Taide harrastuksena - Harrastukset

figaro

Mut vaikkei oiskaan silmää, aina voi maalata. Terapeuttista.. ;) (Ja mistäs tiijät, ettet osaa.. :) )

Sivut

Kommentit (34)

figaro

Piirrätkö? Maalaatko? Käytkö taidenäyttelyissä? Kiinnostaako taidehistoria?

Keskustelua taiteesta harrastuksena :)

Itse joskus muksuna kävin taidekoulussa ja piirtelin muutenkin paljon. Tuli kaikennäköistä tuherretta lyijykynäpiirroksista vesiväritöihin. Jostain syystä kaikki tuo jäi (lukuun ottamatta jotain tatuointikyhäelmiä) ja nyt sitten tuntuu, että se vähäinenkin taito on ruosteessa. Pitäisi nimittäin makuuhuoneen seinälle suunnitella öljyvärimaalaus ;)

Taidenäyttelyissä en harmillista kyllä ole hirveästi käynyt. Joensuussa kun olisi taidemuseokin.. Taidehistoria taasen. En näe mitään järkeä opetella taiteen vuosia sun muita ulkoa - jota jouduin koulussa opiskelemaan. Katson taidetta omilla silmilläni, omalla maulla ja kerron sen mukaan mielipiteeni.. Olivatpa teokset sitten miltä vuosisadalta tahi mitä tyylisuuntaa tahansa edustavia :D

Jzzu

Olin joskus tosi kova piirtämään mutta nykyään olen niin itsekriittinen ettei siitäkään oikein tule mitään.
Kävin penskana (kun vielä asuttiin Helsingissä) jossain taidekerhossa jossa piirreltiin, maalattiin, tehtiin tilataidetta yms.
Meillä oli itä-keskuksen kirjastossa näyttelykin. :D
Koulussa kuviksen numerot oli aina kymppejä, ihan lukioon saakka.
Kun saisikin sen kivan tunteen takaisin piirtämiseen, se oli niin kivaa silloin joskus. :roll:

vihollinen

Yhteen aikaan mä tein vesiväreillä kaikkia juttuja.. Tosin, ei niistä mitää ihmeitä syntyny koskaa ja aina ne roskakoriin pääty, mutta kiva oli tehdä.
Joskus myös tulostelin netistä erilaisia värityskuvia ja väritin niitä :D Tosiaan, minä 18wee värittelen värityskuvia :D haha.. se oli hauskaa ajankulua ja oli kiva harjotella kaikkia varjostuksia, jne..

Olin yläasteella kuvaamataito luokalla, ja siellä tuli paljon tehtyä kaikkee. Lemppareita oli kaikki keramiikka työt, jne.. Ne onkin varmaan ainoot työt mitä on tallessa.. Hyllynpääliset väärällään.

Miffy

Oooh... Mä tykkään kovasti taiteilla! (Ja ihan häpeilemättä, olen aika hyvä piirtämään ja muutenkin ihan lahjakas ;))

Mummo (joka on ahkera ja taitava sunnuntaimaalari) tutustutti mut öljyväreihin, kun olin 7-vuotias. Mentiin kesämökillä suolle ja maalattiin suopursuja... Ja se taulu on mein porukoitten seinällä ;)

Siitä se lähti: öljyvärit ovat lempparivärit. Mutta niissä, siis niitten esiinkaivamisessa, on oma vaivansa... Ja muutenkin on nykyään aika niin kortilla :/ Kesällä yritän taas ehtiä...

Tykkään myös piirtää, lyijykynillä, hiilellä, tussilla, mustekynällä, väriliiduilla... Mutta varmaan eniten tällä hetkellä piirtelen luentolehtiöitten reunoihin luennoilla :roll:

Haluaisin tai siis aion suunnitella itelleni tatuoinnin. Mulla on muutama omakeksimä "hahmo" joita piirtelen, joten ehkäpä niistä jokin. Tai sitten kirjoitan japaniksi jotakin kivaa/merkittävää. Taiteilua sekin ;)

Taidehistoria. Se saattaapi päästä yhdeksi mun sivuaineista.. Kiinnostaa kyllä. Tai ehkä peruskurssi riittäisi ;)

Museoissa käyn suht harvakseltaan (vaikka täällä Helsingissä olis niin hyvät mahdollisuudetkin :roll: ). Viimeks taisin olla Japan Pop -näyttelyssä. Ateneum on vakiosuosikki. Sitten käyn joissain pienemmissä paikoissa, joskus jopa ihan pikku gallerioissa :)

Mitäs vielä... Kuka haluaa taulun? Lähtöhinta 100e + materiaalit ;) :lol: :lol:

Jzzu

Mie oon muuten aika lahjakkaasti työntänyt melkeen kaikki kyhäilyni kavereille, työkavereille tai äidilleni, ilmeisesti muut tykkää niistä enemmän kuin minä. :roll:
Tilanne yleensä ollut sellainen että muuten olisin heittänyt piirustukset pois.

Miulta figaro saisit töhryjä jos haluut! :lol:

Jzzu

Unohdin kokonaan noi museot ja näyttelyt!
Mie tykkään tosi paljon käydä kattelemassa kaikkii taidenäyttelyitä.
Aina Helsingissä reissatessa käyn katsomassa jonkun näyttelyn, Kiasmasta tykkäilen kovasti ja useammat Arssit siellä olenkin käynyt kuikuilemassa.
Ateneumissa kävin katsomassa Hugo Simbergin näyttelyn ja olin todella vaikuttunut.

Jzzu
Miffy

Ja se Haavoittunut enkelihän kuuluu Ateneumin vakkareihin, siinä taulussa on jotain...

Tosiaan.
Muutenkin tykkään enkeliaiheisista jutuista taiteessa.
Miun tribalikin muistuttaa siipiä, eikä syyttä. :wink:

SooZ

pienempänä tykkäsin hirmuisesti piirtää ja maalata. En mä nyt mikään ihan älyttömän hyvä siinä ole. Lukion jälkeen tuo on sitten jäänyt kokonaan. Kovasti tekisi mieli ostaa värit ja alkaa maalailemaan kaikkea. Öljyvärejä en ole koskaan kokeillut mutta halua olisi..

Meisy

Mä tykkään käydä näyttelyissä,seuraavaksi arssiin... Tykkään maalatakkin,on vehkeet ja kaikki,mutta oon niin huono kuviksessa... En keksi mitään ja eikä mulla ole silmää sen suhteen. :(

Miffy

Joo, mä oon kanssa sitä mieltä että antakee mennä vaan! Kun ei oo mitään tulosvastuuta niin voi vaikka mitä töhriä! Ja mä kyl uskon et kuka vaan voi saada jotain hienoa aikaan :)

Meisy

Yläasteella mun kaveri joka oli kuvisyläasteella,halusi kaikkia mun töitä,kun ne oli sen mielestä tosi hienoja! niin no,hieman olen edelleenkin erimieltä. Mutta kaippa sitä töherrellä voi,vaikka kuinka surkee oonkin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat