potkunyrkkeily! - Harrastukset

Charlotte

Itse olen useamman vuojen verran harrastanut kickboxingia. Ainakin meillä KBT:ssä on sekä säkkireenejä, että salireenejä. Eli säkkireeneissä se on sitä säkin hakkaamista (joko kaverin kanssa tai ilman) kun taas salireeneissä sitten harjoitellaan parin kanssa.

Todellakin [color=green]hyvä laji purkamaan stressiä[/color]. Itse olen tykännyt ihan vain harrastuksena lajista, ei ole tieten pakko lähteä ottelemaan jossei itse halua :) Toiveena olisikin jonain päivänä päästä kehään, mutta se nyt vaatisi paljon paljon enemmän reeniä ja asennoitumista siihen. :roll:

Kickboxing on aika lähellä thainyrkkeilyä. Meilläkin reeneissä on kyllä useasti kyynärpäät sekä polvet mukana, vaikka ne eivät ihan oikeasti lajiin sisällykkään. Ainut vain, että sitten ottelussa polvien ja kyynärpäiden käyttö on kiellettyä. Muistaakseni ainakin näin pitäisi olla :-k

Peruskurssi ei sinänsä tuo kyllä kuvaa koko lajista.. Silloin kun ei vielä ole hanskoja eikä säärisuojia ja se on alkuun suurimmaksi osaksi lyöntien ja potkujen harjoittelemista.. Siis muun peruskunnon harjoittamisen (vatsalihakset, punnerrukset, yleisliikkeet yms.) lisäksi tietenkin. Onhan se tärkeä osa lajia - oppii tekemään lyönnit ja potkut oikein - mutta onhan se vähän eri asia päästä lyömään hanskojen kanssa hieman vauhdikkaammin kaveria (tai sitten sitä säkkiä) :)

Kommentit (6)

Zara
celestine
Mä mielummin pysyisin tolla kuntopuolella, eli itse kontakti ja ottelut ei oikeen kiinnosta, ainakaan vielä ei vois niin sanoa. mutta mistäs sitä tietää kuinka innostuu jos vauhtiin pääsee :lol:

Siinä tapauksessa kannattaa varmistaa että pääsee kuntoryhmään jatkokursseilla, mikäli sellaisia löytyy. Ellet siis ole jo innostunut ottelemisesta ainakin harjoitusmielessä. Joillakin seuroilla on kai vain tavalliset ryhmät? Huonoa organisointia minusta, koska silloin otteluhaluiset kärsivät siitä että osa ei halua sparrata ja harjoittelu vaikeutuu, tai sitten kuntoiluhaluiset kärsivät siitä että pitäisi sparrata vaikka ei haluaisi. Kuitenkin melkein joka paikassa on molempia tyyppejä harjoittelijoita, ja seurat yleensä myös haluavat molempia mukaan. Silloin asia pitäisi järjestääkin niin ettei toisista ole toisille harmia.

Halusi kilpailemaan tai ei, otteluharjoituksiin kannattaa jokaisen kamppailulajia aloittavan ja aloittamista harkitsevan suhtautua ennakkoluulottomasti. Kipeästi osuva kaverin jalka tai nyrkki tuntuu ikävältä, ja omasta puolestani pitää myöntää etten mikään hyväkään ole, mutta noista harjoituksista saa silti yleensä harvinaisen hyvän olon jälkeenpäin, ihan eri tavalla kuin säkin hakkaamisesta (joka on sekin hyvä). Jotenkin hieno fiilis jos on päässyt keskittymään pelkästään omiin ja kaverin liikkeisiin ja melkein unohtanut ympäröivän maailman. :)

celestine

Mä mielummin pysyisin tolla kuntopuolella, eli itse kontakti ja ottelut ei oikeen kiinnosta, ainakaan vielä ei vois niin sanoa. mutta mistäs sitä tietää kuinka innostuu jos vauhtiin pääsee :lol:

Nyytikki

Potkunyrkkeilyä en ole harrastanut, mutta thainyrkkeilyä ja vapaaottelua kyllä.

Thainyrkkeily on oikeastaan (kuulemma) aika samanlaista kuin potkunyrkkeiy, thaissa käytetään kyynärpäitä ja polviakin ja on vähän sitä thaipainiosuuttakin. Täytyy sanoa, että tykkäsin mielettömästi. Treenit olivat tosi rankat ja niskoja tarvitsee tehdä paljon, mutta siis itsensä piippuun vetäminen oli ihan jees. Treeneissä käytettiin mitsejä ja muita patjoja, alkuun ei toisiin otettu vielä kontaktia niin kamalasti. Mutta sitten saa mättää jos tahtoo :lol: Oli siellä jotain kuntothaitakin, jossa ei kontaktia oteta juuri ollenkaan.

Vapaaottelussa paini painottuu paljon enemmän, vaikka pystyäkin on. Siinä sitä haastetta riittää.

[size=9]Sorkke jos meni OT:ksi, mutta tässä tietoni kamppailulajeista[/size]

celestine

Toivottavasti saan nyt otettua itteäni niskasta kiinni ja lähden niihin treeneihin :D . Se oli semmonen päissään olevien päähänpisto, mutta meitsi ainakin otti sen ihan tosissaan niin saa muutkin luvan ottaa :lol: .

celestine

Onkos täällä ketään harrastajia :) ? Kohta alkais kurssi ja vähän kiinnostais aloittaa! Kuulemma reenit on tosi rääkkiä, mutta kuntoa pitäis saada ja oishan se stressiä vapauttavaa mätkiä jotain säkkiä :lol:

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat