Hillerit/fretit - Harrastukset

*Sandy*

Me ollaan kultun kans aateltu, että mitäpäs jos hankkisi fretin (tai kaksi :P).
Onko kellään kokemusta frettien hoidosta? Millaisia eläjiä ne on, mitä ne syö jne.

Luokkakaverilla on frettejä, mut haluisin vielä kuulla muitakin mielipiteitä niistä ja niiden hoidosta :wink:

Kommentit (15)

Lucky Lady

Ei oo omakohtaista kokemusta, mutta olen lukenut, että ovat varastelevia pikku penteleitä! Että autonavaimet ja sormikkaat piiloon! :lol:

Söpösiä otuksia ovat, voisin ottaa itsellenikin!

Gwen

Mulla on lukihärö.. Luin, että Hitletit/Fretit :shock: :lol: :lol:

Vaativia lemmikkejä kuulemma ovat, mutta ei myöskään omakohtaisia kokemuksia.. Joskus täälläkin mietittiin, että sit joskus kun päästään remppaamaan jotain ihanaa rintamamiestaloa, niin otetaan frettipariskunta ja tehdään niille sinne yksi huone, johon paljon virikkeitä.. Mut se sit ajatuksenakin on nyt jäänyt taakse..

Ootko jotain kirjallisuutta aiheesta lukenut? Vai ihanko just omistajien mielipiteitä ja kokemuksiako haet?

Banda

Meillä oli tuommoinen mussukka ihan omana, ja lutuisia ne ovat! Ne nukkuu suurimman osan ajasta (joskus jopa 22h/d) mutta sen ajan mitä ne on hereillä niin koko talo kyllä tietää että ne on hereillä! Virtaa riittää.. ja kyllä, suurin osa freteistä haiskahataa myskille, urokset pahemmin kuin naaraat, mutta senkin saa säännööliisellä pesulla aisoihin kyllä. Vaikka jos ei hajua halua niin ottaa vaan naaraan.. ja hoidosta löytyy netistä todella hyvin tietoa, google on ystävä tässä asiassa. Mutta tiivistetynä: helpoiten ruokkii kissan/fretinruoalla, ei voi pitää samassa talossa pikkujyrsijöitten kanssa, ja vatii erittäin paljon liikuntaa! Fretin saa kyllä koulutettua sisäsiistiksi.. tosin se että miten ne tohinassa senkin muistaa, nokin toinen juttu..

*Sandy*

Oo, kiitoksia kovasti kaikille!

Mä vaan oisin halunnu kuulla sellasia kommentteja että 'juu, on ne helppohoitosia ja hauskoja ja tulee vaan syliin makaamaan'. Todellisuus taitaa olla tarua ihmeellisempää :D

Mut joo, taidanpa netistä kanssa selata noita juttuja, mut silti tykkäisin kuulla ihan omistajien kommenttejakin :)

korpikaisla
Gwen
Mulla on lukihärö.. Luin, että Hitletit/Fretit :shock: :lol: :lol:

Hahaa, nii luin mäkin.

MUOKS. Ja sit luin näköjään ton Gweninki tekstin väärin.. Itse luin siis alunperin väärin että Hitlerit eikä hitletit.

Gwen

Ja mulla näköjään iskenyt myös kirjoitushärö, koska siis luin kanssa Hitlerit :lol: (ja yritin kirjoittaa tuon vielä nytkin väärin) Mutta ei kai se niin just :)

bambii

Kaverilla kaksi frettiä ja se haju on tosissaan aika...voimakas. :lol:
Suurimman osan ajasta ne tosiaan taitaa nukkua, mutta toinen freteistä on suoraan sanottuna hullu ja tarttui mun varpaaseen kiinni ensitapaamisellamme..Eka reaktiona tietysti potkaisin sen pois... :oops: Puraisee ihmistä jos huvittaa, toinen (uros) tosin on kiltti, mitä nyt hieman innostuu leikkiessään..
Mutta yyh, en haluis ittelle :)

pikkupeikko_

mä just tänään mietin frettejä ja nyt näin tän ketjun, mikä sattuma!!

ajattelin siutä, että onko fretit älykkäitä elokoita? ku kissoja pidän älykkäinä elukkoina, niin onko fretit samalla lailla fiksuja vai onko ne enemmän niinkun marsuja?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat