Astangajooga - Terveys ja hyvä olo

ruusu

[size=9]Löysin keskustelua yleensä joogasta, mutta haluaisin tietää tästä nimenomaisesta joogamuodosta. Mutta poistakaa, jos mielestänne turha aihe. :D[/size]

Eli olisin alunperin halunnut lähteä koittamaan hot joogaa, mutta täällä seudulla ei ainakaan internet etsintöjen perusteella ole sellaisesta tunteja tarjolla. Pilates tunteja saa muutamassa paikkaa, mutta hinnat ovat päätä huimaavia, opiskelijabudjettiin ainakin, nimittäin 15-22 euroa/KERTA.:shock:

Astangajoogaa sen sijaan löytyy ja haluaisinkin kuulla minkälaisia kokemuksia teillä siitä on ja minkälaista se on?

Itse haluaisin lähinnä notkeutta ja jäntevyyttä, sekä rentoutusta arjen stressistä. Sopisiko laji tähän tarkoitukseen?

Kommentit (1)

Ayla

Mulla on kokemusta astagasta suunilleen puoli vuotta :) Astangajooga on mun mielestä ja mulle ollu aivan mahtavaa.

Mitä itsellä on tullu koettua, yleensä kun puhutaan joogasta, ihmisille tulee mieleen hathajooga. Astangajooga on "urheilullisempaa" ja siinä tehdää liikesarjoja (esim. aurinkotervehdys) semmosen erityisen hengitystekniikan tahdissa. Alkeistunnilla tehdään alkeistason liikesarjat eli aurinkotervehdykset, seisomaliikkeitä, osa loppuliikkeistä + loppurentoutus. Niitä liikesarjoja tehdään siis koko tunti putkeen ja voin vannoa että hiki lentää :D Kun hallitsee perusasiat, voi siirtyä seuraavalle tasolle.
En ole mikään asiantuntija (vielä) näissä astangajoogan tekniikkajutuissa joten joku kokeneempi voi tarkentaa tai korjata mun sanoja jos on jotain korjattavaa :D

Henkilökohtasista kokemuksista voin kertoa vähän paremmin. Aluksi mulle kävi niin, että jaksoin käydä tunneilla pari viikkoa ja sitten innostus lopahti ihan vaan sen takia että musta tuli laiska, kun ei ois millään jaksanu pyöräillä tunnille lumi- tai räntäsateessa jne. No, kuitenkin sitten ryhdistäydyin onneksi. Astangajoogassa itsellä on kehittynyt tasapaino, notkeus, voima.... se on sillä tavalla monipuolista. On aivan ihanaa hikoilla siellä :D Tunnin jälkeen on sitten oikeasti rentoutunut ja mukava olo.
Ai niin, ja voihan sitä joogata kotonakin jos ei jaksa tunnille mennä. Niinkuin meidän ohjaaja sanoi, "yksi kerta viikossa on miljoona kertaa parempi kuin ei ollenkaan, 2-3 kertaa on mahtava homma, ja 4-5 kertaa viikossa tarkoittaa että sulla on positiivinen jooga-addiktio" :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat