Ratsastus/hevoset - Harrastukset

Vanilja

Mä ratsastin mooonta vuotta ja sit se vaan jäi. Viimesen kolmen vuoden aikana oon tainnu olla kaks kertaa hevosen selässä :(

Vaikka harrastus on jääny, on Vanilja yhä sydämessään heppatyttö :)

Sivut

Kommentit (450)

Laura88

Täällä myös yksi 18-v. ratsastuksen harrastaja. Itse aloitin ratsastuksen 9-vuotiaana.Oon vuokraillu hevosia ja omakin poni on ollut. Tarkoitus oli ostaa uusi hevonen tuon ponin tilalle, mutta vanhemat tuli pöröpäälle :/
Nyt sitten käyn tunneilla kerran viikossa, haussa olisi jonkunmoinen vuokraheppa...

Mut ratsastus on ihanaa <3

Jos vaan terveys kestää niin aion kyllä jatkaa tätä harastusta koko ikäni
:lol:

Briannah

Täällä yksi aktiiviharrastaja, joka on pyörinyt isänsä kanssa tallilla heti käveltyä opittuaan. Yhden suomenhevosravurin omistaja olen tällä hetkellä, jolla kisaan pikkukisoissa koulua ja käydään raveissa. Mun koulusuokkari jouduttiin lopettamaan vuosi sitten 10-vuoden iässä ähkyyn. Rankka paikka edelleen kun yhdessä hommia oltiin tehty 2-vuotiaasta varsasta saakka. :( Uutta koulusuokkia kumminkin tässä haeskelen hiljalleen. :)

|sanna

Pienenä ratsastin aktiivisesti ja melkein joka päivä kävin hoitamassakin isolla ratsastuskoululla. Kesäleirit ja vuokrauskin kuuluivat tietenkin kuvioon.
Sitten loppikin rahat, hoitohevonen meni teuraaksi (sairas), ja kiinnostus lopahti.

Seitsemän vuoden tauon jälkeen kävi loistava tuuri, kun pääsin ottamaan osaa hevosen ylläpitoon kaverini kanssa. Maailman ihanin suokki oli meillä hoidossa vuoden verran kunnes se myytiin. Kiitos tämän hevosen, heppainto alkoi taas :D

Nyt olen käynyt muutaman kerran ratsastamassa pienellä yksityistallilla (15e/krt), mutta edelleen haussa kunnon vuokrahevonen, jonka kanssa saisi touhuta muutakin kuin ratsastaa. Boxien putsaaminen, ruokinta yms. kuuluvat mielestäni myös tähän harrastukseen ja uskomatonta, mutta totta; kaipaan niitäkin :D

Täällä Kirkkonummella näkyy olevan alleja vaikka kuinka paljon, mutta e uskalla mennä pyörimään talleille ilman lupaa. Olen siis selaillut netistä vuokrailmoituksia ja toivon, että sopiva löytyisi sitä kautta :D

*marjis*

mä oon kans enemmän esteihmisiä:) joskus aikoinaan oltiin ihan seuran suomenhevos estemestareita!! :lol: mä oon nytte käyny aika paljo tallilla, kaverin heppaa hoitelees. kyl se vaan on rentouttavaa luoda paskaa ja laittaa muonia valmiiksi;) toissapäivänä juoksutin yhtä heppaa myös... pitäs vielä löytää sopiva ratsastustalli ni olis bueno!

olematon

siis WTF, mikä on perspallo? :lol: selitä tarkemmin? :D Mun kaveri vaan sanoi et ois jotain pissipusseja raveissa jollain ku ne ruikkii :D en tiiä sitten että erehtyikö hän.

Trinity

Nuorena tyttönä ratsastin paljon, neljä/viisi kertaa viikossa ja kävin talleilla hoitamassa hevosia. Naapurissa oli myöskin hoitohevoseni jonka luona kävin harva se päivä. Hevosleireilläkin olin joka kesä ja pitkät vaellukset maastossa oli parhautta. <3 Muutamia kertoja olen pudonnut eikä mitään vakavaa ole onneksi sattunut.

Hevostelu loppui siihen kun kerran ennen tuntia olin hakemassa hevosta laitumelta ja se sitten jotenkin onnistuis nappaamaan miun käden suuhunsa. Suoraan sitten tk:lle ja jotain hermoja vaurioitui kädestä, ei onneksi murtunut tai mitään. Siitä jäi kammo enkä sen jälkeen ole hevosen selkään noussut. Tuosta on vuosia aikaa ja nyt on alkanut taas tehdä mieli kokeilla että vieläkö sitä satulassa edes pysyisi. :)

LasVegas

Hei, täälläkin pyörii hevosihmisiä! Jes:D
Mä olen kanssa hevosten kanssa pyörinyt lähes koko ikäni, n. 14v (ikää 18v) ja oman suokkiruunan olen omistanut n. 4v eli tallilla tulee pyörittyä 4-7 päivään viikossa.
Hevoset on mulle varmaan elämäntapa ja eräänlaista terapiaakin, tallilla saa mukavasti tyhjennettyä pään ja ladattua akkuja. Ei siellä ikäviä asioita kerkeä miettimään kun koko ajan jotain touhuilee:) Vaikka olisi kuinka paha päivä takana ja koko elämä valuvan viemäriin niin kummasti se hymy irtoaa kun ruuna juoksee hirnuen tarhan portille vastaan. Pakko myöntää, että se on tärkein ja paras asia elämässäni, kaikki muu tulee vasta sen jälkeen. Ehkä ihan ymmärrettävästä syystäkin, ikinä se ei ole mua pettänyt ja aina jaksaa olla oma touhukas itsensä, yrittää parhaansa aina! Mulla onkin hieno mies, kaikkeni kyllä olen valmis uhraamaan sen eteen :)
Olenpas dramaattinen.. :lol: Mutta totta se on.

satuuh

Täältä liittyy joukkoon yks hevosharrastaja. Ratsastin säännöllisesti reilun 10 vuotta ja hoidin myös sen 10 vuotta. Harrastus jäi, kun muutin yksin asumaan ja tällä hetkellä ei oo varaa tunneille.
Kisailin seuratasolla esteitä ja koulua, mutta kallista touhua sekin =/ Myös pari kesää on menny tallilla töissä, niin ja kaikki yläasteen työharjottelutkin :)

Samalla tallilla kävin missä pinkkis, mutta mie viihyin siellä, vaikka omistajat oliki vähän omanlaatuisiaan. No, toiset tykkää toiset ei.

rafaela

Minäkin liityn. Itseltäni löytyy oma tammanen, äitin oma muru :) Itse nyt jo yli 15 vuotta hevosia harrastaneena ja kolmannen oman omistajana tulen mielelläni keskustelemaan hevosista :D

chitty^

Eikö kukaan cosmottarista harrasta ratsastusta tai hevosia yleisesti??
Tai ole edes kiinnostunut?

Itse aloitin (lapsena/teininä aloitetun) harrastuksen uudellen. Kun täältä "käpykylästä" sopiva yksityinen talli löytyi (ihme ja kumma :lol: )

Kaipaisin samanhenkisiä juttukavereita, kun yleensä hevossivujen foorumeilla juttelevat 8-13v tytöt. Ruikuttamassa kun ei ole hoitohevosta/vanhemmat ei päästä ratsastamaan tai haukkumassa toisiaan "mä näin kuinka se huitas sun hoitsuas eilen..." jne. Eikä tuommoinen oikeen kiinnosta :roll:

Että jos jonkunnäköistä keskustelua hevosista/ratsastuksesta saataisiin tänne aikaan :D

Miffy

Ooooh! Miffy on HEVOSHULLU!

Aloitin 8-vuotiaana käymään tunneilla. Kauaa ei ollut meillä kutienkaan varaa, ja tunneillakäyminen oli välillä aika harvaa :( MUTTA sitten kuudennella sain yksityistallilta oman hoithepan, jota hoidin yläasteen ajan ja lukion ekan. SIllä sain sitten ratsastaakin ja se oli IHANAA! Sitten se vaan jotenkin lopahti... Varmaan vuoteen en oo ratsastanut ollenkaan :(

Kävin myös monta kertaa leirillä, monena keänä ja talvisinkin. Oi niitä aikoja... :D

Mun lapsuuden suurin trauma taitaa olla se, että oo voinu kilpailla ja ratsastaa todella aktiivisesti rahanpuutteen vuoksi :( Ois ollu aika kova hinku esteille. varsinkin kun tän mun hoitohepan omistaja kisaili niin aika surkeena siellä kentän reunalla sitten katseli omanikäsiä tyttöjä ja poikia hepoillaan kun ois itekki niiiiiin kovasti halunnut :(

Oon melko varma, että tuun ostamaan hevosen joskus.

Miffy

No juu! Siis joskus vasta kun siihen ees on rahaa! :D Sitten kyllä vien sen sellaselle tallille jos on kunnon kentät ja maneesi ja kaikki, ja hyppään niin P*RKELEESTI esteitä et hyvä jos hepo ees kestää sen! :D

taizu

Olen ihan muutaman kerran ollut hevosen selässä koko elämäni aikana ja ajattelinkin alottaa tämän harrastuksen jos vain saan jonkun toisenkin tämän ikäisen kaveriksi aloittelemaan (kivaa ja varmasti nuorempien heppatyttöjen mieleen katsoa meikääkin kun keskityn pelkästään selässä pysymiseen...)

Kallistahan tämä on.. ja ottaa niin kunnon päälle :o

MiuMiu*

Mä oon aina halunnut kokeilla ratsastamista edes kerran elämässä, mutta jostain syystä pelkään hevosia...johtuu varmaan siitä isosta koosta :roll:
Jos saisin rahaa jonkun verran kasaan niin vois käydä vaikka jossain talleilla jutteleen asiasta ja totuttelemaan hevosiin...vai minne mun pitäis mennä, että saisi vaikka kerran kokeilla ja paljonko sellanen maksais? Vai maksaako mitään?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat