Ruuanlaitto - Harrastukset

epu

Te yksin (tai poikaystävän kanssa) asuvat, kertokaas mitä ruokaa kokkailette? Haluaisin saada jotain uusia ideoita...makaroni lisukkeineen kun alkaa välillä tökkiä...Ite oon tosi laiska kokki, joskus saatan väsätä esim. perunamuusit ja lihapullat, mutta kun yleensä sitä haluais vaan jotain mikä ois nopeeta valmista..

Sivut

Kommentit (446)

MiuMiu*

Meillä tulee tehtyä perusruokia: makaronijuttuja, perunaa ja jotain ja riisiä ja jotain. Ruokaa tehdään aina tarpeeksi jotta siitä riittää pariksi päiväksi ( joskus myös kolmeksikin) jottei tarvitse joka päivä kokkailla

Ritu

Ei ny kauheesti mitään erikoista kokkailtuu ku yksikseen asuu. Ja jos jotain tekee niin sitten sitä on niin paljon että niillä tosiaan elää sen muutaman päivän. Mut ei kyl haluta yhtään syödä joka päivä samaa ruokaa. Joten aina menee haaskuun tai sitten pilaantuu. *huoh*

Nikita

No ainakin näin kesällä oon innostunut väsäilemään ja kokeilemaan vähän kaikkea...tuorepasta on kyl mun yks lemppari eikä ole älyttömän kallistakaan...siihen joku kanasuikale+flooran kevyt ruokaa+kanaliemikuutio niin kylläpä maistuu...eikä vaikeeta ole...netistä löytyy myös aika kivoja reseptejä... 8)

Aniara

Juups..ihan perusruokia meilläkin tulee miehen kanssa tehtyä,vain useammaksi päiväksi kuitenkin.Hyviä "vähällä vaivalla ruokia" ovat makaronilaatkko,spagetti,kana ja riisi,pyttipannu,kinkkukiusaus,keitot jne jne. :)..ainiin..kokeiles tällaista reseptiä,mitä on monesti tullut tehtyä ja maistunut tähän mennessä kaikille joille olen sitä tarjonut :wink:

4 leipäpalaa(esim vaasan ruispaloja,real tai vaikka paahtoleipiä tms)
riisiä 1,5 dl
liha/kana/kavisliemikuutio
margariinia/voita
juustoa
kinkkua/kalkkunaa(siivuja)

Keitä riisit ja mausta ne liemikuutiolla.Voitele leivät ja laita kinkut/kalkkunat ja juustot leiville.Levitä riisiä kahden leivän päälle ja lisää jääneet leivät "katoiksi".Laita vielä leivät hetkeksi uuniin(n.5min 200 asteeseen) ja valmista on.Ei muuten massu jää tyhjäksi ja on herkullinen ja terveellinen vaihtelu "vaikeille" ruuille :wink: .

noh..toivottavasti oli edes jotain apua :)!

kuunlapsi

vaihtelee aivan järkyttävän paljon, siis että välillä se on vaan leipä linja ja välillä innostuu enemmän kokkailemaan.
mut lempparit on erilaiset padat(niistä puolivalmiista pusseista on hyvä kehitellä omia versioita, lisäillä niihin kaikkea) keitot, kaali-porkkana-sipuli-jauheliha mössö on hyvää ja helppoa :)
ja yks mistä saa mun mielestä hyvää laatikkoa on jauhelihaa ja siihen sekaan jotain maustettua tomaattimurskaa, ja muita mausteita, valmis valkosipuliperuna pussi, ja ne vaan kaikki vuokaan ja uuniin, juustoraaste tietty parantaa.
ja nyt ei tuu muuta mieleen.. hmm.. tai no tortillat ja pitaleivät, niitä pystyy niin hyvin muuntelemaan.

Tru_Angel

eipä mitään sen erikoisempaa... mieleen tulee kana (suikaleita), paistan ne pannulla ja lisään herne-maissi-paprika pussin. Kyllä on hyvää ja terveellistä. Pastaa voi pistää lisukkeeks jos jotain muuta sen kans haluu syödä. Helppoa ja nopeaa. :D

Venice Queen

Ostin tuossa vähän aikaa sitten wokkipannun, ja siihen voi sitten työntää lähes mitä tahansa jääkaapista löytyy, ja hyvää tulee... :)

SunLion

siis mä tein maailman parasta jälkkäriä, purkki kermaa, 2 purkkia valion sitruuna-rahkaa ja purkki pakastemansikkamurskaa. Aivan tajuntonta. Oli myös hyvää kun laitto pariks tuntia pakastimeen.

sammy

Yleensäkin voi käyttää mielikuvitusta ruuanlaitossa.. mä teen usein niin että käytän vähän mitä kaapista sattuu löytyyn...omia muunnelmia..
Pastat on kyllä helppoja ja nopeita ruokia... valkokastin jos tekee siihen voi mielensä mukaan laittaa katkiksia, lohta, herkkusieniä tms..... kanasuikaleista tulee hyvä kasti kun lisää siihenkin kasviksia tai sieniä ja kermaa tai vettä..jos haluaa kevyempää..

No keitot on hyviä ja helppoja myös: nakkikeittoa, kalakeittoa oih kunnon kerman kera niin vie kielen mennessään), jauhelihakeittoa..

Meil käytetään yleensä kalkkunan ja broilerin liha tuotteita, jauhelihaa.. nakit...

Täytetyt paprikat... nam nam.. mitäs kaikkee muuta sitä ois... Käytä googlea sieltä löytyy hyviä ruokavinkkejä...

Ja onhan noita muitakin sivuja: www.ruokala.tv , www.pirkka.fi .. nää tulee eka mieleen..

Niin ja kaupoissa on pakastealtaissa hyviä pakasteruokia... perinteisten kalapuikkojen lisäksi on esim. hyviä kullanrapeita seitifileitä (findus)tai jotain semmoista.. ja vaikkas mitä..

kamElli

Mä olen todella huono laittamaan mitään kunnollista ruokaa, jos jotain kotona nyt satun syömään. Yleensä menee siihen, että heitän ranskiksia / lohkoperunoita uuniin. Ei todellakaan kovin terveellistä.
Onneksi koulussa kuitenkin saa syötyä vähän monipuolisemmin.

Joskus jos satun oikein innostumaan, niin tulee kyllä tehtyä jotain laatikoita.

Nella

Itsekin haluaisin joskus uusia ideoita. Tuntuu, että aina kierrätetään samoja ohjeita.

Mut tällaiset ruuat on yleisiä meillä:
- hunajakanakastike riisin kanssa (paistetaan kanan hunajamarinoituja fileesuikaleita pannulla ja lisätään lopuksi kermaa, helppoa ja hyvää)
- lasagnea
- makaronilaatikkoa
- tonnikalalaatikkoa
- kasvissosekeitto
- pastakastike (lihapullista tai pihveistä ja valmiskastikkeesta)
- kanankoivet uunissa
- lihamureke

Laatikot on aina siitä hyviä, että niistä riittää pakkaseenkin laitettavaksi. Ongelmana on meillä se, että meillä on jenkkikaappi, jossa on tosi pieni pakastinlokero. Olis joskus kiva tehdä isoja satseja hätävararuokaa. :)

Fansku

Just eilen heitin siskolleni läppänä et avomies pitää mua nyt vähän huonolla ruualla(on ollu pitkään töissä ja itse syönyt vähän ennen kotiin tuloa)ku mä EN laita ruokaa, ehkä vuoden aikana tehny 3 kertaa ja joka kerta valitan et olipas ***kaa :D ..kun oon tottunu avomiehen tosi herkullisiin ruokiin! Jos mun täytyy ruokaa laittaa niin sitten kaupan "puolivalmiista" jotain.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat