Jyrsijäihmisiä? - Harrastukset

babygirl

Minulta löytyy kuusi gerbiiliä ja olen aloitteleva gerbiilikasvattaja. Kotisivut löytyvät tuolta: [url]http://koti.terrieri.net/terraariojengi :D

Sivut

Kommentit (76)

rafaela

Hän ilmoittautuu joukkoon, yhden kaniherran omistajana :)

Eivätkä tosiaan tylsiä ole, yksikin kani pitää sellasta meteliä, vilskettä jne. että meitä ukon kanssa aina välillä naurattaa. Saa koirakin kyytiä välillä jos liian paljon innostuu kiusaamaan :D

Papersun

Täällä on yks jyrsijäihminen. :D Meillä on kaksi rottaa. Rotat on hauskoja lemmikkejä. Sen lisäksi mulla on kaksi kania, jotka siis ei ole jyrsijöitä. Haaveilen hiiristä ja marsuista... Mutta tällä hetkellä saa kaksi eläinlajia riittää, nyt pystyy vielä ottamaan nuo mukaan jos lähtee jonnekin. Voi olla että hiiriä otan seuraavaks.

sari
glossa
Oon jo pidemmän aikaa hankinnut rotan hankintaa, ja nyt ois oiva tilaisuus koska kaverille syntyi juuri rottavauvoja.
Jyrsijöistä ei ole kokemusta kuin kaneista.. voisinkohan ottaa yhden rotan, vai täytyisikö niitä olla ainakin kaksi?

Rotat ovat kyllä laumaeläimiä ja niitä ei saisi pitää yksin. Ihminen ei kuitenkaan korvaa omaa samaa lajia olevaa kumppania, koska rotta on niin seurallinen. Se kaipaa lajitoveriansa, jonka kanssa voi seurustella, leikkiä ja kirputella.
Ja tietenkin täytyy muistaa, että vain samaa sukupuolta olevia voi pitää pareittain tai laumassa ettei tule perheenlisäystä..

Kannattaa ottaa selvää rotista, ennen kuin sellaista olet hankkimassa. Esimerkiksi Suomen kesyrottayhdistyksestä saa hyvää ja luotettavaa perustietoa :) http://www.kesyrottayhdistys.fi/

Mutta itse voin sanoa, että rotat ovat kyllä todella hauskoja lemmikkieläimiä ja niitä on kiva seurailla, kun ne keksivät aina jotain uutta :D

Jzzu
glossa
voisinkohan ottaa yhden rotan, vai täytyisikö niitä olla ainakin kaksi?

Minulla oli alkuun yksi rotta.
Noin vuoden se ehti olla ennen kun otin sille kaverin.
Jos sie kaksi haluaisit niin ne ois kaiketi fiksuin kuitenkin ottaa kerralla molemmat kun rotat ei välttämättä tule juttuun jos ne ei alusta asti totu toisiinsa.

Siitä kannattaa olla sitten varma että molemmat on samaa sukupuolta ettei tulisi vahinkoja.

Yksikin rotta pärjää ihan mukavasti jos sie vaan maltat pitää sille seuraa.

glossa

Oon jo pidemmän aikaa hankinnut rotan hankintaa, ja nyt ois oiva tilaisuus koska kaverille syntyi juuri rottavauvoja.
Jyrsijöistä ei ole kokemusta kuin kaneista.. voisinkohan ottaa yhden rotan, vai täytyisikö niitä olla ainakin kaksi?

piiskutti

Mulla on ollu 3 marsua ja 2 rottaa (leila ja annukka :) ) Rotat on kyllä tosi ihania, ottaisin nytkin, mutta kun on jo 2 kissaa ja koira, niin pitää odottaa että saa isomman kämpän niin saa rotat eri huoneeseen ettei kissat syö niitä :shock: Koira (tiibetinspanieli) kyllä tulee kaikkien elukoitten kans hyvin toimeen, rotatkin tykkäs kiipeillä sen seläs :lol:

olematon

joo, toki ne on sulosia, kyllä mäkin omistani pidin kovasti. Ja se kuikutus on eriasia kuin se, että ne huutaa. Kun yks oli sellainen että se keksi alkaa sen huutamisen ja sitten muutkin huusi vaikkei tienneet mitä huudettiin. Ja meillä kun ei häkkiä saatu "suljettuun" huoneeseen, että aina kun joku meni ohi jääkaapille tjsp huuto alkoi. x) Mulla ei oo ikinä marsut poikinu, gerbiilit kylläkin (:

Amorous

Mulla on ollu marsuja yhteensä 8. Kaksi niistä oli sitten yhden marsun poikasia. Ostin sen raskaana. Oli se sitten yllätys kun se rupesi niitä maailmaan pukkaamaan. :D Mutta iloinen yllätys. Olivat kyllä sulosia kaikki<3 Ei vaan voi enää ottaa kun ihottuma vaivaa. ):
Se niitten kuikutus oli niin sulosta kuunneltavaa. Oi että. (:

olematon

mull on ollut marsuja ehteensä 4. Mutta vaihdoin marsut kaniin koska mulla meni hermot siihen ett ne vinkusiat aina huusi täysillä ku jossakin rapsahti x) Kani on paljon muksampi. Ja sitten mulla on pari gerbiiliä. ;>

Morrigan

Onko foorumilla muita jyrsijäharrastajia kuin minä? :D Pesueeseemme kuuluu tällä hetkellä kaksi kania (eivät ole jyrsijöitä mutta laitetaan ne nyt tähän samaan sakkiin :wink: ) sekä kaksi marsua. Molemmat siis pariskuntia missä ukot kastroitu.

Joskus olen kuullut ihmisten sanovan että ovat tylsiä eläimiä muuta kaikkea muuta! Vipinää ja vilskettä riittää kuin pienessä kylässä ja marsut varsinkin kovaäänisesti ovat ruokaa vaatimassa :D

Mutta kertoilkaahan tekin jos tällaisia ihania pieneläimiä omistatte :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat