Käärmeet ja muut matelijat lemmikkeinä - Harrastukset

PinkPanther

Mie käväisin siellä käärmenäyttelyssä eilen, ja olen ihan niiden liskojen ja käärmeiden lumoissa... se käärme tuntu hartioilla niin ihanalta! Ja ne on niin kauniita! Voi kun miulakin olis joskus käärme olohuoneessa terraariossa luikertelemassa. Pythonit olis ihania.. ja viljakäärmetkin. Kyllähän nuo myrkyllisetkin on aika makeita, mut vähän vaarallisia vaan... :D

[size=9]psssst, mie siirsin tän harrastuksiin, vois sopii tänne paremmin.. ;)[/size]

Sivut

Kommentit (47)

Trinity

Mites en ole tänne tajunnut kirjoittaa.. Eli omistan siis viljakäärmeen (samainen käärme mistä Jzzu aikaisemmin onkin jo maininnut. :D ) jonka nimi on Rulla ja joka on 2 vuotta vanha. Aika pieni poika vielä on mutta kasvaa kyllä isoksi joskus. Syö hiiriä mitkä lämmitän kiehuvassa vedessä, eikä se enää tunnu ällöttävältä niinkuin aluksi. Käärmeestä ei juurikaan seuraa ole, mutta ihan mukavahan se on kun terraariossaan luikertelee.

Luonnossa en voi sietää käärmeitä, pelkään niitä. :S

Silver Feather

Käärmeen tai liskon ottaisin mielelläni, kun nuo karvaiset elukat ei oikeen sovi allergiselle, mutta vanhemmat ei jostain syystä oo lämmennyt ajatukselle... :D

chitty^

Elikä onko kenelläkään käärmeitä? Minkälaisia? Montako?
Itse ostin juuri 2 sukkanauhakäärmettä, ja monelta tutulta on tullut kommenttii: En sitte tuu enää ikinä teille sisälle!! ( :D )

*Sandy*

Käärmeet vois olla ihan kivoja, mutta en saisi öisin nukuttua, kun pelkäisin että ne on jotenki karannut terraariosta ja sitten ne tulis mun sänkyyn ja kuristais mut :shock:

Annie the Pooh
chitty^
En sitte tuu enää ikinä teille sisälle!! ( :D )

Kommentti jonka kuulisi mun suusta aika helpolla, en pelkää kuin hämähäkkejä niin paljon kuin käärmeitä. Yyh... puistattaa jo pelkkä ajatus. Käytiin kerran yhden tutun luona, jolla oli sellainen iso käärme, sit se selitti, että kun se on ollu nyt masentunut, niin ei ole käynyt syönti. Eka vähän säikähdin että kiva kun se ei ole syöny, kohta se syö miut, kunnes sitten kävin nauraa ihan kippurassa, että voi voi, sun käärme on masentunut, voi itku! Se tyyppi vähän kai loukkaantui mulle kun nauroin sen jutulle, :roll: mie kai luulin et se on vitsi tai jotain. Mutta kai se käärmekin voi olla masentunut! :lol: :lol:

Lucky Lady

Oiih..mä haluaisin viljakäärmeen! Antaisin sille nimeksi Snören... :lol: Ja toinen voisi olla Liaani. Tai joku tosi epäkäärmemäinen nimi, vaikkapa Tupsu. :P

Jzzu

Kaverilla on käärme, yllättävän mukava otus verrattuna noihin luonnossa vapaana hilluviin.
Ei kyllä ois miusta käärmeen kasvattajaks kuitenkaan: lämmitellä nyt mikrossa toiselle jotain pakastettuja hiirivauvoja. :shock:

Jzzu
Lucky Lady
Sukkikset eivät muistaakseni hiirulaisia syö, vai kuinka?

Kaverilla oli kait viljakäärme, sukkanauha sellasista ei mitään hajuu.

brunetti1981

MINULLA ON IHAN SAIRAALOINEN FOBIA KÄÄRMEITÄ KOHTAAN!!! EN VOI MENNÄ ELÄINKAUPPAAN TAI MUUHUN PAIKKAAN JOISSA ON KÄÄRMEITÄ JA LEHTIKIN LENTÄÄ KAUAS JOS SIINÄ ON KÄÄRME JA RUOKAHALUT MENEE!!! SAAN AIVAN KAMALAN KOHTAUKSEN KÄÄRMEISTÄ, UUGHHH... :shock: :shock: :shock:

chitty^

Sukkanauhakäärmeet syö pääasiassa kalaa, kesäisin voi syöttää matojakin. Ei ne kovin vaikeita hoitaa ole, kunhan on tarpeeksi lämmintä ja ruokkia riittävän usein (kesäisin n.kerran viikossa, talvisin harvemmin) Eikä niillä ole hampaita, eikä kumpikaan (pilli ja pulla) ole napatakaan yrittänyt.

Mutta pärjäävät vaikka parikin kuukautta hyvin ilman "hoitoa" jos tahtoo matkalle lähteä :)

Meillä on terraarion kannen päällä aina jokin paino, ettei tarvi pelätä karkailemista..

codex

Mä kyllä voisin kanssa käärmeen ottaa :) mun kaverilla on käärme ja se on oikeestaan tosi kiva kun se luikertelee pitkin olkapäätä. Aluksi olin tietenkin ihan paniikissa mutta kyllä se siitä ohi meni,
Toinen mikä on mua kauheesti kiehtonu jo pidemmän aikaa on liskot ois kiva saada joku sellanen pieni lisko tai vastaava.
Taitaa jäädä molemmat haaveeksi vain. no eihän sitä koskaan tiedä :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat