Afrikkalainen kääpiösiili - Harrastukset

mangusti

[quote author="nenwe"]
Kysynpä siis, omistaako joku cosmolainen tälläisen kiehtovan eläimen ?
Ovatko minkä hintaisia?
Mistä siilejä saa?
Hoito helppoa/vaativaa?

Minäkin olisin kiinnostunut!

Kommentit (11)

nenwe

Hei vaan hei!

Armoton lemmikkikuume on ollut jo jonkin aikaa. Netissä elukkasivuilla surffailessani, törmäsin tämmöiseen ihanaan siiliin ja se oli rakkautta ensi silmäyksellä.

Kysynpä siis, omistaako joku cosmolainen tälläisen kiehtovan eläimen ?
Ovatko minkä hintaisia?
Mistä siilejä saa?
Hoito helppoa/vaativaa?

Kokemuksia olisi kiva kuulla!

Lucky Lady

Jatkan OT:ta! Onko se jossain ihan sanottu että Kiroileva siili on afrikkalainen kääpiösiili? Kun minusta se on ihan kotimainen perus-siili.. :D

Jzzu
Lucky Lady
Jatkan OT:ta! Onko se jossain ihan sanottu että Kiroileva siili on afrikkalainen kääpiösiili? Kun minusta se on ihan kotimainen perus-siili.. :D

Kiroileva siili on itse ihan tavallinen siili mut ellen ihan väärin muista niin niissä joissain uudemmissa stripeissä seikkailee myös afrikkalainen kääpiösiili.

Hanni

"Kysynpä siis, omistaako joku cosmolainen tälläisen kiehtovan eläimen ?
Ovatko minkä hintaisia?
Mistä siilejä saa?
Hoito helppoa/vaativaa? "

Olen hommaamassa kääpiösiilin avopuolisoni kanssa. =) Niiden hinta on siinä 300 - 400, eli kasvattajilta yleensä 350€. Suomen siiliyhdistyksen sivuilta http://www.suomensiiliyhdistys.fi/ löytyy kasvattajia, joilta saa. Ehkä jostain keltaisesta pörssistäkin voi löytää. Aikuisia saa varmaan vähän halvemmalla, oon huomannu että niitä myydään allergian vuoksi pois.. Mutta siili ei silti aiheuta herkästi allergiaa.

Niin, tuolta löytyy myös kasvatusohjeita, ainakin noilta kasvattajien sivustoilta löytyy hyviä ohjeita. :) Siilit vaatii aikaa melko paljon, koska ne on suht sosiaalisia ja älykkäitä eläimiä. Ja ne tarvii myös tilaa paljon, koska on viipottelijoita ja lihoo jos ei pääse liikkumaan.

[Muok. Eiku ei kovin sosiaalinen, mut kuitenki vaatii iltasin häkin ulkopuolella käppäilyä ja muutenkin käsittelyä, että kesyyntyy.]

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat