Musiikki - Harrastukset

Janetten

Minä soittelen pianoa (ruskea Hellas). 13 vuotta jo soitellut, opiskeluvuosiin nähden ovisin olla parempikin... :? Isoveljen kanssa aloitettiin pikku taaperoina, musiikkiopistolla aloitin kolme vuotta hänen jälkeensä. Alussa, silloin, kun opin ajattelemaan itsenäisesti, tuntui, että tämä harrastus on minun vanhempieni eikä minun, mutta nyt olen oppinut arvostamaan tätä taitoa. Klassisella aloitin, pop/jazz-puolelle siirryin kaksi vuotta sitten. On niitä tutkintojakin tehty (3/3 asti klassisella, 1/3 popilla, + pakolliset ja hyödylliset ja ärsyttävät teoriat), mutta tuskinniitä enää jaksan tehdä, uravalintani kun ei liity musiikkiin millään lailla. Lukion loppuun asti jatkan vielä tunneilla käymistä varmaankin, sen jälkeen luultavasti omaksi huvikseni vain. :) (Lisäksi soitan fm-bändissä harmoonia, ja poikaystävä alkoi eilen opettamaan basson soittoa.;) Ja tietysti laulan.) Omaa musiikkia aloin tehdä 14 vuotta sitten.:)

Sivut

Kommentit (39)

korpikaisla

Minä ostin akustisen kitaran :D Saan sen tosin vasta ensi viikolla, menee viikonlopun yli kun kääntävät siellä musiikkiliikkeessä sen kitaran vasuriksi mulle. Enkä siis osaa soittaa yhtään, joskus olen kaverin kitaralla soittanut jonkun maailman helpoimman soinnun :lol: Syksyllä sitten kitaratunneille, kesällä nuo soitonopettajat kun pitävät lomaa. Netistä jo kaivelin esille otetaulukoita niin pääsee sointuja opettelemaan :D :D Sen verran kuitenkin siis soittamisen perusteista tiedän, että jota kuinkin osaan lukea otetaulukoita. Oon ihan intona!

Pianoa oon soitellut jokusen vuoden nuorempana, ja kunhan asunnon koko tästä suurenee ja pidempiaikainen asuinpaikkakunta varmistuu, niin aion kyllä pianoni ottaa taas käyttöön, tällä hetkellä se majailee mun vanhempieni luona. Sen verran iso ja painava soitin, että ei sitä huvikseen muutoissa roudaile mukana...

Löytyykö täältä muita innokkaita muusikoita? :wink: :lol: Ja enhän mä siis ihan oikiasti itteeni muusikkona tietenkään pidä, soittaminen on vaan mukava harrastus :)

Shandy

Mää soitan pianoo... :)

Tosin lopetin tunneilla käymisen yläasteella kun siinä vaiheessa ei kiinnostanut, mutta omaksi iloksi oon sen jälkeen soitellut. Tunneilla ehdin kuitenkin käydä jotain 8 vuotta.

Nyt on ollut piitkä tauko (syksystä saakka), etten oo soittanut kun ihan pari kertaa. Olis kyllä haluttanut, muttakun piano jäi porukoille kun muutin omilleni. :? Nyt kun tulin tänne kesäksi asumaan niin aion kyllä soitella enemmän kun kerran voi. :) Eilenkin soittelin pari tuntia ihan innoissani, piti oikein hakea kirjastosta uusia nuotteja. :lol: Yhessä vaiheessa soittelin pelkkiä "oikeita lauluja"; siis tyyliin jotain iskelmää ja poppia, mut nyt on taas alkanut enemmän innostaa toi klassinen.

Tunneille tekis mieli syksyllä taas päästä, mutta se ei oo oikein mahdollista ellen raahaa täältä porukoilta tuota pianoo mukanani. Ei oo mitään järkee käydä tunneilla jollei pääse harjottelemaan.. :?

Mää osaan soittaa nokkahuiluakin muuten ;) Ja kitaraa vähän ja sit iskä on opettanut trumpetin soittoa hiukkasen, mut en mä kyl sillä trumpetilla osaa kun jonkun ukko nooan vedellä (jos sitäkään enää) ;)

Miffy

Mä soitan viulua. Aloitin 9-vuotiaana ja oon soittanut 14 vuotta.

Aloitin kun menin musaluokalle kolmannella luokalla. Sillon piti aloittaa joku soitin ja mä valitsin summamutikassa viulun - hetkeekään en oo katunut. Tykkään soittaa ja lahjojakin on.

Tosin ihan aluks ei ollu kamalaa intoa, samoin hiukan kyllästytti yläasteella, mut kun olin kahdessa orkesterissa niin en niin vaan voinu lopettaa. Lukiossa innostuin tosi paljon, samoin nyt muutama vuosi tosta oon aivan innoissani ja soitan joka päivä. Välillä mietin, et josko ammatiks, mutta pelkään ettei onnistuis enää. Ja voinhan mä kehittyä näinkin tosi hyväks - mulla on ihnaa ope (joka tosin on vaihdossa ens vuoden :( ).

Niin, viime aikoina olen soittanut pelkkää klassista, sitä mä tykkään eniten soittaakin. Just esitin keskiviikkona Bachin E-duurikkonsertosta osan ja huh SE msua on rankkaa ;) Turun aikoina soittelin myös sähköviulua bändin kanssa ja erilaisissa prokkiksissa, mutta kyllä klassinen on mun juttu viel enemmän.

Soittaminen antaa mulle tosi paljon... Siitä tulee jotenki tosi hyvä olo; sekä henkisesti että syysisesti rentoutunut. Toki sit on niitäkin päiviä, jolloin tuntuu ettei kulje ollenkaan ja et on ihan paska, mut ne menee onneks ohi ;)

Huh, tää aihe on lähellä sydäntä ;)

maaruli

Mua on myös siunattu sävelkorvalla ja rytmitajulla: osaan soittaa pianoa, kitaraa ja myös nokkahuilua. :D Pianoa oon soittanut ihan naperosta, esikoulussa aloitin tunnit, joilla jaksoin käydä lukion alkuun asti. Sen jälkeen vaihdoin tunnit kitaraan pariksi vuodeksi. Akustisella kitaralla oon soitellut klassisia biisejä monisormisesti. Se on aika hienoa. Mutta kyllästyin siihen ja lopetin tunnit - veri vetää rokimpaan.. :) Kitaraan en oo ainakaan vuoteen koskenut ollenkaan.. ja pianokin jäi porukoille. Nyt oon koulussa päässyt pitämään musiikin tunteja niin on päässyt taas pianoilemaan kunnolla. Siinä jos missä unohtuu maalliset murheet kun uppoutuu soittamaan pariksi tunniksi! Sitten mä osaan myös laulaa mielestäni hyvin. Olis kiva päästä laulamaan johonkin bändiin... :roll:

Abby

Multakin löytyy sävelkorvaa sen verran että pianoa tulee pimputeltua. Olen käynyt musiikkiopiston ja nuorempana tuli soitettua paljonkin mutta nykyään vähemmän. Minun vanha pianoni on vanhemmillani mutta on ollut suunnitteilla siirtää se tänne meidän asuntoon. Se mahtuisi mukavasti olohuoneeseen kunhan vain siirtäisi yhden lipaston työhuoneeseen jossa sille olisi siellä tila. Ehkä me otamme asiaksemme ja siirrämme sen tänne tuossa kesän aikana.. :D Mä olen muutamissa häissä soittanut pianoa ja laulanut samalla joten ei kai se laulunäänikään ihan varikselta kuulosta..

Shandy

Mua alko tänään kyrsimään kun tuntui ettei soittamisesta tullut mitään. :? Koitin jotain für elisee ja entertaineria soitella, ja sormet vaan oli tönköt ja kaikkee.. ja kun nuo ei oo ees kovin vaikeita biisejä, tai siis molemmat oon joskus osannut soittaa. :roll:

täytyy kokeilla huomenna taas.

Miffy

Jollei soita niin äkkiä se tatsi häviää.. Mä huomaan jo muutaman päivän soittamattomuuden jälkeen sen, ja niin varmaan huomais yleisökin jos sellasta ois :D

Ladybird

Mä aloitin viulunsoiton ekaluokalla. Ja vähän samoin kuin Miffy, valitsin tuon viulun vähän summamutikassa, mutta enpä minäkään ole yhtään katunut. Yläasteella teki mieli vaihtaa soitinta ja muutenkin se tunneilla käyminen vähän kyllästytti, mutta viimeisenä vuonna innostuin jotenkin uudestaan. Tulihan sitä soiteltua kansanmusiikkiporukassa, jousiorkesterissa ja tietty yksityistunneilla kaiken aikaa. Nyt tuo soittaminen on jäänyt kiireiden takia. Ja kun en enää käy tunneillakaan, on jotenkin "hankalaa" aloittaa se soittaminen ja kun en oikein löydä mistään kivoja nuotteja. Nykyään siis soittelen lähinnä omaksi ilokseni, vanhoista klassisista nuoteista ja Konsta Jylhän aaaivan ihania biisejä. :wink: Pääsin viime jouluna esiintymään kirkossa, soitin siis koulun joulujuhlassa. Ja myöhemmin erään opettajan läksiäisissä. Vitsit, pitäis kyllä alkaa taas soittamaan, ettei sormet muutu tönköiks.. :)

Shandy
Miffy
Jollei soita niin äkkiä se tatsi häviää.. Mä huomaan jo muutaman päivän soittamattomuuden jälkeen sen, ja niin varmaan huomais yleisökin jos sellasta ois :D

Joo, totta.. Noo, loppukesästä oon taas ihan hullun hyvä kun harjottelen tarpeeks ;) Ja sit menee taas talvi soittamatta.. Oon miettinyt et pitäs ostaa joku sähköpiano näin opiskelujen ajaksi, että pystyis alottaan tunnit taas uudestaan.. Mutta joo, se jää nähtäväksi että hankinko vai enkö.

Hei määkin muuten oon soittanut viulua! :D soitin vuoden, ja sitten lopetin kun se opettaja oli ihan kauhea. Tosi vaativa ja tiukka, olin kuitenkin 7v enkä ollut soittanut ikinä viulua, itku silmässä joutui harjottelemaan niin eihän se sitten kivalta tuntunut. vaihdoin pianoon siinä vaiheessa.

sira

Jeeh, oon soittanu pianoa jotain kakstoistavuotta. Musiikkiopiston sen perusasteen suoritin loppuun joskus lukion alussa. Sitten en enää jaksanu jatkaa yksityistunneilla ja nyt harmittaa ihan pirusti. Tuli muka kaikkia muita kiireitä. Aloin käymään kuntosalilla tiheämpään ja kaikki muu hengailu vei aikaa.

Just viikonloppuna ku kävin kotona, selailin jonkun verran nuottikirjoja. Sormet oli ku puupökkelöt, eikä trillit yms. meinannu oikeen onnistua :lol: Sit huomasin, et mulla oli pari semmosta kirjaa, joista en ollu soittanu yhtään kappaletta ja joistain kirjoista vaan muutaman. Ja se mun ope sillon sano, et ne oli pakolliset ja niitä ois tarvittu. Paskat, sairaan kalliita oli ja ihan kuivia ne kappaleet sitäpaitsi, ku rämmin niitä läpi..

Soitin musiikkiopisto aikanani myös orkesterissa sekä säestin viulisteja. Sain palkkaa tuosta säestämisestä, vähä kait oli makia, ku sai harrastuksesta rahaa.

Rahel

Soitin selloa nuorempana joku 8 vuotta. Hiukan harmittaa, että menin aikoinani lopettamaan. Nyt mulla on kontrabasso, jota en osaa soittaa YHTÄÄN. En ole löytänyt opettajaa, joka opettais myös jazzai. Taidan tyytyä syksyllä ihan tavalliseen opeen.. Että edes ne perusteet tulis haltuun. :x Oon yrittänyt itsekseni harjoitella, mutta kyllä se kontrabasso vaan on ihan eri instrumentti kuin sello. Logiikka ei vaan oikeen tahdo aueta...

korpikaisla

No nyt on mun kitara kotona viimeinkin <3 Eilen kävin sen hakemassa musiikkikaupasta. Sormenpäät on suunnilleen rakoilla kun eihän ne aluksi meinaa kestää soittelua ennen kuin kovettuvat :lol: Silti on ihan pakko vähän väliä käydä soittamassa pari sointua (en mä itse asiassa enempää vielä osaakaan :wink: ).

Nyt kun vielä saisin pianoni omaan kotiini niin maailma oisi mallillaan 8)

Dandelion

Musiikkia harratan monessa muodossa :D. Pianonsoitto on aikaavievin harrastukseni. Välillä vähän liikaakin... tutkinnot ja konsertit tuppaavat kasautumaan aina samalle viikolle, enkä tahdo millään jaksaa niitä välillä. En ole kuusitoistavuotiaaksi mitenkään erityisen hyvin edistynyt, ja tuskin minusta kunnon pianistia tulee, mutta soittaminen on hauskaa ajanvietettä. Välillä harmittelen, etten aloittanut pianonsoittoa aikaisemmin. Aloitin 10-vuotiaana kansalaisopistolla ja tuhlasin aikaani siellä viisi vuotta :?. Siellä riitti, että osaa pimputtaa kappaleen läpi, siinä se. Puolitoista vuotta sitten hain musiikkiopistoon ja pääsin sinne sisään ja voin sanoa, että olen edistynyt todella paljon :D. Huomasin, että minulla ei ollut todellakaan hanskassa edes mitkään pianonsoiton perusjutut vaikka olinkin jo vuosia harrastanut. Siinä kohtaa alkoi vähän tympiä.
Pianonsoitto on nykyään hauskaa ja todella haastava harrastus. Sitten kun on vielä ne musiikinteoriatunnit ja tanssitunnit kahdesti viikossa niin on viikon aikataulu aikast täynnä :lol:.

Laulamista harrastan myös, en tosin käy/ole käynyt laulutunneilla. Omistan hyvän lauluäänen, mutta laulamisessa on välillä hankaluuksia tekniikan kanssa. Haluan laulutunneille!
Monen monissa koulun tilaisuuksissa olen esiintynyt eri bändien kanssa :D. Tällä hetkellä minulla, sisarellani ja yhdellä kaverillani on akustinen bändi, mutta viimeaikoina ei ole kyllä ollut aikaa soitella... Ollaan äänitetty pari levyäkin. Omia kappaleita ollaan yritetty väsätä ja pari ihan mukiinmenevää sävellystä on syntynyt, mutta ongelmia ilmaantuu sanoituspuolessa! :wink: Ollaan siskon kanssa hyviä kirjoittamaan ja juttuaa kyllä riittää kuolun ainekirjoituksissa, mutta lyriikat eivät tahdo luonnistua sitten millään. Johtuu siitä, että jos meille tulee mieleen joku ajatus, sitä ei kehdata kertoa :lol:. Voi meitä.

tytto

Itse hankin sähkökitaran vuosi sitten ja sitä ennen soitin akustista kitaraa.Parilla kurssilla oon käyny ja ny on kitaraope hakusessa.Joka päivä tulee vähintään pari tuntia soiteltua ihan innolla,sormet on onneks jo tottunu. :D On se soittaminen vaan rentouttavaa...
Ja tietenkin nokkahuilua osaan soittaa :lol:

Totuudenhenki

olen soittanut pianoa nyt kahdeksannetta vuotta. välillä on tullut kausia jollon on ajatellu lopettavansa mutta onneks en oo kuitenkaan lopettanut, sillä enää en vois elää ilman pianoa :wink:

lisäksi oon tässä muutaman vuoden aikana alkanu innostumaan tosta laulustakin ja nykyään tulee laulettua joka päivä pianon ääressä jotain kipaletta :lol:

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat