Nettilehti Viadena - Harrastukset

prisca

Haluaisin tiedustella, onko täällä paljonkin ihmisiä, jotka tuntevat intohimoa kirjoittamista kohtaan? Jos pidätte arvosteluiden kirjoittamisesta, novelleista, runoista tai vaikka vakavammasta ajankohtaisesta, muodin saloista tai mistä tahansa, voisi Viadena -niminen onlinelehti olla oikea paikka.

Uusia toimittajia tarvitaan koko ajan. Itse saatte valita, kiinnostaa vieraileva tai vakinainen homma vai haluatteko vain lueskella lehteä.

Viadena ei ole mitenkään kaupallinen, rekisteröity yritys tai mitään vastaavaa. Se on vain muutaman nuoren päähänpistos, josta paisui hieman odotettua isompi homma.

http://www.viadena.net/

(Ajattelin, että täällä olisi paljon muotitietoisia ja kauneusvinkkejä omaavia, jotka voisivat tuoda vähän väriä asiaan).

Kommentit (4)

prisca

Itse asiassa tuo oli aika mielenkiintoinen käänne asialle. Itse olen aina mieltänyt Viadenan "harrastuksena". Paikkana, jossa saa julkaista kirjoittamiaan juttuja, (koska mikään muu paikka ei minun kirjoituksiani huoli!).

Viadena, (kuten mainitsin), ei ole rekisteröity yritys, eikä kaupallinen, eli ei sen alaisuudessa työskenteleviä voi sanoa "vapaaehtoistyöläisiksi". Sillä isot yrityksethän palkkaavat vapaaehtoistyöläisiä palkallisten rinnalle kun tilanne vaatii. Mutta toisaalta, ei sieltä palkkaakaan saa, joten onhan se jollakin tapaa vapaaehtoista. Palkkaa ei kyetä maksamaan ikävä kyllä, koska idean keksivät ja toteuttivat silloin 15, 17 sekä 20 -vuotiaat nuoret.

Itse en ota Viadenaa edes työnä. Se on mukava harrastus, mistä saa iloa ja se tarjoaa nuorille mahdollisuuden julkaista juttujaan jossakin muualla kuin iänikuisissa "novelli/runo" -foorumeissa, missä samaa tekevät sadat muut.

Eli Viadenan toimittajuus on palkatonta, mutta kuka nostaa rahaa harrastuksestaan, vaikkapa postimerkkikeräilystä tai pyöräilystä? :)

figaro

Aivan.. tämä olikin täällä Harrastukset -topicissa :D En huomioinut tuota. Varmasti onkin kiva harrastus niille, jotka pitävät tuon tyyppisestä kirjoittamisesta. Saa samalla kokemusta artikkelien tekemisestä.

Miffy

Aika kiinnostava juttu! Varsinkin kun ite aikoinaan toimitettiin kolmen kaverin kanssa runo- ja taidelehteä. Mulla ei kyllä nykyisellään riitä aika kirjoittamiseen, siis enää mihinkään ylimääräiseen :) Mut pietään mielessä!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat