Pesäpallo - Harrastukset

Lania

Jimmyhän innostu.

Jimmy KImmel

Mutta noita lihaksikkaita yläruumiin ulokkeita löytyy esim. pikajuoksijoilta, kymmenottelijoilta, joiltakin kuula & kiekko & keihäs & moukari miehiltä, seiväshyppääjiltä jne. + tietysti noilta voimistelijoilta, niillä on melkoisen komeet patit.

Ainaki jenkkilän pikajuoksijapojilla noi käsivarret näyttää lähinnä täyteen pumpatuilta, ihokin niin pinkee että alkaa oleen jo hankala uskoo että sitä ihan (juoksuun liittyvällä) reenillä olis hankittu. Mut joo moukarimiehet ja muut kyllä, ah Mika Halvarinki käsivarret, ah.

Jimmy KImmel

Pesäpallossa liikkuu hyvinkin vähän ihmisiä yhtä aikaa. Reitit ovat ennalta määrättyjä eikä itse peli vaadi kummoistakaan pelisilmää.

Ookoo. Ite en ees oo harrastanu, mutta sen verran silmää ja tajua mullakin on että pesäpallosta ei tuu kyllä mitään jos ei oo pelisilmää siihen :D eikä siellä kentällä kyllä paljo parane seisoskellakaan, lähinnä koko ajan pitää pomppia että on valmiina sinkoutuun toiseen paikkaan, vaikka sitten sitä ennalta määrättyä reittiä pitkin. Ehkä pesäpallossa ei "saavuteta" samanlaista jääkaappipakastin-kroppaa ku jääkiekossa, mut ei se kyllä oo syy minkätakia lajia vois dissata.

Ja kun noista lätkäjätkistä puhuit, ni ehkä ihan nuorimmilla pelaajilla onki tavoteltava kroppa, mutta heti ku siirrytään parinkymmenen paremmalla puolelle ni siinä tekee jo ihan hyvää se pelkkä massakin, ei välttämättä pelkkä lihas. Kyllä siä ihan "korkeellakin" tasolla (sm-liiga) istutaan pukkarissa maha housujen päällä roikkuen.

Sivut

Kommentit (53)

figaro
Jimmy KImmel

Mutta pesis ja lentis... Vaativathan nekin tietysti taitoa, etenkin huipputasolla. Turha kuvitella, että noissa(kaan) lajeissa "kädettömät" pärjäävät. Harrastelutasolla molemmat lajit ovat varsin pelattavia, vaikka mitään ei osaisikaan. Kumpikin laji sisältää pirusti seisoskelua. Pesäpallossa liikkuu hyvinkin vähän ihmisiä yhtä aikaa. Reitit ovat ennalta määrättyjä eikä itse peli vaadi kummoistakaan pelisilmää.

Nyt muuten sait kuohahtamaan.

Pesäpalloilijat liikkuvat. Ulkokentällä ollessa on edellytys tulla joka ikisellä syötöllä vastaan. Ja pelisilmästä on sanottava, että älä jauha p*skaa sellaisesta asiasta mistä et tiedä mitään ;) Pelisilmään, taktikointiin, kestävyyteen ja nopeuteen tämä peli perustuu aika pitkälle. Minäkään en ollut mikään ammattilainen - vaikka yhden vuosikymmenen varmasti sinun silmissäsi "tuhlasin" lajin parissa niin pelaajana kuin valmennuspuolella.

Mutta joo.. Turhaan kai tästä paasaan. Sinä et pidä lajista ja sillä hyvä :) Minä pidän ja myös tiedän, mitä laji vaatii - myös harrastelijalta. ;)

Jimmy KImmel
Maruchka
Elä ny, kulta pelaa lentistä ja tiedän siis, että se laji takaa upeat käsivarret :wink: Ettet ois vaan pikkasen kade niille, jotka hallitsevat nämä urheilulajit :lol:

Jos minulla ei olisi lihaksikkaat käsivarret ja sellaiset haluaisin, niin en minä lentopalloa alkaisi harrastamaan. Menisin vaikka puttisalille, se takaa "upeat" käsivarret (edellyttäen tietysti useampia vierailuja kyseiseen laitokseen ja raskasta työntekoa :wink: ).

Muutaman lentopalloilijan tunnen, mutta kenelläkään en ole upeita (ilmeisesti tällä tarkoitetaan lihaksikkaita?) käsivarsia. Jos haluaisin katsella miesten "miehekkäitä" käsivarsia, niin urheilulajeista ja liikuntamuodoista valitsisin telinevoimistelun ja yleisurheilun... Komeita jalkoja sitten taas onkin pongattavissa useammasta lajista. Mutta noita lihaksikkaita yläruumiin ulokkeita löytyy esim. pikajuoksijoilta, kymmenottelijoilta, joiltakin kuula & kiekko & keihäs & moukari miehiltä, seiväshyppääjiltä jne. + tietysti noilta voimistelijoilta, niillä on melkoisen komeet patit. Mutta lentopalloilijat? Noh, onhan ne pitkiä (ainakin huiput), mutta aika pitkälti varsin kukkakeppimäisiä.

Komeat jalat löytyy sitten useammastakin lajista, kuten kaikista noista yllä luetelluista ja pirun monesta joukkuelajista, kuten futis, jääkiekko, sähly jne. Futaria ja lätkänpelaajaa verrattaessa molemmilla on kivat jalat, mutta huippu lätkänpelaajalla on lihaksikkaammat kuin futarilla, ihan vaan siitä syystä, että lätkä vaatii huomattavasti enemmän fyysistä voimaa kuin futis. Lisäksi lätkämiehellä on reilusti komeampi yläkroppa, koska kyseessä on kontaktilaji, jossa pelaajat ovat pääsääntöisesti yli 80 kiloisia järkäleitä. NHL:ssä taitaa pelaajien keskipaino huidella sadassa kilossa, koska massa on kamppailulajissa voimaa. Futarit ovat maailman huipulla 70 kiloisia sähikäisiä, ihan vaan siitä syystä, että pienempää massaa on nopeampi liikutella eikä paikat hajoa nopeissa spurteissa, jarrutuksissa, käännöksissä ja suunnanmuutoksissa.

Nuo esimerkit ovat kärjistettyjä ja osittain stereotypisia, mutta varsin hyvin paikkaansa pitäviä. Poikkeuksia tietysti löytyy ja ihan vaan harrastelutasolla löytyy varmasti kaiken kokoisia ja mallisia ihmisiä puuhastelemassa itselleen mieluisien asioiden parissa. Lisäksi huomionarvoista lienee se seikka, että kaikki eivät varmastikkaan edes pidä lihaksikkaista kropista, vaan kuikulemmillekkin kropille löytyy faninsa.

Mutta pesis ja lentis... Vaativathan nekin tietysti taitoa, etenkin huipputasolla. Turha kuvitella, että noissa(kaan) lajeissa "kädettömät" pärjäävät. Harrastelutasolla molemmat lajit ovat varsin pelattavia, vaikka mitään ei osaisikaan. Kumpikin laji sisältää pirusti seisoskelua. Pesäpallossa liikkuu hyvinkin vähän ihmisiä yhtä aikaa. Reitit ovat ennalta määrättyjä eikä itse peli vaadi kummoistakaan pelisilmää. Lentopallossakin liikkuminen jää hyvinkin vähiin, paikat ovat ennalta määrätyt ja pelisilmää ei vaadita nimeksikään harrastelutasolla.

Noiden lajien harrastajille en ole kateellinen. Olen "kateellinen" lätkänpelaajille. Se olisi sellainen laji, missä haluaisin olla hyvä tai edes kohtalainen. Lisäksi futarit ja lätkänpelaajat tienaavat maailman huipulla aikaslailla enemmän kuin pesäpalloilijat... Mutta se onkin jo sitten aivan eri asia. Toisaalta olisi kiva olla maailman paras golfissa, siinä hommassa ei tulisi edes hiki ja tulot olisivat järjettömän hyvät.

figaro
Lania

Noista kopeista ja sattumisesta, vielä ilkeempää on se ku pelaa korista ja tulee pallo vähä huonosti, kynnet katkeilee :D mikä neitiurheilija..
Jzzu
Lania

Noista kopeista ja sattumisesta, vielä ilkeempää on se ku pelaa korista ja tulee pallo vähä huonosti, kynnet katkeilee :D mikä neitiurheilija..

Täällä toinen neitiurheilija! :D
Oli tosi "kiva" kun aina jos oli korista tai lenttistä koululiikunnassa enkä missään nimessä olis halunnu pätkästä pitkiä kynsiä niin siellä ne vaan pelatessa lenteli pitkin kenttää että napse kuulu. :? :lol:

[color=red]Siirretty Bodaus-threadista sinne menneet kommentit..[/color]

shanti
figaro
Jimmy KImmel
Pesäpallo ja lentopallo on dorkia lajeja. Niitä pelaa ne, jotka ei osaa pelata muuta... Omasta mielestäni siis.

Ja näin sanoo ne, jotka koulun liikuntatunneilla ovat itkeneet, kun eivät osu palloon tai ranne on kuin löysä taikina ja palloo heittäessä tumpsahtaa varpaiden eteen tai aina palavat heti ykköspesälle :lol:

Ja tiedän - kärjistän, mutta tässä on puoli totuutta :D

Nimen omaan, jos figaro ei ois kerenny ensin, oisin alottanu tunnin paasauksen. Pesis jos mikä on älypeli, joka vaatii hyvää fyysistä kuntoa. Mielestäni yksinkertaisesti paras laji! Siis seurata, itse oon ihan nolla pelaamisessa, mutta koko pienen ikäni oon seurannu miesten superia. Vaikka kotipaikkakunta on pieni, niin siellä on *krhm* Suomen paras miesten joukkue ja kyllähän sitä kelpasi kannattaa :wink:

figaro
Rixuliini
Minäkin olen ottanut muutaman kerran kopin juuri niin, että käsi on ollut ihan saamarin kipeä ja tunnotton vähän aikaa..

Tuosta on myös täällä kokemusta :lol: Joskus muinoin, kun olin jotain 13-kesäinen, pelasin ukkojen puulakissa ja jestas, että tuntui imakalle, kun napsahti lyönti kopiksi kämmeneen :D

Jzzu
Lizzie
Jzzu
Rahel
Mua ärsytti aina koulussa se, että tytöt laitettiin pelaamaan pesäpalloa ja pojat pääsi pelaamaan jalkapalloa...

Mua ärsytti sisällä ollessa se että pojat sai pelata sählyy ja tytöt joutu jumppaamaan. :evil:
Mikähän logiikka? :roll:

Mäkään en tajua tuota. Oliko teillä sama liikunnan opettaja vai oliko molemmilla omat samaa sukupuolta?

Tytöillä oli nais maikka ja pojilla mies.

Lizzie
Mä en ainakaan halua kasvattaa sitten tulevaisuudessa sellaiseen tyttö-poika-jakoon että esim. liikunnassa vain jompi kumpi tekee jotain. Jumppa ei ehkä muutenkaan ole musta kauhean hyvä ala-asteella, se on niin opettajajohtoista. Musiikkiliikunta on taas asia erikseen koska siinä saa olla luova.
Sama myös että useasti opettajat pyytävät poikia esim laittamaan töpselin seinään ja tyttöjä kastelemaan luokan kukat. Musta on tyhmää sosiaalistaa lapsia johonki sellaseen muottiin, joka ei ole mitenkään perusteltavissa. Ihan yhtälailla tytöt voi olla hyviä tekniikassa myöhemmässä elämässä ja pojat kiinnostua puutarhanhoidosta.

Sano muuta!
Oon ihan samaa mieltä siun kanssa ja tuossa vielä hauska seikka se että oltiin kuitenkin jo lukiossa, tosin sama jako ala-asteellakin mutta että vielä lukiossa? :shock:

Tätä se on tää meidän yhteiskunta, sukupuolijaoteltua! :evil:
Ei pitäis olla!

Rixuliini

Onneksi meidän ala-asteella oli niin pienet luokat, että tyttöjen ja poikien oli pakko pitää liikuntatunnit yhdessä; muuten ei tullut joukkueita! :lol:

Yläasteella oli sitten ihan eri meininki, varsinkin kun opettajamme oli kurttuinen, kuusikymppinen ja vihainen vanha natsi. Ei ollut tainnut joku paikka kostua hetkeen.. :wink:

Lizzie
Jzzu
Rahel
Mua ärsytti aina koulussa se, että tytöt laitettiin pelaamaan pesäpalloa ja pojat pääsi pelaamaan jalkapalloa...

Mua ärsytti sisällä ollessa se että pojat sai pelata sählyy ja tytöt joutu jumppaamaan. :evil:

Mäkään en tajua tuota. Oliko teillä sama liikunnan opettaja vai oliko molemmilla omat samaa sukupuolta?
Mä en ainakaan halua kasvattaa sitten tulevaisuudessa sellaiseen tyttö-poika-jakoon että esim. liikunnassa vain jompi kumpi tekee jotain. Jumppa ei ehkä muutenkaan ole musta kauhean hyvä ala-asteella, se on niin opettajajohtoista. Musiikkiliikunta on taas asia erikseen koska siinä saa olla luova.
Sama myös että useasti opettajat pyytävät poikia esim laittamaan töpselin seinään ja tyttöjä kastelemaan luokan kukat. Musta on tyhmää sosiaalistaa lapsia johonki sellaseen muottiin, joka ei ole mitenkään perusteltavissa. Ihan yhtälailla tytöt voi olla hyviä tekniikassa myöhemmässä elämässä ja pojat kiinnostua puutarhanhoidosta.

Jzzu
Rahel

Rahel

Mua ärsytti aina koulussa se, että tytöt laitettiin pelaamaan pesäpalloa ja pojat pääsi pelaamaan jalkapalloa... Mäkin oisin halunnut jalista! Olin kyllä aikasen surkea molemmissa, mutta silti... Jalkapalloa on kiva katellakin, miehet juoksee lyhyissä shortseissa... Ja jaliksen pelaajat on aina hyvännäköisiä! Varsinkin Etelä-Amerikkalaiset... plus David Beckham :wink: .

SunLion
figaro
SunLion
tarkotinkin sillä että yleisesti ottaen olen kestävyyslajeissa parempi..pesäpallo taas jostain syystä vaan onnistuu multa...

Ei mitään. Ymmärsin vain asiayhteydestä, että pidät pesäpalloa kestävyyslajina.
Ei, kyllä se vaatii nopeutta ja jotain muuta...en tiedä sitten mitä, koska yleisesti mulla on koordinaatiokyky aika huono..mut pesiksessä kaikki on aivan toisin :shock:

Maruchka
Jimmy KImmel
Pesäpallo ja lentopallo on dorkia lajeja. Niitä pelaa ne, jotka ei osaa pelata muuta... Omasta mielestäni siis.

Elä ny, kulta pelaa lentistä ja tiedän siis, että se laji takaa upeat käsivarret :wink: Ettet ois vaan pikkasen kade niille, jotka hallitsevat nämä urheilulajit :lol:

figaro
SunLion
tarkotinkin sillä että yleisesti ottaen olen kestävyyslajeissa parempi..pesäpallo taas jostain syystä vaan onnistuu multa...

Ei mitään. Ymmärsin vain asiayhteydestä, että pidät pesäpalloa kestävyyslajina.

Lania
No mitä, justhan määki sanoin että pesis oli kivaa vaikka oonki surkee heittään! Sillon tällön osun palloon ja juoksentelen sinne tänne, mutta ei osaamattomuus sitä hauskuutta poista :D

Vaikka voi se kyllä noin ollaki jollain. "Se on ihan tyhmää... koska en osaa sitä."

Heh.. En tainnut lukaista sinun kommenttiasi. Jostakin syystä tartuin tähän dorka-juttuun, koska kuullut niin monen juuri tällaisen, joka ei osaa, ihmisen suusta.

Minusta vain on positiivista, jos ihminen pelaa, vaikka ei osaa vaan sentään yrittää ja nauttii itse liikkumisesta :D

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat