Palapelit - Harrastukset

*Sandy*

Olen aina pitänyt palapelien kokoamisesta, innostun niistä aina kausittain. Tykkään Kaj Stenvallin Ankka palapeleistä, ja tässä mietinkin, että tiedättekö te mitkä kaikki taulut ovat päätyneet palapeleiksi?

Entä onko kenelläkään muulla tälläistä palapeli innostusta kuin minulla :oops:

Sivut

Kommentit (58)

vihollinen

Mulla on kova palapeli innostus..
Ostin taannoin Lidlistä 2 semmosta Anne Geddesin 900palan palapeliä.
Anne Geddes on siis se, joka tekee niitä kuvia vauvoista.. Eli kukkasilla vauvan kasvot, jne.. Tosi söpöjä :)
Kunhan ehdin ne kokoamaan, niin ajattelin tehdä niistä taulut.
Tosin, molemmat on todella haastavia, koska toisessa on keskellä palapeliä auringonkukalla vauvan kasvot, muuten koko palapeli onkin sitten täynnä tavallisia auringonkukkia xD
Toisessa taas on kukkia joiden päällä istuu vauvoja :D

SunLion
vihollinen
Anne Geddes on siis se, joka tekee niitä kuvia vauvoista.. Eli kukkasilla vauvan kasvot, jne.. Tosi söpöjä :)
Tosin, molemmat on todella haastavia, koska toisessa on keskellä palapeliä auringonkukalla vauvan kasvot, muuten koko palapeli onkin sitten täynnä tavallisia auringonkukkia xD
oooh :D mitenköhän mä oon missannu tollasen :( onkohan niitä viel siel myynnissä? kuulostaa kivalle :D

niin ja stenvall palapeleistä en oo kuullukkaa :O mistä niitä voi ostaa ja mitä hintaluokkaa ne on?

Tonde

Mä tykkään kans ihan hirveesti kasata palapelejä ja olis kiva ottaa taas joku hieno kuva työn alle. Mut mulla on nykyään niin huonot hermot, et saisin ehkä aikaseks jonku 9-palasen :lol:

*Sandy*
SunLion

niin ja stenvall palapeleistä en oo kuullukkaa :O mistä niitä voi ostaa ja mitä hintaluokkaa ne on?

Ne on siis niistä ankkatauluista tehtyjä palapelejä. Itse olen ostanut sellaisen Vapaa Valinnasta ja niitä mielestäni on myös Citymarketeissä yms. Muistaakseni ne maksavat noin 17 euroa, vaihtelee mistä ostaa. Ne on kyl kivoja; saa koota palapelin ja siitä saa vielä taulunkin :)

vihollinen
SunLion
vihollinen
oooh :D mitenköhän mä oon missannu tollasen :( onkohan niitä viel siel myynnissä? kuulostaa kivalle :D

Ei niit vissii enää myydä, ku oli se aika kesää ku niit ostin.. tai siis tokihan niitä jossai myydään, mut tuskin Lidlissä :D kannattaa kattoo vaikka googlesta jos löytyis, tms.. Ku niitähän on jotain nettimyymälöitäki mis myydää just palapelejä.. :)

MiuMiu*

Me ostettiin kerran sellanen tosi iso palapeli, olisko siinä ollut jopa 3000- 5000? palaa ja se oli tarkoitus laittaa tauluksi ( sellanen hieno maisema kuva) Ostettiin kartonkeja ja alettiin kasata siihen paloja, koska se oli niin iso, että sitä olisi ollut muuten mahdotonta tehdä...mutta eihän me päästy siinä eteenpäin paljon yhtään, kun palasia oli niin paljon ja alapas siinä sitten etsiin vaikka taivas paloja, jotka kaikki näyttää vaan samalta siniseltä...aikansa se lojui lattialla ja nostettiin se talteen jos sitä joskus ( no, siitä on kyllä jo vuosia...) sitten taas jatkaisi, onneksi kerettiin liimata osa paloista kiinni, ettei tarvitse ihan alusta aloittaa...

Nähtävästi ei siis kannata ahnehtia ja aloittaa heti sieltä vaikeimmasta päästä vaan ostaa joku hieman pienempi palapeli aluksi :lol:
Tämän keskusteluaiheen inspiroimana ostankin seuraavaksi palapelin ( pienemmän sellaisen)! :D

*Sandy*
maaruli
Miten niistä palapeleistä saa muuten tehtyä tauluja? Vedetäänkö siihen joku muovi päälle vai mitä häh?

Mä oon tehny silleen, että olen koonut sen palapelin ja sitten varovaisesti siirtänyt sen kehyksiin. Se palapeli on sen verran paksu, että kun kehyksien lasin laittaa siihen päälle, ne palat eivät pääse putoamaan. Eli ei tarvitse liimailla eikä teipata mitään :)

SooZ
*Sandy*
maaruli
Miten niistä palapeleistä saa muuten tehtyä tauluja? Vedetäänkö siihen joku muovi päälle vai mitä häh?

Mä oon tehny silleen, että olen koonut sen palapelin ja sitten varovaisesti siirtänyt sen kehyksiin. Se palapeli on sen verran paksu, että kun kehyksien lasin laittaa siihen päälle, ne palat eivät pääse putoamaan. Eli ei tarvitse liimailla eikä teipata mitään :)

Jep näin täälläkin. Kaksi Kaj Stenvallin ankkataulua seinällä :D

mulla siis kanssa palapeli vimma. Tekisin vaikka koko ajan. Tosin aika harvoin nyt tullut tehtyä. Kaksi vuoden sisään. Koitan kovasti kotonta saada yhtä palapelia koottavaksi kun siskot ei ole kovin innostuneet :D

sopuli

Mäkin tykkään aikaajoin kasata palapelejä, stenvallin ankka palapelejä on ja nyt olis yks enkeli palapeli kaapissa odottamassa motivaatio puuskaa :D Tosi kivaa hommaa, niskat vaan tulee kipeeks kun jumittaa niitä tekemässä :)

sammalleimu

Palapelit ovat kyllä aivan ihania. Surku vain, ettei niitä enää viime vuosina ole saanut joululahjaksi, vaikka se pitkä perinne on ollutkin. Pitäisi kai vain isompaa meteliä pitää :D

Mulla kun ei edes mitään suurta väliä ole minkälaisia palapelejä kokoan, ainoa vaatimus on, että ovat suhteellisen laadukkaita. Joitain halppis-palapelejä tahtoo olla inhottava koota, kun palat ovat ohuita ja menevät suhteellisen helposti vääriinkin paikkoihin. 500 palan pelit tahtovat olla liian helppoja, mutta 1000 palan pelit ovat jo melkein liian isoja kun vievät niin paljon tilaa kokoamisvaiheessa. Ja kun on kaksi vikkelää kissaa tässä talossa, niin niitä pelejä ei oikein parane lattioille jätellä. Muuten saa sanoa heippa paloille, eräänkin kerran nähnyt kissojen niitä syövän :lol:

Pitäisi kyllä lähteä palapeliostoksille vaihteeksi, nuo vanhat on koottu jo miljoonaan kertaan :D

taizu

Olen tehnyt itse palapelin..Haluaako joku nähdä? No joo, taidan mennä napsimaan kuvia, sanotte mitä sanotte!

3d palapelit viehättää, en ole päässyt sellaisia koskaan rakentamaan, mutta ehkä joskus.

AnnaA

Heips!

Löytyisikö tältä palstalta ihmisiä vastailemaan muutamaan palapelien kokoamista koskevaan kysymykseen? Olen tekemässä koulussa kulttuurin tutkimus -kurssille tutkielmaa palapelien kokoamisesta harrasteena. Haastattelun voi hoitaa sähköpostitse, messengerin kautta tai puhelimitse.
Palkkaa en ikävä kyllä voi haastattelusta maksaa, mutta valmiin tutkielman voin toimittaa kaikille haastatelluille.
Vinkatkaahan jos olette innokkaita, niin sovitaan, kuinka haastattelu tehdään!!!

Tapsu

Itekin teen palapelejä joskus, mut meillä ei niitä kauheesti oo kotona (ja jostain puuttuu paloja :/) tai sit ei oo tilaa tehä.

Joten.. teen yleensä palapelejä netissä :D Hyvä osote, jossa on nättejä palapelejä joita koota, ja saa valita minkä kokosen haluaa tehdä, on
[url]www.jigzone.com
Tuola yleensä sooloilen. Että jos kiinnostaa tehä palapelejä muutenkin kun IRL niin tonne vaan. Mutta tietenkin palapelit on mielenkiintosempia tehdä oikeesti kun netissä..

ivoire

Mä tykkään kanssa ihan älyttömän paljon palapeleistä! Se on sellasta kivaa pikkutarkkaa näpertelyä, johon tietysti aika ajoin menee aika pahastikin hermot. :lol: Mun tarkotuksena ois alottaa jonkun kivan palapelin kokoaminen, kun mun lomani alkaa kesäkuun alussa.

Kertokaas, mistä kannattais lähteä etsimään palapelejä?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat