Partio - Harrastukset

Silver Feather

Täällä kans yksi partiolainen ilmoittautuu!

Sivut

Kommentit (60)

Jeii

Partiota harrastavat ilmoittautukaa, tuolta Mitä kukakin harrastaa- topicista inhottava penkoa.

Olitteko Taruksella? Lippukuntanne? Kursseille menossa?

Edustan Jämsänkosken Ilvespartiota. Taruksen vietin kiipeilyseinällä varmistaen ja vihreällä kickbikellä ajellen. Tällä hetkellä partio-harrastus vähän jäissä muiden kiireiden vuoksi.

Miffy

Jeps, kuulun vielä lippukuntaan (Littoisten Pirtapiiat), mutta aika hiljaista nyt on, kun olen muuttanut Helsinkiin... Olin tosin piirin talvikisoissa rastilla :)

PJ olen, sen jälkeen en olekaan tainnut mitenkään kurssittaa itteäni. Ja tostakin on jo aikaa :)

Partiossa olen kyllä kokenut tosi ison osan elämäni hyvistä hetkistä... Mahtava harrastus. Olis kiva tehdä enemmän, mutta on tosiaan kaikkea muutakin niin paljon ettei aika riitä. Enkä oo tullu menneeks mihkään uuteen lippukuntaan täällä Stadissa...

Lania

Olin koko ala-asteen partiossa, en muista olinko vielä yläasteella. Olin Loistolla! Miffykin tais olla, jostain muistan lukeneeni :P

Sudareissa kaikki partiojututkin oli hauskoja, vartiossa kokoukset meni lähinnä yleiseen hengailuun ja hälinään ja hauskinta tais olla aina se kun käytiin härnäämässä viereisessä huoneessa reenaavia bändipoikia :oops:

Shandy

Minä myös lukeudun partiolaisiin! Tosin viime syksynä se harrastus vähän hiipui kun muutin pois kotiseudulta. Olin syksyllä kuitenkin lippukunnan leirillä vähän avustelemassa. Jäsenmaksuja maksan vieläkin, lähinnä kannatuksen vuoksi ;) Ja onhan se hyvä et jos noissa lpk:n tapahtumissa pyörii niin on sit noi vakuutushommelit kunnossa.

Itse olen LJ- ja VJ-kurssit käynyt, PJ-kurssille olis ollut mahdollisuudet lähteä viime keväänä mut jätin väliin kun oli häsellystä kirjoitusten kanssa. Mutta ehkä sitä sitten vanhempana taas jaksaisi lähteä kurssittamaan itseään paremmin.

Mua harmittaa kun en oo ikinä päässyt lähtemään millekään isommalle leirille, kun meillä on niin pieni lippukunta et ei oo oikein ollut resursseja. :( Mutta ehkä joskus aikuisena pääsen sellaisenkin kokemaan! :lol:

Musta tuo LJ:nä olo oli kyllä tosi mahtavaa! Tykkäsin niin kovasti niistä pikkupojista keille vedin pari viimeistä vuotta partioo. :) Olin myös lj:na ja myöhemmin vj:nä tyttöpartiolle, ne tytötkin oli ihania pentuja mutta sitten kun ne meni yläasteelle niin niistä tuli aivan kammottavia murrosikäisiä :shock: Tyttöihin olen kyllä yhteyksissä ollut, nyt ne on jotain 15-16-vuotiaita niin ei ne enää ole niin kammottavia kuin aikaisemmin. ;) Poikiakin käyn aina moikkaamassa jos vaan oon porukoilla silloin kun niillä on kokoontuminen.

Oon saanut partiosta ihan mahtavia kavereita! :D Ja muutenkin ehkä parhaita kokemuksia oon saanut partion kautta.

Jimmy KImmel

Jimmykin oli partiossa, kunnes mut ja kaveri erotettiin sieltä... :lol: Mun mielestä partio oli lähinnä p*rseestä. En muuten olisi ollut, mutta kun meillä oli pirun hyvä porukka. Leireillä ja kokouksissa oli aina ihan hulluna kaikkea ohjelmaa joka meitä ei kiinnostanut alkuunkaan. Oltais haluttu mennä käpysotaa ja sen sellasta, mutta ei kun jotain solmuja piti harjoitella! :x

Partion eduksi laskettakoon se, että siellä opein kaljottelemaan sekä polttamaan tupakkaa... :shock: Meillä oli tuttu kaveri vartionjohtajana ja hän oli meitä vaan pari vuotta vanhempi. Partiolaiset sai "vuokrata" kaupungin erämökkejä ilmaiseksi, joten me pidettiin aika tiuhalla tahdilla omia "leirejä", jotka meni lähinnä korttia pelatessa pikku pieruissa sätkiä poltellen. :lol: Kaikki hyvä loppuu aikanaan ja lopulta mekin sitten ne potkut saatiin. Ei tosin ryyppäämisestä (siitä ei jääty koskaan kiinni) vaan erinäisistä pikku sekoiluista ja jäynien teoista, jotka jatkui 24/7 yhden leirin ajan. Se oli viimenen niitti! :lol:

Shandy

[quote author="Jimmy KImmel"]Jimmykin oli partiossa, kunnes mut ja kaveri erotettiin sieltä... :lol: [quote]

Enpä ole ennen kuullut että joku erotetaan partiosta. :lol: sä oot varmaan ollut vetäjien painajainen... :shock:

Jimmy KImmel
Shandy
Enpä ole ennen kuullut että joku erotetaan partiosta. :lol: sä oot varmaan ollut vetäjien painajainen... :shock:

Mä luulen, että mä oon ollut vähän kaikkien painajainen nuorempana... On tainnut isukki ja äityliinikin pari kertaa miettiä, että oliskohan se kumi ollut viisas ratkaisu! :lol: Suunnaton ihme, että en ole tainnut tehdä mitään "oikeata" pahaa, siis mitään vakavaa.

Miffy

Outoo, me kyllä tehtiin tosi vähän mitään solmuja. Mut kuitenkin niin et opine ne ja köytökset ja punokset ja ties mitä :D Käpysotaa ainaki meil sai leikkiä :)

Juu Lania, Loistolla olin. Haluisin vieläkin jonnekki isommalle kansainväliselle leirille, sais viel enemmän irti nyt paljon vanhempana.

Shandy
Miffy
Outoo, me kyllä tehtiin tosi vähän mitään solmuja. Mut kuitenkin niin et opine ne ja köytökset ja punokset ja ties mitä :D Käpysotaa ainaki meil sai leikkiä :)

Mä en ikinä oppinut niitä solmuja :( :lol: Olipa kiva sit niitä koittaa pienemmille opettaa kun itekin joutu kirjasta kattoon.. "tää naru menee tän toisen päältä.. eiku.. toi toinen menee sittenkin siitä.. eiku.. eiku.. apua, tulkaa auttamaan, mä en osaa tehdä tätä merimiessolmua" ;) :lol:

Lania

Toi solmujuttu on kyllä niin hyvä, me harjoteltiin niitä YHDEN kerran koko mun partiouran aikana :lol: kyllä ne sillon hyvin muisti heti, mut vähän taidot ruostunu tässä vuosien mittaan. Ainoo minkä muistin oli merimiessolmu, sitä ny tuli sattuneesta syystä solmittua koko ajan. Nyt kyllä just vähän aika sit kattelin hoitolapsen partiokirjasta vähän kertausta, että mitäs kautta se käärme sen puun kiertää ja sukeltaa lampeen jne ;)

Miffy

Uijui, tulee vartsa-ajat mieleen :lol: heh, se on kyl hauska urbaanilegenda et partios ei muuta tehä ku solmuja :D pöhpöh, me ainaki tehtiin ihan ties mitä.

Lania

Sellanen muutes tuli mieleen noista Miffyn haikalemista vartioajoista, että mitkäs muilla oli niitä ikisuosikkilauluja? Vai onko kaikissa partiohommissa ees samat laulukirjat vai onks ne jotain lippukuntakohtasia vihkoja :P naurattaa vaan muistella kun me vedettiin PIKAJUNA MEKSIKON HALKI KIITÄÄ YÖ JO ON joka kerta niin täysin palkein että vartionjohtajat pakeni paikalta :D

Shandy
Lania
Sellanen muutes tuli mieleen noista Miffyn haikalemista vartioajoista, että mitkäs muilla oli niitä ikisuosikkilauluja? Vai onko kaikissa partiohommissa ees samat laulukirjat vai onks ne jotain lippukuntakohtasia vihkoja :P naurattaa vaan muistella kun me vedettiin PIKAJUNA MEKSIKON HALKI KIITÄÄ YÖ JO ON joka kerta niin täysin palkein että vartionjohtajat pakeni paikalta :D

Me lauleskeltiin kauheesti sillon kun itse olin vartiolainen, mut ei ollut mitään semmosta ihmeellistä suosikkia.. VJ:nä ollessa laulettiin vissiin kerran kun suoritettiin yhtä merkkiä, parit virret veisattiin kun oli pakko ;) Oltiin vj-parin kans niin surkeita laulajia et ei viittitty kiusata niitä lapsia enempää. :D

"Tuol on mun räiskäle" Oli kyl ihan hauska partiolaulu. :D

Miffy

Ei helkkari...laulut! No joo, Meksikon pikajuna ihan ykkönen, johtajat ain hermostu ku haluttiin vetää se kokonaan aina :D ja sit MAGDALEENA! Sit tietty Sandy, jee, ja räiskäle-laulu kans...Ilta pimenee hirveen kaunis, vedettiin kaksiäänisesti, tai siis kaanonina. Ja Puolalainen nuotilaulu... Aika perinteistä on :)

Jeii

Ei myö mitään lauluja juurikaan lauleltu ja solmuistakin osaan vain merimiessolmun :oops:

Kaikkea rentoa ja vähemmän perinteistä tuli puuhattua etenkin vaeltajaporukalla.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat