Käsityöt - Harrastukset

taizu

Tässä minun viimeisin valmis työ ja ihan ensimmäinen virkattu huivi

http://i24.photobucket.com/albums/c49/taizu-/huivi.jpg Kliks

Meni vain kullan siskolle tuo..ja kuvakin vähän vinossa. :)

Sivut

Kommentit (190)

Sinsemilla

ihanaa olis osata neuloa tai virkata jotain kivaa... menis aika rattosasti...
mut pitikin joku puukässä ottaa ala-asteella... pitää tästä kai lähteä mummin oppiin... :)

*Sandy*
taizu
Tässä minun viimeisin valmis työ ja ihan ensimmäinen virkattu huivi

http://i24.photobucket.com/albums/c49/taizu-/huivi.jpg Kliks

Meni vain kullan siskolle tuo..ja kuvakin vähän vinossa. :)

Olipas se hieno :) Mä haluaisin kanssa tehdä tuollaisen, mutta en osaa virkata :( Oon nähny noita myytävän kirppareilla ihan uutena, mutta ne maksaakin sitten sen mukaan :? Tokihan siinä on hommaa väsätä tuollainen.

taizu

Tuohon meni.. ööh..noin kaksi seitsemän veljeksen lankaa.. Ja vain alku oli "vaikea" tuossa työssä, kun piti kolmisensataa silmukkaa luoda. Sitten vain neljä piilosilmukkaa ja seitsemän ketjusilmukkaa.. Ei ole pylväitä tai muita kummallisuuksia.

Ja kun tuo ihanuus ei ole minun oma.. :cry:
Mutta punainen samanmoinen valmistuu hitusen hitaaseen tahtiin...

Emmily_

Ostin jonkun aikaa sitten kankaanmerkkausliidut ja niistä ei tuu lähes mitään! :( Perkule! Ehkä ne oli vaan huonon merkkiset, ostan huomenna uuden, toivotaan että se toimii! :)

Diana

Neula ei koskaan ole erityisesti käsissä pysynyt, koulussakin valitsin puutyöt, siitä varmaan johtuukin. Kotona järjestys on sellainen, mies neuloo puseroita ja sukkia, minä sahaan ja hitsaan.. :wink:

figaro

Miten moni neuloo, virkkaa, kutoo mattoja, tekee ristipistoja, ompelee, tekee puutöitä tai ihan mitä muuta tahansa käsitöiden saralla?! Mistä kipinä, kuka opetti? Mitä teet mieluiten?

Minä sain oppini jo alle kouluikäisenä mummoltani ja siitä asti on neulepuikot sekä virkkuukoukku viihtyneet käsissä aika tiuhaan :) Syksyisin innostun enemmän touhuilemaan.. Tähtäys joulussa ;) Nyt sain inspiraation virkata matonkuteista mattoja tupakeittiöön :D Katsotaan mitä tulee...

Tänään ostin hetken mielijohteesta uusimman Moda-lehden, kun kannessa oli kivannäköinen jakku. Jos sitä jaksaisi kaivaa ompelukoneen esille ja jotain ommella. Jäänyt vähemmälle viimeVUOSINA :roll: Taidot varmasti ruosteessa.. jos sellaisia on ollutkaan.

Ja odottaisihan tuolla iso irtokarkkirasiallinen erilaisia helmiä.. Jos koruja tekisin. Mummo opetti erään kikan tehdä virkkaamalla koruja - perinteitä vaalien siis. Ja se sisustus-threadissa mainitsemani oviverho-tyyppinen verhokin odottaa tekijäänsä...

Tykkään siis tehdä käsilläni kaikenlaista. Ja nyt siihen on entistä paremmat mahdollisuudet, kun asun omakotitalossa (meinaan puutöitä ym.) :D

Shandy

Minä oon ihan surkea käsitöissä. Meinasin ala-asteella jäädä luokalleni sen takia kun oli kaikki käsityöt kesken. :oops:

En siis osaa ommella, virkata, neuloa enkä mitään muutakaan. Meillä ompelee mies pudonneet napit paitoihin takasin ja "vaikeammat" hommat, kuten housujen lyhentämisen tekee äiti. :oops:

No okei, oon mä sit puukäsitöissä ihan kohtuu hyvä, pysyy vasarat käessä jne. ;)

Jzzu

En pidä itseäni käsitöissä mitenkään erityisen taitavana.

Ommella osaan omiksi tarpeiksi esim. tyynynpäällisiä, verhoja yms. olinhan sentaan vuoden ompelua opiskelemassa (tosin vaatetusta) ja suunnilleen yhtä pitkään olen tehnyt harjoitteluita ja keikkaa kangaskaupassa jossa ompelupalvelua.

Eräässä toisessa harjoittelupaikassa pääsin kokeilemaan kivenhiontaa joka oli tosi kivaa ja haastavaa touhua.
Tuota olisi kiva touhuta vaikka harrastepohjalta: tuolla missä olin harjoittelussa voisi kerran viikkoon käydä hiomassa kiviä muutaman euron kertamaksulla.
Toistaiseksi olen säälinyt kynsiäni sen verran etten ole mennyt, on meinaan ihan kamalat tuon jälkeen. :lol:

Tuolla edellämainitsemassani paikassa tutustuin myös neulahuovutukseen jota ois helppo harrastella kotonakin, tykkäsin paljon ja olin aika taitavakin.
Tein tosi hienoja eläimiä tuolla tekniikalla ja minulla on yksi tallessa, sellainen hirmu hieno selällään rellottava tiikeri. :D

Neulominen ja virkkaus ei suju sitten yhtään, kaulaliinan osaan tehdä mutta siihen se sitten jääkin.

SunLion

mä tein kymmenen vuotiaana antiikki-nallen kässän tunnilla kun muut teki patalappuja..opettaja lupas syödä hattunsa jos sen saan joskus valmiiks :D

Iltapukuja on tullu tehtyä vähän vanhemmalla iällä..Prommia varten pää asiassa.

Oon myös tehny paljon silkkimaalauksia...niille ois ollu ostajiakin, mutta äidille olen ne halunnut antaa. Eräissä hyväntekeväisyysmyyjäisissä huivi meni kaupaksi jo ennen kun laitettiin esille, ja monet oli sitten pettyneitä kun kysyvät hintaa :D

Oon tehny myös repun...vähän Eastpak-tyyliin. Joskus jos on puhetta et mistä se on ja sanon että tein itte, ni kysyvät että jaa tuon "painatuksen"? :D

Sitten mulla on antiikki-nukkekoti. Sinne olen paljon tehnyt kaikkea...huonekaluja, ruokia jne..oon myös esim tehny tyyliin sopimattomista huonekaluista päällystämällä sopivia...

Neulonu ja virkannu olen kans jonkin verran...

Ja jzzu mainitsi jtn kivestä..oon vuolukiveä kans työstäny.

Ja maalaamista rakastan. Action Painting on kivaa :D

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat