Mitä puuron kanssa? - Terveys ja hyvä olo

Loca

Oon nyt innostunut syömään aamupalaksi leivän sijasta kaurapuuroa ja on ollut kyllä tosi hyvää, mutta tässä mietinkin, että mitä sen puuron kanssa voisi syödä?

Kanelia päälle, voisilmä, mehukeittoa, hilloa...? Mitä te syötte?

Entä mikä puuro on parasta?:)

Sivut

Kommentit (19)

Rasberry

Kyllä ne marjat on puurossa sitä parasta :) Itse lisään puuron joukkoon myös aina runsaasti leseitä, jotta puurossa ois jotain "pureskeltavaa". Jotkut tykkää lisätä puuron joukkoon hedelmiä (raastettu omena, soseutettu banaani) tai vaikka pilttiä.

Mun mielestä parhain puuro on kaurapuuro vehnäleseillä ja mustikoilla! Hyvänä kakkosena tulee ohrapuuro kokonaisista suurimoista.

Joulun aikaan on riisipuuro ja rusinasoppa sitten aivan oma juttunsa :)

Ametisti

Soseutetut mansikat on niin ihania puuron kans! Sauva- tai tehosekoittimella siis vaan muussaa mansikat ihan kokonaan. Sitä sosetta ei edes tarvitse välttämättä sekoittaa puuron kans, vaan laittaa sitä siihen puuron reunoille ja "dippaa" siinä aina lusikkaa. Nam!

kaffekat

Itse tykkään perus kaurapuurosta vehnäleseillä, mutta ruis- ja neljänviljanpuurokin on ihan hyvää.
Kanssa hedelmiä ja/tai marjoja, rasvatonta tai soijamaitoa. Esim. banaani ja vadelmat ovat aika tykki yhdistelmä.
Joskus juhliessa voisilmä. ;)

Tsein

Mie syön Elovena Hetki -pikapuuroja. Syön sen verran harvoin puuroa, että tollaset annospussipuurot on ihan hyvä ratkaisu. Yleensä kaupasta tarttuu mukaan omena-kaneli-puuro tai sitten omena-luumu-puuro. Molemmat tosi hyviä eikä vaadi mitään muuta ku maitoa kaveriks, kun se maku on jo siinä puurossa. Ja toisekseen mie syön puuroa vaan joskus aamupalaks eikä miulla sillon oo aikaa mitään soseutella tai valmistella sen enempää.

Sillon, kun kaupoista saa Valion rusinasoppaa eli kausimakuna joulun tienoilla, sitä voi käyttää maidon sijasta.

marjutti

syön kans joskus nuita pikapuuroja, vadelmaa olen ainaki maistanu. ei tosiaan kaipaa mitään lisuketta, hyvvää on.

kaurapuuroa teen sillon tällön, tykkään tehä aika löysää ja siihen sitten esim mustikkapilttiä kaveriksi tai valion vähäkalorisia keittoja, mm. mustikka ja vadelma on hyviä.

riisipuurosta tykkään tositosi paljon, päälle kanelia ja ripaus sokeria, ehkä jopa jotain soppaa, mut on sen verran työlästä tehä et lähinnä jouluna syödään sitä :D

mannapuuroa en ole koskaan tehny ite.. voispa joskus kokeilla :)

lunacracker

Hyvä ystäväni repii aina semmosist kalkkunaleikkeleist paloja ja sekoittaa siihen puuroon, kuulema ihan sikahyvää.. :roll:

Itse syön ihan hillolla, kun se on niin paljon halvempaa kuin tuoreitten marjojen ostaminen... :roll:

Monsu

Mä syön aika harvoin puuroa, mutta ihan peruskaurapuuro taitaa olla se suosikki... Manna- ja riisipuurokin menee harvoin.

Yleensä laitan puurooni voisilmän tai hilloa. Sokeria käytän todella harvoin ja silloinkin aika vähän. Maitoa en käytä puurossa ollenkaan, koska en ole juonut sitä vuosiin oikein muutenkaan.

BabyPhat
lunacracker
Hyvä ystäväni repii aina semmosist kalkkunaleikkeleist paloja ja sekoittaa siihen puuroon, kuulema ihan sikahyvää.. :roll:

Siis mitää.. :lol: Erikoisin vähään aikaan!

Itse söin (ehdottomasti RUIS)puuroni voisilmän kanssa. Tarkoitan toki kasvirasvalevitesilmän kanssa.. 8-[

gnirom

mun suosikki on manna ja riisipuurot, niihin sopii parhaiten mehukeitto :) ikinä en kyllä ite noita tee, yleensä se on se kaurapuuro. sen kanssa mieluiten marjoja ja maitoa! myös hillo käy paremman puutteessa.

halium

Puuro on namia, niin aamupalana kuin "ruokanakin" :P

Lemppari on ohrapuuro. Sen kanssa sitten marjoja. Nam.
Aamuisin syön kaurapuuroa, marjoilla tai ihan sellaisenaan.
Myös mannapuuro, joko marjoilla tai ilman, on superhyvää!

Yleensä nuo puurot menevät marjoilla tai sellaisenaan. Joskus teen kiisselin itse, mutta se on must vähän liian löysää puuron päälle. Neljänviljanpuuron päälle menis voisilmä. Myös joskus omenahilloa olen laittanut, joskus myös pilttiä. Nam.
Maitoa en koskaan laita puurooni. Erikseen mieluummin.

Riisipuuro syödään joko kanelilla ja sokerilla tai rusina/sekahedelmäsopalla! Nam, mikä joulun herkku :P Meillä kullan kanssa tosiaan herkutellaan sitä koska vaan!

olematon

mä oon laittanut puuron joukkoon hilloa ja sitten raparperikiisseliä. Joskus on menny ihan perus voisilmä ja ripaus sokeria meiningillä :) Ja sit just banaani tai omppu on hyvää seassa :)

Shirlie

Tätä ei oltu vielä mainittu: useat ystäväni ovat ihastuneita raejuusto-mehukeitto-komboon aamupuurojensa kanssa. Itse en kaura/ruis/ohrapuuroja syö, joten mitään omaa suosikkia en voi kertoa, mutta tuo kavereiden hehkuttama versio voi varmaan olla puurojen ystävälle oikeasti herkkua.

Ninive

Tottakai puuron kanssa ihanaa on aina voisilmä ja sokerit päälle (joulupuuroon kanelitkin).
Kun melko paljon puuroa syön, täytyy kuitenkin välillä myös keittää vadelmista ja mustikoista soppaa puurolle kaveriksi ettei mene ihan voilla räpimiseksi (mie nimittäin lyön sitä aina puuroon ihan reippaalla kädellä siitä sokerista puhumattakaan :lol:)

Neljän viljan puuro mun mielestä tosi hyvä peruspuuro jota syön monesti ihan päiväruuaksikin, ja punaiseen maitoon keitetty riisipuuro aivan taivaallista jouluherkkua. Arkeen sitten tulee tehtyä vähän kevyempää uuniriisipuuroa joka on hyvää ja helppo tehdä. Mies taas ei söis muutakun mannapuuroa mansikkahillon kanssa :wink:
Ja tietty hyviin herkkuihin lukeutuu myös syksyllä kovaa suosiota nauttiva marja(puolukka)puuro joka kylläkin taitaa jo enempi lukeutua jälkiruokiin.

Jesssi-

Mie oon alkanu nyt syömään kanssa aamulla kaurapuuroa.Sekaan oon laittanu pakastemarjoja, jotka tosin sulatan ensin :D Parasta on kun sekaan laittaa vielä vähän sokeria ja vähän voita. Nams.

Sit kun muistan ni ostan kyllä ruispuuroa,se on aivan ihanaa pelkän voisilmän ja sokerin kanssa.

Lady_

aah, riisipuuro on ykkösherkkuni! Siihen tulee päälle perinteiset sokerit ja kanelit.

Tavalliseen aamupuuroon en laita ikinä päälle marjoja tai muutakaan, vaan syön ne sitten mieluummin erikseen. Joskus tapana oli syödä puuro maidon tai sokerittoman mehukeiton kera, mutta kyllä se ihan au naturel maistuu nykyään parhaiten. Varsinkin, kun aina ei maitoa/mitään soppia ole tarjolla.

Pellavasiemenet ja erilaiset leseet ovat välillä hyvää vaihtelua, kuten myös yön yli vedessä turvotetut kuivahedelmät (luumu, aprikoosi).
Joskus lisään puurooni myös hiukan rypsiöljyä, jotta sitä tulisi saatua tarpeeksi.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat