eroon riippuvuudesta - Terveys ja hyvä olo

chilimarenki

Riippuvuuksista olikin jo ketju olemassa, mutta tässä ketjussa haastan teidän päihittämään jonkin riippuvutenne. Oletteko päässeet eroon jostain riippuvuudesta? Yritättekö päästää eroon riippuvuudesta? Ja miten? Tänne vaan kertomaan kokemuksista ja tukemaan toisia :) .

Itse olen ollut huulirasvariippuvainen jo 10 vuotta, se on ehkä kaikista turhamaisin asia josta olen riippuvainen. Nyt olen ollut 3 viikkoa ilman ja välillä häiritsee paljon noi kuivat ja rumat huulet. Sellasille huulille ei huulipunaa laiteta. Jos en parin viikon päästä totu tilanteeseen, niin lopetan tän lakon :evil: .

Kommentit (12)

olematon

mäkin oon ollu huulirasvariippis :D ihan jatkuvasti piti olla laittamassa huulirasvaa, ja jos jossain tajusin, että oon unohtanu huulirasvan kotiin niin tuntu et huulet kuivuu siihen paikkaan. Niin käy kyllä vielä nykyäänkin, mut nykyään en enää koko aikaa läträä huulirasvalla. mut huulien rasvaamista ei tosiaan kannata kokonaan lopettaa, etenkään ku oot ilmeisesti chili pelannu aika paljoltikin huulirasvalla.

Emilie

Olen samaa mieltä tuosta huulien rasvaamisesta, kyllä niitä kannattaa välillä kosteuttaa (varsinkin kun ne ovat siihen tottuneet). Ei tietenkään sillä tyylillä, että on minuutin välein sorkkimassa rasvaa huuliin ja yksi puikko menee parissa viikossa. Portaittainen vähentäminen on ehkä parempi, kuin täydellinen "kerrasta poikki" tuossa tapauksessa.

Itselläni oli pahimman luokan sipsiaddiktio. Sitä oli vain pakko saada arkena sekä viikonloppuna ja leffan parissa meni helposti pussillinen tuosta vain. Ei ihme, että lihoin aivan älyttömästi. Jotenkin kummasti vaihdettuani e-pillerit tuo ylimääräisen suolan himo katosi eikä sipsejä tee mieli enää samalla tavalla. Välillä tietty tekisi mieli napostella, mutta ostan sitten sellaisen pienen 75 gramman pussin ja syön sen hitaasti enkä heti vetäise naamariin. Harmi, että suklaa on nyt sitten tullut tämän edellisen addiktion tilalle. Makeiset ja herkut ovat aina olleet minulle vähän herkkä kohta, joten niistä tässä taistelen eroon ihan tahdon voimalla. Sitten jos sorrun ostan pienen patukan tai pussillisen viinirypäleitä ja yritän siitä hedelmäsokerista saada kaiken irti :D Eipä näitä riippuvuuksia kai voi mitenkään muuten päihittää kuin tekemällä päätöksen ja pysymällä siinä. Sitten jos ratkeaa niin antaa sen itselleen anteeksi ja jatkaa eteenpäin .

esiska

Minä voisin tunnustautua kofeiini addiktiksi. Aamu ei lähde käyntiin ilman kolmea kupillista kahvia. Päänsärky on jotain niin valtavaa jos kahvia ei saa.
Päivän mittaan menee helposti litrakin kahvia. Kupillisia kertyy siis 5-10.
Kahvin lisäksi juon päivässä pullollisen energiajuomaa. Siitä olen jo jotenki saanu itteni vieroitettua.
Taitaa olla tuo jatkuva kahvin juominen enemmän korvien välissä, tottunu juomaan kokoajan niin pakko saada. Aamuiset kahvit varmaan riittäisi välttämään päänsäryn. Opettelis vaikka teetä juomaan...se ei vain ole läheskään niin hyvää kuin kahvi

Lady_

Täällä kohta entinen sokeriaddikti!

Kaikki makea on niin hyvää ja vetää meikäläistä kuin hunaja kärpästä.. Salakavalasti joka päivä tuli syötyä pieni pussillinen karkkia ja muuta makeaa. Mutta nyt siihen on tullut (ainakin toivottavasti) stoppi.
En ole lähes viikkoon syönyt karkkia ollenkaan ja kaikki muukin makea on pysynyt täysin kohtuuden rajoissa. :)

marika_

Mä oon jollain tasolla kai riippuvainen kaikista hiilihapollisista juomista, etenkin limuista mutta myös kivennäisvedet menee. Laadulla ei niin väliä, kunhan jotain on. Edelleen on jonkuntason pakkomielle ostaa pullo joka ainoa päivä kun lähden luennoille. Ja rahaa palaa... Tosin oon mahdollisesti hiukan yliherkkä makeutusaineille (testaillaan nyt että johtuuko niistä), joten oon lightit joutunu ainakin toistaseks jättään pois ja koska en juo sokerilimuja kuin poikkeustapauksissa (joku päänsisäinen ihmejuttu tääkin), niin oon sitten kivennäisvesiin vaihtanu. Ne nyt ei terveyden kannalta onneks oo niiiin kovinkaan paha (eihän hampaat tietty niistä hapoista tykkää), mutta kuten sanottu, rahanmeno on se isoin ongelma.

chilimarenki

Lainaus:
Olen samaa mieltä tuosta huulien rasvaamisesta, kyllä niitä kannattaa välillä kosteuttaa (varsinkin kun ne ovat siihen tottuneet). Ei tietenkään sillä tyylillä, että on minuutin välein sorkkimassa rasvaa huuliin ja yksi puikko menee parissa viikossa. Portaittainen vähentäminen on ehkä parempi, kuin täydellinen "kerrasta poikki" tuossa tapauksessa.

Mä olen just niit ihmisii (tai olin) jotka panikoi heti, jos ei huulia saanut rasvata viiteen minuuttiin :oops: . Häiritsee elämää liikaa tollanen. Jossain labras tai töissä ei voi kokoajan olla levittämäs huulirasvaa. Tiedän hyvin monia ihmisiä, jotka pärjää ilman huulirasvaa, eikä heillä ole koskaan ollut ongelmia kuivien huulien kanssa. Toivon vielä, että joku päivä munkin huulien luonnollinen kosteus palautuu, niin ei tarvitse ajatella että huulirasvan jääminen kotiin olis maailmanloppu :) . Tä on aika viaton riippuvuus, mutta häiritsevä sellainen.

juoksija

Huulirasvariippuvuus täälläkin, mutta sen en anna häiritä. Paljon pahempi riippuvuus on makea. Tai lähinnä se riippuvuus on sellainen, että mulle ei koskaan riitä yksi pala suklaata vaan aina kun saan makeaa, pitää syödä kaikki, mitä voi. Nyt oon ollut karkkilakossa jonkin aikaa ja hyvin on mennyt. Ei oo edes tehnyt mieli karkkia. Tai muutakaan makeaa. Pitää varmaan tuota itsehillintää harjoittaa vaan lisää:)

chilimarenki

Mäkin tykkään makeasta ja välillä on vaikea hillitä himoaan, mutten anna sen häiritä :D . Pari vuotta sitten mulla oli iso laatikko täynnä karkkia ja se tyhjeni aina kun ex tai sisko kävi sieltä vähän napsimassa karkkia. Ei tehnyt mieli karkkia kuin hyvin harvoin. Sitten viimeisin ex opetti mut huonoille tavoille ja sit lähin oon syöny makeaa säännöllisesti ja makeanhimon hillitseminen on vaikeutunut :( . Mutta jahka tästä flunssasta tervehdyn ja pääsen urheilemaan taas, niin ei enää tee mieli niin pajon makeaa... ainaski toivon niin. Joku mainitsi et kun tulee karkkihimo, niin syö vaikka rypäleitä. Mulle toi ei valitettavasti tepsi, koska syön muutenkin paljon hedelmiä. Pitäis piilottaa karkit johonkin, mistä niitä en löydä, sitten en niit söis :D .

Essie

^ täysin sama kun esiskalla.
Silmät ei muka aukene ilman kahvia ja väh 2 kuppia on saatava. Sitten iltapäivälläkin kahvi jotta jaksaa opiskella.
:D

olematon

Mäkin taidan olla jonkin asteinen kofeiiniaddikti. Mulla tulee myös pää kipeäksi jollen jotai kofeiinipitoista saa. Nykyään tuun jo kyllä ihan toimeen ilman kahvia jos vaikka oon jossain kylässä, mutta saattaa pää tulla kyllä kipeäksi. Mulla on selkeesti kausia jolloin juon enemmän kahvia :D Joskus joku aika sitten meni hirmusti rahaa energiajuomiin, lähinnä batteryyn, se vaan on NIIN hyvää. Nykyään ei niinkään, onneksi. Ne on aika kalliita :D mut sillon tällön tulee ostettua. Tuo kahvinjuonti on osittain mulla tapa, mut kyllä mun selkeesti tekee ihan MIELI sitä kahvia tosi paljon, et ei se oo pelkästään tapa.

Repale

Täällä ilmoittautuu kofeiiniaddiktiosta kärsivä huulirasvariippuvainen. Onneksi tuo huulirasvan hiulaaminen on jäänyt vähemmälle. Se on kuitenkin edelleen ihan hirveä tunne kun tajuaa, että hulirasva on jäänyt kotiin, huulet tuntuu rohtuvan heti. Se oriflamen pieni vaaleanpunainen purkki on ?.
Kahvia on pakko saada aamusta alkaen tasaiseen tahtiin. Miulla on luennoillakin aina kahvikuppi mukana. Tulee vaan kalliiksi kun koulussa sellainen pien take-away kupillinen maksaa 1,10€. Päänsärky alkaa jos kahvia en jostain syystä saa.
Nikotiiniriippuvuuden päihittäminen on parhaillaan menossa. Tänään on takana 24 savutonta päivää. On kyllä voittaja olo. :)

chilimarenki

Lainaus:
Se on kuitenkin edelleen ihan hirveä tunne kun tajuaa, että hulirasva on jäänyt kotiin, huulet tuntuu rohtuvan heti. Se oriflamen pieni vaaleanpunainen purkki on ?.

Jei, löytyi lisää sielukumpapneita. Ja onnea Rapale 24:stä savuttomasta päivästä.. oot selvästi voittaja jo :wink: .

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat