Laitesukellus - Harrastukset

pilkku

Mä sukeltelin ennen, nyt se on jääny. Mut mä tykkäsin kovasti vaikka oon aika arka ja pelkään helposti mutta siinä oppi nopeesti kaikki turvajutut yms. ja ku sukelsin vuosia seurassa nii sitä tuli tosiaa harjoteltua kovastikki uima-altaassa. Siitä saa kivoja elämyksiä ja jää paljo ihania muistoja :) huonoja puolia on tosiaa se että se on tosi kallista ja mulla tuppas korvat oireileen aina :? muita huonoja puolia en kyllä ees keksi, huippis harrastus :D

Kommentit (12)

Lania

Hullua, en menis koskaan. Pelkäisin ja saisin paniikkikohtauksen ja kuolisin. Pelkäisin eniten haita, sit kaikkia muita örkkejä, sit että happi loppuu, ja että jään kiinni johonki, ja että joku hullu harppuunatyyppi tulee ja heittää sillä mua, ja etten pääse ikinä ylös, ja kaikkee muuta mahdollista ja mahdotonta mitä vaan vois pelätä.

ivoire

Mä pelkään vettä ja haita ja kaikkia hurjia sähköisiä kaloja, joten en varmasti koskaan uskalla lähteä sukeltemaan. Hyvä jos uskallan järvessä uida kesäisin. :D Mua on kyllä aina kiehtonut vedenalainen maailma tosi paljon (ehkä just sen vaarallisuuden takia), mutta telkkarin luontodokkarit saa riittää mulle. :)

Shandy

Mä en enää tykkää uida edes järvessä kun mua inhottaa ne kalat. :? Yksin en ui missään tapauksessa, sit jos joku menee ennen mua polskimaan niin sit saatan uskalta.. Mut meidän mökkijärveen en enää mee kun naapurimökin pojat sai järjettömän ison hauen keväällä siitä meidän läheltä. :shock:

MiuMiu*

Mä taas haluaisin kokeilla! Joten olen myös halukas kuulemaan tästä jotain :D
Silloin tällöin tulee käytettyä ihan vaan pilipalisnorklausvälineitä "tavallisessa" vedessä, mutta mun haaveena olis kyllä päästä kunnolla sukelteleen jonnekin ulkomaille, jossa olis jotain nähtävääkin. Kyllähän muakin kaikki öttiäiset, haista puhumattakaan! varmasti pelottais tosi paljon, mutta siltikin olisin halukas tuota kokeileen!

simpukka

Joo.. oon kans ite kokeillu ja kivaa oli.. oikeestaan se tuntu sit kyl aika vaarattomalta loppuviime ku sinne veteen pääs.. korvista tuli kyl verta sit ku kotio pääsin.. mutta ehdottomasti kokeilun arvosta!

*annika*

Mä olen sukeltanut myös ulkomaan matkalla ollessani. Ohjaaja oli koko sukellusajan vieressä ja kaikki meni hyvin, vaikka en todellakaan muistanut kaikkia niitä pieniä juttuja jotka sukeltamisen ylösnousussa/alasmenossa on otettava huomioon. Reissusta jäi niin hyvä fiilis, että haaveena olisi joskus mennä jollekin sukelluskurssille. Tosin nyt tuo rahapuoli on esteenä :lol:

*Sandy*
Lania
Hullua, en menis koskaan. Pelkäisin ja saisin paniikkikohtauksen ja kuolisin. Pelkäisin eniten haita, sit kaikkia muita örkkejä, sit että happi loppuu, ja että jään kiinni johonki, ja että joku hullu harppuunatyyppi tulee ja heittää sillä mua, ja etten pääse ikinä ylös, ja kaikkee muuta mahdollista ja mahdotonta mitä vaan vois pelätä.

Aika lailla samat fiilikset! Musta hukkuminen olis kamalin tapa kuolla!

Kultu hirveesti haluis kokeilla laitesukellusta, ja on miettiny et jos YHES sit etelässä joskus kokeiltaisiin. Nou thänks. Menköön yksinään, mä odotan laivassa.

verkkokirppis.fi

Sukeltaminen on parasta maanpäällä (melkein :wink: ).

Olen sukeltanut mm. -filippiineillä, thaimaassa, malesiassa, indonesiassa, thaimaassa, seychelleillä... Ehdottomasti paras on sipadan (se mistä muinoin fränti ja vahanen kaapattiin).

Sukeltamisessa parasta on painottomuus ja suuret kalat. Olen uinut 12 metrisen valashain rinnalla, 10 kpl (n.6m / kpl) paholaisrausku-parvessa, delfiinien kanssa, satojen yli metrin mittaisten kilpikonnien kanssa... Mihin näitä kokemuksia voisi oikein rinnastaa???

Sukeltaminen ei ole hankalaa eikä vaarallista! Kuka tahansa osaa luonnostaan.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat