Tehokas liikunta ilman vaikeita koreografioita - Harrastukset

Lauryn

En ehtinyt selata kaikkia ketjuja läpi, siirtäkää jos tarvetta on. Tietäisikö joku jonkun liikuntalajin, mikä kuluttaisi hyvin kaloreita ja pitäisi yleiskunnon hyvänä? Niitähän on monia, mutta yksi ongelma on: siinä ei saisi olla kovin monimutkaisia askelkuvioita tai muutakaan opeteltavaa kovin paljon. Saisi mielellään olla vielä hauskaa.

Mulla on ystävätär, joka tahtoisi aloittaa jonkun liikuntaharrastuksen, mutta sillä on aika huono koordinaatiokyky, eikä hän haluis harrastuksesta stressiä tai suorituspaineita. Pyysi mua mukaansa johonkin lajiin, ja toki voisin tulla... mutta mikä olisi sellainen laji??

Sivut

Kommentit (18)

Sasuska

Naurakaa vaan, mutta tehokasta ja ilman vaikeita koreografioita: sauvakävely! :lol: Tekee sitä paitsi eetvarttia niska-hartiaseudulle. :D

Miffy

Totta! Iahan ässä laji. Ei tietty onnistu talvella kovin hyvin. Ja kannattaa ostaa tarpeeks lyhyet sauvat; vähänkin jos on liian pitkät ni aiheuttaa päinvastaista eli niskahartiavaivoja. Ja kun muistaa oikeen tekniikan ni tehokasta on!

Ja onhan sit sisälläharrastettavia kaikenlaisia perusjumppia....

Mariel
Kepatäti
Uiminen. Sitä parempaa liikuntaa ei olekaan.

uiminen on joo tosi tehokasta, mutta se voi olla koreografisesti vaikeeta :D luulen, että mun uintiasennoissa on jotain vikaa kun en osaa edetä vedessä nopeasti :roll:

Kepatäti
Lania
Aika paljon riippuu siitä miten ton parhauden määrittelee.

Nojoo. Mutta mä en usko (enkä ainakaan itse keksi/tiedä) yhtään lajia, joka olisi yhtä tehokasta ja silti vaaratonta (en nyt sit laske tähän hukkumisen vaaraa ;)), ei rasita niveliä yms. Liikuttaa kaikkia lihasryhmiä, on kohtuu raskasta, kiinteyttää, polttaa rasvaa ja vaikka mitä muuta kaikkea hienoa :lol:

Ainut miinus mun näkökulmasta on se, että joutuu nakuilee yleisesti + ravaamaan suihkussa ja tälleen talvisin sit vielä kuivaa hiukset ennen kuin kotio lähtee.

Lania

Joo en mä siis sitä sano etteikö uinti olis tehokasta :) mutta esim juoksu tai muu hyppely vahvistaa myös luustoo, jolla ei uinnissa tehä käsittääkseni "mitään". Tosin siinä on sit toisena puolena just noi nivelet yms jos menee yli se tärähtely. Mut aika hankalaks tosiaan menee jos pitäis löytää laji joka polttaa rasvaa, kiinteyttää kroppaa, vahvistaa lihaksia ja luustoo, parantaa liikkuvuutta jnejnejne ja jossa haittapuolia ei ois. Paitsi kaikki tv-shopin kuntolaitteet tietty tekee ton kaiken :P ja kyllä varmaan varioimalla lajeja löytyy.

Kepatäti

Monipuolista liikunnan kai pitäis muutenki olla. Ettei sais tehdä vaan sitä yhtä samaa, just että monipuolisesti rasittuu lihakset/eri tavoilla.

Mutta yksittäisenä lajina mää kyllä uinnin nostaisin parhaaksi. Etenkin jos yksinkertaista lajia hakee. (tai no en edes välttämättä uintia noistais vaan kaiken vesiliikunnan)

ananas7

kuntojumppa, ehottomasti, ja miksei aerobic myös. askellukset eivät ole ylitsevuotaisen vaikeita oppia, ja kertausta tulee tarpeeksi.jumpissa on aina kaikenikäisiä ihmisiä, se on äärimmäisen suosittua ja mikä parasta:hauskaa on.com :)

Embo

Body combat - se on hauskaa ja mun mielestä askelkuviot on suht' helppoja. Siellä tehään erilaisia iskuja ja potkuja ja sellasta "tahdikasta hyppelehtimistä" näin vapaasti ilmaisten. Hien siinä saa hyvin pintaan!
Välillä kun käyn jossain aerobicissä, ni tuntuu et ne ei jää mitenkään päähän ja tulee ikävä combatiin. Tälläsenä putkiaivona tollanen "mäiskintä" menee lokeroon helposti... :D

Emmily_
Lania
Joo en mä siis sitä sano etteikö uinti olis tehokasta :) mutta esim juoksu tai muu hyppely vahvistaa myös luustoo, jolla ei uinnissa tehä käsittääkseni "mitään". Tosin siinä on sit toisena puolena just noi nivelet yms jos menee yli se tärähtely.

Toi tärähtely tekee sopivassa määrin just hyvää nivelille ja luille, vahvistaa niitä! :)

Kylpyankka
Embo
Body combat - se on hauskaa ja mun mielestä askelkuviot on suht' helppoja. Siellä tehään erilaisia iskuja ja potkuja ja sellasta "tahdikasta hyppelehtimistä" näin vapaasti ilmaisten. Hien siinä saa hyvin pintaan!

Mites ton combatin kans, eiks siihen tarvita aika hyvä kunto ennen kun sitä kannattaa aloittaa, ettei sinne tunnille heti läkähdy? Mua olis aina kiinnostanu se, mutta vähän pelkään ettei mun kunto riitä sellaseen :?

Emmily_

^Joo, sinne pitää olla hyvä kunto että jaksaa ees jotenkin! :D Ite tykkään tosta kauheesti mutta en vielä vähään aikaan sinne "pääse", ennen ku on kunto kohonnu paremmaks..... :(

Varietease
Kylpyankka
Mites ton combatin kans, eiks siihen tarvita aika hyvä kunto ennen kun sitä kannattaa aloittaa, ettei sinne tunnille heti läkähdy? :?

Kannattaa valita sellainen tunti jos mahdollista, joka on juurikin vasta-alkajille. Tulee liikkeet tutuiksi, eikä tehdä niin suurella teholla. Joka tapauksessa oman kunnon mukaanhan tuolla liikutaan, ei siellä ole pakko täysillä riehua heti alussa. :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat