Valokuvaus, kamerat - Harrastukset

PinkPanther

Kannattaa kokeilla http://www.pixmania.com/fi/fi/index.html?tag=mail_fi_fi_2006-06-13_9427&... PIXMANIAN sivuilta, sieltä löytyy vaikka mitä. Tämä firma on Ranskassa, mutta on täysin luotettava. Sieltä tilasin itselleni kalliin digikameran. Jos ei ole mitään ongelmia siellä päässä lähetyspuolella, he lähettävät tilaamasi tuotteen parissa päivässä, ja se tulee kotiovelle asti turvallisesti.

muoks muoks: Nyt siellä on vielä ale-hinnat, että kannattaa sieltä katsella! Muutenkin siellä on normaaleja valokuvausliikkeitä halvemmat hinnat, niin tuo ale vielä siihen päälle!! :mrgreen:

Sivut

Kommentit (25)

annia_

Järjestelmäkameroita, jotka eivät ole digijärjestelmiä..olen anttilan, hobbyhallin ym. sivuilta etsinyt ja huuto.fi:stä, mutta mielummin haluaisin ostaa käyttämättömän..

marimma

en tiedä voisiko tätä ketjua jollain jatkaa, mutta yritetään ;)

Äitiltä otin lainaan tuossa vuosi sitten vanhan kunnon järjestelmä kameran. Taisi olla Nikoni, mutta merkkiä en kyllä nyt äkkiseltään muista. Hyvin on toiminut nuo kaikki n. 20 vuotta meidän käyttössä milloin missäkin hiekkamontussa ja jorpakossa :) Joskus kun tuota objektiivia pyörittelee ja "suumailee" niin kuuluu nätti rohina, päässyt vähän menemään hiekkaa väliin. Mutta mitään muuta vikaa noissa käytetyissäkään ei yleensä ole.

Vanhat kamerat kun yleensä kestävät paljon enemmän kulutusta, ja ovat vankka tekoisempiakin joten jos se sattuu tippumaan niin yleensä ei kamalaa vahinkoa tule. joskus ehkä vain tuo luukku aukeaa, jolloin filmi saa valoa ja menee pilalle, mutta elämäähän se on :)

Rahel

Mulla on kanssa ikuvanha kinojärjestelmäkameran, Canonin A-1 Program. Oikeen hyvä kamera on ollut, oon hommannut pari lisälinssiäkin, mutta jotenkin on into hiipunut. En vaan oikeen jaksa tavallisella kinolla kuvailla. Kaipaan digiä, mutta oon sen verran nirso, että haluaisin digijärjestelmän, ja ne maksaa maltaita... :(

Jos tavallista järjestelmää haet, niin esmes Canonin EOS:t on siitä hyviä, että niitten linssit on yhteensopivia Canonin digijärkkäreitten kanssa. Eli digi- ja kinorungoille käy samat linssit. Kamerakaupoista kannattaa kysellä, niistä löytyy uusia ja hyviä käytettyjä.

Vielä Kamera-lehden linnki. Tuonne tosin täytyy rekisteröityä.

http://www.kamera-lehti.fi/opas2006/

pinni

]

[color=red]mua kiinnostaisi kovasti valokuvaus harrastuksena.
onko ketään kuka harrastaa/tietää asiasta jotain?
mistä pitäisi aloittaa?mitä tehdä?
kunnollisen kameran hankinta on varmaan se ihan eka juttu, mutta mitäs sitten?
kertokaa jos joku tietää tästä aiheesta jotain.[/color]

[color=darkblue][size=9]
Poistin sen aloittamasi ketjun, kiitos Jzzulle kun ohjasi sinut tänne. -Lizzie[/size][/color]

marimma
pinni]
[color=red]mua kiinnostaisi kovasti valokuvaus harrastuksena.
onko ketään kuka harrastaa/tietää asiasta jotain?
mistä pitäisi aloittaa?mitä tehdä?
kunnollisen kameran hankinta on varmaan se ihan eka juttu, mutta mitäs sitten?
kertokaa jos joku tietää tästä aiheesta jotain.[/color]

mmm.. Mä voisin suositella ihan vaan sitä että harjotat sellasta kuvasilmää sekä sommittelua. Eli kaikesta taatusti löytyy kuvattavaa, pitää vain etsiä sellanen kulma mikä näyttää hyvältä ja minkä kanssa tai millä sijainnilla :)

Minä harrastelen, tässä olisi vähän vakavampi harrastuskyseessä koska tätä aion työkseni alkaa tekemään, joten siksi olen hankkimassa digijärjestelmää itselleni. Mutta sinun tapauksessani mielestäni mikä vain kamera riittää, koska niillä saa aina hyvää jälkeä aikaan. Paitsi kamerakännyköillä ja ihan täysin sekunda kameroilla jotka itsessään jo värittää kuvat kummallisiksi :) Eli sellainen ihan tavallinen digikamera/filmikamera varmasti riittää :)

Kamera kun ei ole se joka ne hyvät kuvauspaikat ja aiheet löytää, eikä se joka ne tietyllä tavalla ottaa. Sinä ne toteutat, ei se kamera ;)

pinni

]

mäki tos ajattelin, että kai aluksi riittää sellanen ihan tavallinen digikamera(ei nyt kumminkaa mikää ihan tavis-halppis-kamera).
olisko sun^ kuvaamia kuvia näytillä missää? kovasti kiinnostaisi nähdä.

marimma
pinni]
mäki tos ajattelin, että kai aluksi riittää sellanen ihan tavallinen digikamera(ei nyt kumminkaa mikää ihan tavis-halppis-kamera).
olisko sun^ kuvaamia kuvia näytillä missää? kovasti kiinnostaisi nähdä.

varoituksen sana tästä linkistä. Ne kuvat on kuvattu Canonin Powershot A10:llä. Melko suttua jälkeä uusimmat kuvat ihan sen takia kun tuo kamera on vähän sulahtanu, niin ilmeisesti on kärsiny muutkin osat siitä kuin näyttö ja etsin :roll:

http://opp.ysao.fi/~marvesan/Oma/galleriaa/ Täältäpä noita löytyy

marimma

Eipä se kuvaus paljon muuta vaadi kuin silmää (joka itsellä on hukassa vähän, mutta löytyy yleensä vasta kuvaustilanteessa) ja kameran.

Ideoitakin olis taas miljoonia päässä, mutten tiedä mistä alottaa kun ei ole kameraakaan :roll: Tosin suurinosa mun ideoista tarvii hirveesti rekvisiittaa, matkailua ja muutenkin tavaroita ja valoja ja kankaita ja kaikkea :roll: ei ihan helpoimmasta päästä.

pinni

]

mullakin olis hirveästi kaikkea ideoita päässä, mutta multa puuttuu niinku ihan kaikki..
mä tykkään hirveesti mustavalkoisista kuvista..niitä olis kiva kuvailla:)

marimma
pinni]
mullakin olis hirveästi kaikkea ideoita päässä, mutta multa puuttuu niinku ihan kaikki..
mä tykkään hirveesti mustavalkoisista kuvista..niitä olis kiva kuvailla:)

Mustavalkeat kuvat filmille on uskomattomia. Mutta digiversiona niiltä menee "uskottavuus". Tai no kun digiversiolle kuvattaessa on kuvausvaihtoehtoina "mustavalkea" eli siis harmaasävyinen hirveän lättänöine väreineen. Kun taas filmille kuvattaessa sitten se harmaasävyisyyskin on ihan erilainen :)

Digillä jos kuvaa niin mielummin aina ottaa värillisinä, koska ne on kuitenkin koneella sitten helppo muuttaa MV:ks ja kun ajattelee niin voihan se olla että se värillinen alkaakin viehättämään enemmän :)

Miffy
marimma
Eipä se kuvaus paljon muuta vaadi kuin silmää (joka itsellä on hukassa vähän, mutta löytyy yleensä vasta kuvaustilanteessa) ja kameran.

Mä olen kyllä tästä vähän eri mieltä... Mun mielestä kuvaamiseen kuuluu olennaisesti kuvien kehittäminenkin ja erilaiset vedokset jne... Siksi mä en mielläkään harrastavani valokuvaamista, vaikka usein kuvailenkin digilläni...

marimma
Miffy
Mä olen kyllä tästä vähän eri mieltä... Mun mielestä kuvaamiseen kuuluu olennaisesti kuvien kehittäminenkin ja erilaiset vedokset jne... Siksi mä en mielläkään harrastavani valokuvaamista, vaikka usein kuvailenkin digilläni...

Mun mielestä taas harrastaminen on sitä kuvien ottamista, ja vakavasti harrastelu on sitä että kehittääkin ne :)
Moni vakavasti harrastelijakaan ei mene kehittämään kuviaan. Ellei omista omaa pimiötä, joka taas on entistä epätodennäköisempää..

Miffy

On kyllä totta, että pimiöitä ei ihan joka nurkalla ole. Mutta siis jotenkin mun mielestä on harhaanjohtavaa aatella, että valokuvaukseen kuuluis vaan se silmä ja kamera :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat