vaeltaminen - Harrastukset

kiraffi

Ollaan suunniteltu hieman sellaista 50 km vaellusta. Olisko teillä jotain hyviä vinkkejä minne kannattaisi suunnata? Tykättäisiin sellaisista kauniista näkymistä (niitähän on metsissä ;)) ja mieluiten oltaisiin jossain Keski-Suomessa. Kaikki vinkit on kuitenkin tervetulleita, jos vaan siinä paikassa tuon 50 kilsaa voi vaeltaa tuntemattomia polkuja pitkin...

Sivut

Kommentit (39)

Shandy

Haluutko vinkkejä ihan yleisesti vaeltamiseen liittyen vai just tohon karhunkierrokseen? :)

Yleisiä vinkkejä vois sanoo vaikka et kengät pitäis olla semmoset millä on hyvä kävellä ja sit sadekamppeet kannattaa aina pakata. Ja lämpöstä vaatetta, mut ei kannata kuitenkaan koko vaatevarastoa ottaa mukaan, kun ne kamppeet on kuitenkin kannettava. Kuivat sukat on aina myös hyvä olla mukana.

Gwen

Kengät pitää "ajaa sisään" ennen varsinaista vaellusta, eli ei todellakaan millään tuliterillä kengillä reissuun.. Ja ensiapu välineet mukaan. Vaatteet kannattaa pakata rinkan sisälle muovipusseihin, ettei sateen yllättäessä kastu kaikki.. Tämä kannattaa mielestäni tehdä vaikka rinkasta löytyisikin sellainen irrallinen sadesuojahuppu..

Nämä nyt ekana tulisi mieleen..

sekopää

joo no ihan kaikenmoisia vinkkejä. oon kyl ollu vaeltamas et tiiän ihan ihan perusjutut... mut sellasii erikoisii jänskii vinkkei ihan siit reitistäki. ja oisko jotain ateria vinkkejä?

Miffy

Mä oon vaeltanut aika paljon, mutta akrhunkierrosta en ole tehnyt.

No, muonhommelithan sellasia mahd. kevyitä, esim. kuivapastoja, patoja jne pusseissa. SOIJAROUHE on tosi hyvää ja kätevää, korvaa jauhelihan ja on kevyttä ja säilyvää.

kiraffi
Miffy
No, muonhommelithan sellasia mahd. kevyitä, esim. kuivapastoja, patoja jne pusseissa. SOIJAROUHE on tosi hyvää ja kätevää, korvaa jauhelihan ja on kevyttä ja säilyvää.

Jauhelihan ja kaiken muunkin voi aina kuivata ;)

Miffy

No, mulle tuo soija on luontaista koska olen kasvissyöjä.. Enkä nä e syytä alkaa kuivata j.lihaa jos on saatavilla ihan vastaavaa ;) No joo. En oo koskaan törmänny kuivattuun jauhelihaan...

Tekis mieli vaeltamaan. Kesällä mennään.

sekopää

minne meet vaeltaa? ootkos jo päättäny... mä olin viimekesän vaeltamas sen pallas-hetta reitin ja oli aivan mahtava... upeet maisemat. :D

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat