Zixa

Mun paras ystäväni on skorpioni ja aika hyvin pitää paikkansa. Oon ite kalat ja kuvaus on aina kyl osunut aivan nappiin. Kyl tähdet tietää

Marika_
Lukretia
"Skorpionit ovat hiljaisia ja syvällisiä. Tyynen pinnan alla kuitenkin kytee tulisuutta ja kiihkeyttä. Skorpionit ovat täynnä suuria tunteita, joita he eivät helposti näytä. Skorpionit ovat sisimmissään erittäin herkkiä ja intuitiivisia. Monet heistä erakoituvat tunnetasolla muista ihmisistä, ja kulkevat elämäänsä ns. yksinäisinä susina. Skorpionin lähelle vain harvan onnistuu päästä. Ei voi silti koskaan tietää onko lähellä vai ei, koska Skorpioni itse päättää mitä itsestään antaa ja mitä ei. Skorpionit ovat syvällisyydessään kiinnostuneita elämän suurista ja pienistä salaisuuksista.

He ovat erittäin lojaaleja ystävilleen. Skorpioneilla on pitkä pinna, mutta kun se katkeaa ei kannata olla lähellä. Skorpionit vihaavat epäoikeudenmukaisuutta, ja tuntevat usein halua hyväntekeväisyyteen. Skorpionit ovat erittäin voimakastahtoisia ja rohkeita. He ovat myös tarmokkaita, spontaaneja ja usein myös hyvin älykkäitä.

Skorpioni on puolisona uskollinen ja kumppaniaan syvästi ja voimakkaasti rakastava."

Laitoin tän koko pitkän tekstin tähän, mutta tää on just niin minä. :P

osu ja uppos :D ...helposti tuli teininä oltua semmonen "yksinäinen susi" ,kun kaikki kaverit pölisi siinä, minä olin hiljaa ja välillä mietin että ompa noikin typeriä :D ja joo, epäoikeudenmukaisuutta vihaan sydämeni pohjasta :evil:
ja kumppanille aina 100% uskollinen, ihan aina!

Lukretia

Laitoin tän koko pitkän tekstin tähän, mutta tää on just niin minä. :P

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat