Vieläkö kirjoilla lukijoita? - Harrastukset

Lizzie

Tämähän onkin kiva ketju. Täällä uudessa kaupungissa kirjastosta ei todellakaan löydä mitään ellei etukäteen tiedä mitä etsii!

Mun ehdoton lemppari on Harry Potter-sarja, muita hyviä on esim. DaVinci-koodi (Dan Brown), Katja Kalliolla on ihan kivoja, helppoja kirjoja..
Jostain syystä luin John Irwingin Garpin maailma monta kertaa peräkkäin muutama vuosi sitten, vaikka siinä ärsytti moni homma.

Lapsena luin ihan hirveästi, lukiossa se jotenkin tyrehtyi ja nyt olen päättänyt että alan lukemaan enemmän koulukirjojen lisäksi.. siis muitakin kuin Pottereita :)

Sivut

Kommentit (306)

Sanya

Minä taidan lukea aikas paljon ihan minkä tahansa mittapuun mukaan... Olen kahden kirjakerhon jäsen, joten kirjoja tulee myös ostettua itselle aikas paljon... :oops:

Jännityskirjallisuus on suosikkini :lol:, mutta myös muutamia romattisia hömppäkirjoja on kirjahyllyyni eksynyt...

Lempikirjailijoitani ovat Henning Mankell, Patricia Cornwell, Ilkka Remes, Michael Connelly, Robin Cook, Tess Gerritsen, Liza Marklund...

Samalla tämä taitaa olla keräilyharrastukseni :lol: :roll:

cosmo21

Uusinta Tähtien Sotaa luen tällä hetkellä siis englannin kielistä versiota. Saa nähdä kauan menee, kun saan sen luettua. Oon aika laiska lukija. :roll:

Rixuliini

Kulutan kirjallisuutta ihan hulluna!! Vähintään yksi kirja/viikko, parhaimpina useampiakin.
Lemppareita on dekkarit, hömpät ja elämänkerrat.

Lucky Lady

Voi, kyllä luen! Aina ja koko ajan!

Olen fantasiafriikki, ja rakastan erityisesti tätä perusfantasiaa, missä kaikki hahmot ovat loistavia maagikkoja/upeita taistelijoita tai muuten vaan tosi hyviä siinä mitä tekevät. (ja pystyvät tappelemaan vuorenrinteellä lohikäärmettä vastaan jalka poikki :) ) Jotenkin minua turhauttavat sellaiset kirjat, (kuten Belgarionin taru) joissa päähenkilö ei osaa alussa yhtään mitään. En jaksa odottaa hahmon kehittymistä(yleensä, siis). Siksi suosikkikirjailijani fantasian osalta on R.A. Salvatore, mutta myös perinteiset Weis&Hickman ja Tolkien ovat kivoja. Muita suosikkeja ovat Terry Partchett, Stephen King, H.P. Lovecraft...monia löytyy. Fantasian lisäksi luen paljon kauhua, kuten kirjailijavalinnoistani voi päätellä. :)

Tykkään myös sarjiksista kovasti. Niissä suosikkejani ovat Nemi, kamut, Lassi&Leevi, Dilbert ja Gary Larsonin piirrokset.

Venice Queen

Minäkin olen kovasti kirjojen ystävä, koko ajan on joku kirja kesken. Varsinkin kesällä tuli luettua tosi paljon. Luen pääasiassa romanttista hömppää, yks suosikkini on Cathy Kelly.

Fansku

Miten te "löydätte"/valitsette kirjastosta tai kaupasta kirjoja? Tyyliin jonkun kaverin suosituksen perusteella vai...? Kun mun tekis myös mieli lukea, mutta en todellakaan tiedä miten löytää kivoja kirjoja, hassua :D

miss nurse

ou jee! lukeminen on yksi lemppariharrastuksistani!

Lempikirjailijani on ehd. Sidney Sheldon ja lempikirjoja kaikki sairaala-trillerit(oon ihan addikti niiden suhteen....)!!!

Myös hömppä ja dekkarit on ihania, mm. Cathy Kelly, Nora Roberts, Patricia Cornwell...

Sit: ootteko luken kukaan niitä ihania ikivihreitä, kirjasarjaa jossa mm. pieni runotyttö-ja anna-kirjat&pikkunaisia ym... Ne on aivan ihania, mulla melkeen koko sarja! Luen muutaman vuoden välein niitä uudestaan ja uudestaan....

*Sandy*

Luen vähän kausittais luontoisesti; joskus saattaa olla väliä parikin kuukautta, sitten taas ahmin kirjoja 3/viikko tahdilla :D

Harry Potterit ovat myös minun suosikkejani (yritän saada myös poikaystäväni lukemaan niitä, mutta hän on niin vakuuttunut siitä, että ne ovat lastenkirjoja :shock: ). Yksi todella hyvä kirja minkä luin tuossa puolisen vuotta sitten oli Nancy, sitä todellakin suosittelen kaikille!

Satukirjoja, kyllä, luen myös niitä :) Viimeksi luin Astrid Lindgrenin Ronja Ryövärintytär ja vuorossa ovat saman kirjailijan Mio, Poikani Mio ja Veljeni Leijonamieli. Olen lukenut ne nuorempana, ja nyt haluan lukea ne uudestaan.

Pai25

Jos olisi enemmän aikaa tulisi varmaan luettua enemmän...
Mutta monesti työpäivän jälkeen on niin puhki ettei jaksa ottaa kirjaa käteen... :(
Kun pari vuotta sitten olin 2 kk sairaslomalla luin parhaimpina päivinä joku kakskin kirjaa... Nyt on taas tulossa ainakin parin viikon sairasloma, joten taas varmaan kirjojen kulutus nousee... Toivottavasti ainakin. Siinä menee aika kuitenkin tosi hyvin ja huomaamatta...

Miffy

Lukeminen kuuluu jo perussivistykseen. Itse luen kaikenlaista, dekkareista kunnon romaaneihin, vanhoista klassikoista uudempiin, välillä jopa täysin kevyttä viihdehömppää, kaikenlaista. Tulee luettua paljon jo siksi, että opiskelen kirjallisuutta.

Daisy

Itse joskus luen jonkin verran. Välillä vaan tulee semmonen himo lukea, mutta ei sen kummemmin.

Ehdottomasti suosittelen kaikille luettavaksi Diana Gabaldonin kirjoittamaa nyt neljän kirjan sarjaa!!! =) Todella loistava. Neljäs osa (Syysrummut) on vasta tänä vuonna ilmestynyt ja on siksi kortilla kirjastoissa, enkä ole sitä vielä onnistunut lainaamaan, mutta kolme aikaisempaa kirjaa (Muukalainen, Sudenkorento ja Matkantekijä) olen lukenut. Olivat kyllä aivan loistavia, pitkiä tosin, mutta hyviä!! :D

Aamuinen

Mä luen aika paljon.. yleensä melkein aina jos on ylimääräistä aikaa. Rakastan dekkareita, hyviä kirjailioita on Cornwell ja Connelly.. Kannattaa lukea niiten kirjoja...
Luen kyllä paljon kaikenlaista kirjallisuutta, jopa erotiikkaa on tullut luettua. Muutaman hyvän erotiikkakirjan olen löytänyt mut harmi etten muista nimiö enää. Suosittelen..

Pumpuli

Hyvä, että löytyy vielä kirjojen ystäviä!

Itse luen ihan kaikkea!

Omat suosikkikirjailijat:

Robin Cook
Tess Gerretsen
Jules Verne
Maeve Binchy
L.M. Montgomery
Louisa Alcott
Alexandre Dumas ja Alexandre Dumas jr.
Victoria Holt

Huppuhyviä kirjoja: (kannattaa lukea!)
-Kaikki yllä mainittujen kirjat
-Tuulen viemää
-Scarlett
-Tanamera, punainen maa
-Pasaatituulet

Ja satuja luen myös! Yksi erittäin mieleenpainunut satu, jota opettaja luki ala-asteella meille, on Aili Somersalon Mestaritontun seikkailut. Noin vuosi sitten löysin samaisen kirjan kirpputorilta ja ostin sen. Nyt kun "aikuisena" luin sen, minun mielestäni se on edelleen yksi lumoavammista saduista!

Nyt löytyy vihdoinkin koko Anna-sarja! Paloi aikaa ja rahaa, mutta nyt kirjastoni on lähes täydellinen. Kaikki R. Cookin suomennetut kirjatkin olen saanut luettua, mutta hyllystä löytyy vain 14.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat