Lonkka vaivoja - Terveys ja hyvä olo

Bella_

Hei!
Olen 19-vuotias tyttönen ja minulla on lapsena todettu yliliikkuvat nivelet. Kummemmin tämä ''vaiva'' ei ole elämääni haitannut, mikään paikka ei ole mennyt ikinä sijoiltaan tms. Kuitenkin vasen lonkkani on ollut sellainen, että saan sen ikäänkuin ''muljahtamaan'' kun nojaan siihen. ''Muljahdus'' ei satu mutta tietysti näyttää ja tuntuu hieman erikoiselta. Samainen lonkka myös hieman ''lonksuu'' kävellessä, mutta se ei haittaa liikkumista.
Olen noin puolivuotta käynyt kuntosalilla ja nyt viimeviikolla eräässä reisilihaslaitteessa panin merkille, että lonkka muljahtelee aina liikettä tehdessä. Nyt viime tiistaina lisäsin painoja ja nyt lonkka tuli kipeäksi. Se säteilee pientä kipua jalkaan, kuin pieniä sähköiskuja.
Onko kellään muulla samantapaisia vaivoja? Miten täytyisi menetellä? Fysioterapeutille varasin ajan, varmuuden vuoksi, ettei lonkka nyt ärtyisi enempää.. Mistäköhän lonksuminen johtuu, ja voiko se paheta?

Kommentit (1)

Autumny

Yliliikkuviin niveliin paras hoitokeino on varsin yksinkertainen: ympäröivien lihasten vahvistaminen, koska ne sitten estävät nivelten ylimääräiset muljahtelut ja taipumiset. Fysioterapeutti varmaan suosittelee joitain tiettyjä lihaksia vahvistavia jumppaliikkeitä sen jälkeen kun on nähnyt liikeratasi sun muuta.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat