Kun kiire rajoittaa harrastamista.. - Harrastukset

Miffy

No kyllä rajoittaa!

Iso helpotus olisi jo, jos opintotuki olisi muutaman satkun isompi niin ei tarvitsisi ravata duunissa opintojen lisäksi.

Viulunsoitto on harrastus, jota mä en sinänsä laske hararstukseksi, vaan melkein opiskeluksi; sille järjestän kyllä aikaa väh. tunnin päivässä (ongelmia vaan on siinä, kun en voi tiettykään soittaa kovin aikaisin enkä kovin myöhään, siispä soittamisen takia pitää olal himassa aina keskipäivällä).

Jos mulla olis enemmän aikaa, mä urheilisin enemmän. Nyt se aika ikävästi rajottuu aika vähään eikä niin sais olla.

Kommentit (10)

Mimia

Onko teillä kenelläkään niin että on niin paljon työ/opiskelukiireitä tai muita harrastuksia tärkeämpää tekemistä niin paljon, ettei jää aikaa harrastamiselle? Mitä haluaisitte harrastaa, jos aikaa (tai rahaa) olisi enemmän?

Minä opiskelen, teen projektityötä ja oikeaa työtä tällä hetkellä ja kohta pitäisi gradun tekeminen aloittaa. Tuntuu ettei vapaa-aikaa jää niin paljon kuin haluaisin/tarvitsisin. Päivät ovat erilaisia, joten en pysty sitoutumaan mihinkään "kellonaika-harrastukseen" (esim. joka ke 17-19 tekisin jotakin).

Minä haluaisin lukea enemmän, kierrellä kaupungilla ystävien kanssa, aloittaa jonkun ohjatun liikunnan (joogan, pilateksen tai vaikka tenniksen pelaamisen)..onhan näitä kaikkia.

Shandy

Joo, mullakaan ei onnistuis mikään sellanen säännöllinen harrastus, että pitäis vaikka joka tiistai klo 18-19 olla jossain. Mulla on kieliopinnot pääasiassa iltaisin, sit päivisin on muu koulu ja sit parina-kolmena-neljänä päivänä viikossa vielä töitä..

Mut ei mulla kyllä oikeestaan ees nyt riittäis noitten lisäks energia mihkään harrastamiseen.

Mimia
Shandy
Mut ei mulla kyllä oikeestaan ees nyt riittäis noitten lisäks energia mihkään harrastamiseen.

Tuo on kyllä kanssa ongelmana minullakin..

Disturbance

Eipa asiaan ole kuin kaks ratkaisua - joko teet asialle jotain, tai sitten hyvaksyt tilanteen...

Oon ite samassa jamassa, toita 9 tuntia paivassa, mutta mulla on tuuria koska meilla on tyopaikalla punttis minne meen heti toiden jalkeen, ja meilla on kirjastokin jos sen jalkeen tarttee kayttaa nettia.

Joskus tietysti tulee fiilis etta ois ihan kiva paasta joskus tekemaan jotain muutakin, ja mulla on tuuria ettei ole opiskeluja ja lapsiakin. Mutta kuten sanottu, jos haluaa aikaa harrastuksille, sita on vaan jarjestettava ...

Sun tilanteessa, opiskelijana, sulla on tietenkin isoja prioriteetteja, ja elama on kaarittava sen ymparille. Eli, joko hyvaksyt etta aikaa harrastuksille ei niinkaan ole juuri nyt, tai sitten skippaat kotilaksyja... Siinapa ne vaihtoehdot. Tiedan kylla etta on joskus hermojaraastavaa olla karsivallinen ja odottaa vaan aikaa jollon asiat alkaa sujumaan enemman oman mielen mukaan, mutta niinhan se vaan on etta kaikkea saa harvoin kerralla.

Mutta voisit ehka alottaa tarkkailemalla, hommailetko jotain "turhaa", minka vois vaihtaa esim. urheiluaikaan?

Lizzie

OT Onpa kiva huomata, että Disturbancella ei pitkään ulkomailla asumisesta huolimatta oo suomenkielen taito yhtään hävinnyt, ainakaan noiden tekstien perusteella :)

Miffy
Mimia
Shandy

Totta kyllä. Mutta toisaalta, jos ei joutuisi olemaan töissä, jaksaisikin paremmin :) Siis sen lisäksi, että olisi enemmän aikaa.

James Branleur
Miffy
Mimia
Shandy

Totta kyllä. Mutta toisaalta, jos ei joutuisi olemaan töissä, jaksaisikin paremmin :) Siis sen lisäksi, että olisi enemmän aikaa.

tuota ongelmaa minulla ei ole koskaan ollut. mutta en silti harrasta tarpeeksi, koska olen laiska.

ajan ja energian puute muuten voisi korjaantua helposti, jos malttaisitte lopettaa cosmopolitanin keskustelupalstojen selailemisen...

Shandy
James Branleur
ajan ja energian puute muuten voisi korjaantua helposti, jos malttaisitte lopettaa cosmopolitanin keskustelupalstojen selailemisen...

Mulle tää foorumien seurailu on ihan rentouttavaa "harrastelua", totta kai sen ajan mitä täällä pyörimiseen käyttää, vois käyttää jonkun "oikeen" harrastuksen hankkimiseen mut mieluummin mää täälä pyörin. Monien foorumilaisten kans juttelen mesessäkin ja muutaman oon tavannut oikeestikin niin tää täällä hengailu on mun mielestä aika lailla verrattavissa kaverien kans hengaamiseen.

Mimia
James Branleur

En usko että tuo olisi ratkaisu. Pieni tauko kaiken keskellä on vain hyväksi, oli se sitten vaikka cosmon palstoilla selailua. Näin voi pitää 5-10 min tauon helposti, varsinkin kun aika menee tietokonella "läksyjen" parissa muutenkin. 10 minuutissa ei oikein ehdi kovin paljon mitään harrastaa.. :roll:

3_5

Lainattu eräästä kirjasta:

"Kaksi vuotta sitten sain sähköpostiviestin parantumattomasti sairaalta tytöltä New Yorkin sairaalasta. Olen lukenut siitä yhden osan moneen kertaan ja toivon sinun lukevan. Se on tässä:

HIDAS TANSSI

Oletko koskaan katsellut lapsia
karusellissa?

Tai kuunnellut sateen
loiskahtavan maahan?

Seurannut perhosen lepattavaa lentoa?
Tai tuijottanut aurinkoa hiipuvassa illassa?

Hidasta toki vauhtia.
Älä tanssi niin nopeasti.

Aika on lyhyt.
Musiikki päättyy.

Kuljetko päivän läpi
juoksujalkaa?

Kuuletko vastauksen
kun kysyt: Miten voit?

Kun päivä on ohi
lepäätkö vuoteessasi?

satojen seuraavien puuhien
laukatessa mielessäsi?

Hidasta toki vauhtia.

Aika on lyhyt.
Musiikki päättyy.

Oletko koskaan sanonut lapsellesi,
että tehdään se huomenna?

Etkö kiireesi keskellä
näe hänen murhettaan?

Oletko koskaan kadottanut
yhteyttä ystävääsi

Kun koskaan ei ollut aikaa
soittaa ja sanoa hei?

Hidasta toki vauhtia.

Aika on lyhyt.
Musiikki päättyy.

Kun juokset päästäksesi jonnekin
et voi nauttia matkasta.

Kun huoli ja kiire täyttävät päiväsi,
on kuin heittäisit lahjan avaamattomana pois.

Elämä ei ole kilpajuoksu.
Kulje siis hitaammin.

Kuuntele musiikkia
ennen kuin laulu loppuu.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat