Kirpparishoppailua? - Harrastukset

Tania

Mie tykkään käyvä kirppiksillä, sieltähä tekkee vaikka mitä löytöja, esim. Äitini on jo pitemmän aikaa keränny vanhaa astia sarjaa jonka tuotanto on jo aika päivää sitte lopetettu, mut kuppeja ja laseja myydään yksittäin kirppiksillä halvalla, ku kaikki ei tiedä niitten todellista avoa.

Ihekki oon tehny löutöja, iso musta kynttelikkö on ihan paras löytö ja hyvän teke se et siin poltetaa oikeita kynttilöitä :D

Sivut

Kommentit (530)

E

Olen pari kertaa käynyt, ostanutkin jopa jotain!

Se mullaki vähän tökkii, se hinta. Ne on kuitenkin käytettyjä vaatteita ja hinta on suhteellisen korkea kuitenkin verrattuna kaupasta ostettuihin. Löysin esimerkiksi viimeksi muutamat farkut, joista pyydettiin 30e :/
Alennusmyynnistä saa uudet sillä hinnalla, ja ihan merkkifarkut!

Ja tosiaan se pöytien sotkuisuus ei oikein miellytä. Siinä tosiaan tulee vähän sama homma ku H&M:llä, vaatteita on paljon, ahtaasti ja sekavasti - ei löydä yhtään mitään vaikka jotain helmiä saattais löytyäkkin. Kauhea homma vain hakea niitä!
Mutta olen vasta aloittelija tässä hommassa, joku aika sitten sanoin vielä, että minähän en kirpputorilta vaatteita osta :) Tässä sitä sitten ollaan..

*Sandy*

Jep jep, tykkään kanssa hirveesti kirppareista! Niissä on niin hauska kierrellä ja katsella mitä kaikkea tavaraa ihmiset ovat hommanneet vuosien varrella :) Itse ostan kirppareilta vaatteita ja kirjoja lähinnä. Tietysti saattaa jotain muutakin mukavaa tulla vastaan. Olen itsekin myynyt tavaroita kirpparilla, ja ihan hyvin siitä myös tienaa, vaikka yleensä vain haluan päästä vanhoista kamoista eroon!

wendy

Itse pidän myös kirppareilla pyörimisestä, mutta harvoin kyllä menen sinne. Tämä on kyllä aika kulunutta, mutta minusta tuntuu, etten ikinä löydä sieltä mitään. Eräs kaverini taas on hulluna kirpputoreihin ja olen usein ihmetellytkin että miten hänellä on aina uusi paita päällä ja vastaus on helppo: Hän on ostanut sen kirpputorilta! Normaalista itse olisin maksanut kyseisestä paidasta (siis saman tyylisestä) jossain trendi-kaupassa n. 20 euroa ja hän löysi sen kirpputorilta ja maksoi siitä 2-6 euroa.
Ehkä itsekkin pitäisi oikein katsomalla katsoa niitä vaatteita siellä, mutta minua ärsyttää koska kirpputorit muistuttavat aika lailla h&m:ää, vaatteita hirveästi, mutta esillä rumasti! Laitettu henkareissa roikkumaan peräkkäin hirveästi vaatteita ja yleensä vaatteet ovat huonosti esillä.

muusa

Olen tässä ajatellut mennä kirpparille myymään omia vanhoja tavaroitaja vaatteita.
Tietääkö kukaan jotain hyvää kirpparia pääkaupunkiseudulla, jossa pöytä ei maksaisi kauheesti ja jossa kävis paljon ihmisiä, niin että sais mahd. paljon noita tavaroita myytyä, koska sitä on paljon!
Kertokaa ihmeessä, jos teillä on hyviä kokemuksia jostain tietystä kirpparista.
Olis myös hyvä et olis sisähalli näin syksyllä, ku alkaa jo oleen aika kylmä.

figaro

Joskus muinoin tuli juostua enemmänkin kirpputoreilla, mutta nykyisin vähemmän.. Olen pistänyt näet merkille, että ainakin täällä tuntuu ihmiset menneen sekaisin euron myötä - alle tuo kolikon ei saa enää mitään. Ja toisekseen, eipähän hinnat ole muutenkaan enää kirpparitasoisia.. Kuka maksaa käytetyistä farkuista 10 euroa tms. :roll:

Pienemmillä paikkakunnilla käyn mieluummin kirpputoreilla, kun siellä hinnat ovat oikeasti käytetylle tavaralle sopivia ja toisekseen sieltä tekee enemmän myös löytöjä..

Ja ehkä minä vähän väsyin jossain määrin kirpputoreihin, kun äitykän kanssa tuli kierreltyä ja tämä tuppasi käyttämään parhaimmillaan 3h yhteen kirppariin :shock: Hohhoijaah! :lol:

Paras ostos kirpputorilta on puoleen pohkeeseen ulottuva nahkatakki tikkivuorella ;) Hitsiläinen olin onnellinen, kun löytyi kerrankin minunkin kokoa oleva takki ja vieläpä nahkatakille edulliseen hintaan (20e)

Wilma

Ei o tullu käytyy kirppiksellä aikoihin. Ne on todella epäsiistin näköisiä eikä houkuttele menemään sisälle, paremminkin kiertää kaukaa. Itse en ole sieltä löytöjä tehnyt, joskus on tullut käytyä kavereiden seurana.

wendy

Tästä tulikin mieleeni, että kun puhutaan että hesassa olisi joitain kirppaireita missä pyydään pelkästään tai pääasiassa vain nuorten vaatteita, niin mistäköhän sellainen sieltä löytyisi? Ollaan yritetty kaverin kanssa googlettaa, mutta ei olla löydetty mitään. Eli jos jollain olisi tietoa, niin olisi kiva jos pistäisit tänne :)

oranssi

Nyt on vihdoinkin suunnitelmat siinä vaiheessa, että ollaan saatu kamun kanssa kirppispöytä varattua!

Mites te muut, jotka olette itse paikan päällä myymässä olleet, ootteko saanut kaikki tai melkein kaikki kaupaksi, vai onko jäänyt yli? Mun viime kerrasta on niin monta vuotta aikaa, etten muista enää miten silloin kävi. Mulla on aivan jumalattomasti kamaa, ainakin 8 jätesäkillistä, ja laitetaan vielä pöytä puoliksi eli tilaa ei ole niin kamalasti. Ajattelin täydentää tietysti sitä mukaa kun menee, mutta kannattaakohan noita kaikkia siltikään mukaan raahata. Hintoja en ajatellut laittaa korkeiksi, kaikki lähtee muutamaa poikkeusta lukuunottamatta alle eurolla ja noista perus- h&m tai lindex-paidoista nyt ei kehtaa 20 senttiä enempää pyytää.

Norppa84

Kirpparit on maailman paras keksintö. Oon tänä kesänä ostanu kirppaikseltä varmaan viidet farkut, 20 paitaa/toppia jne... Eikä rahaa oo menny kuitenkaan ku varmaan 100 €. Ku jo pelkät yhdet miss sixty farkut maksais uutena yli 100 €.

Ja sitäpaitsi jos kirpparilta löytää jotain sopivaa niin tulee paljon parempi mieli kuin ostaessa kaupasta jotain kivaa, ainakin mulla :)

kameletontti

pitkät saappaat ja muutamat farkut olen löytänyt. En vain tykkää ajatuksesta, että joku toinen olisi käyttänyt samaa vaatetta :shock: rintsikoita yms. alusvaatteita en koskaan voisi kirpputorilta ostaa. Lamppuja, tauluja yms. huonekaluja on tullut raahattua enemmänkin kotiin ja äidille :D

rosean

ideana tykkäisin hirveästi, eikä edes ajatus siitä, että joku toinen niitä on jo käyttänyt haittaa ollenkaan. (paitsi tietysti alusvaatteita joita ikinä en voisi ostaa). mutta koska jo muissakin kaupoissa minun on vaikea löytää mieleistäni, niin en ikinä jaksa pyöriä kirpputorilla niin kauaa että oman kokoni edes löytäisin, saatika vaatteen, joka mina mielluttäisi, ja munulle myös sopisi. Toinen on se, että ihmiset tuppaavat myydä kirpputoreilla ihan romua, likaista, rikkinäistä tavaraa, ja kehtaavat pyytää siitä vielä rahakin. Lasten vaatteitahan kirppareilta olisi helppo löytää, vatsinkin ihan vauvijen, kun nehän eivät nyt hirveän helposti rikkoonnu, ja ovat niin vähän aikaa taaperoille sopivan kokoisiakin että eivät ehdi kuluneen näköisiksi mennä.

Rixuliini

Yleensä ostelen jotain koriste- ja käyttöesineitä, silloin tällöin vaatteitakin.
Viimeksi löysin kuusi aivan ihanaa krominväristä hieman koristereunaista lasinalusta, jotka sopivat ihan täydellisesti olohuoneen kynttiläalustaan, joka sekin taitaa olla kirpparilta.. :lol:

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat