mitä teette silloin kun ahdistaa? - Terveys ja hyvä olo

chilimarenki

Mä käsittelen samaa ahdistusta monellakin tapaa. Ensin itken tai raivoan (esim. haukun inhottavan ihmisen pystyyn). Ja sitten kerron jollekin tai kirjoitan paperille tunteeni. Itkeminen vie pois energian ja pahan olon yllättävän tehokkaasti. Ja paperille kirjoittaminen auttaa selkeyttämään ajatuksia... Joskus myös lenkillä saan selkiytettyä ajatuksiani.

Sivut

Kommentit (26)

kirahveli

Musiikki myös, tai sitten soitan jollekin jonka tiedän haluavan kuunnella ja osaavan lohduttaa. Välillä lähden myös juoksemaan, koska saan sillä tavalla ajatukset hyvin selviksi.
No, nykyisin käy välillä niinkin, että itken vain, kunnes paha olo helpottaa, eli yleensä silloin kun nukuhdan.
Herkuttelukin auttaa toisinaan :)

Elmeri

Mulla on myös tapana kuunnella musiikkia kun alkaa ahdistaa. Musiikki on mulle vaan niin tärkee juttu, että se auttaa pääsemään ahdistuksen yli tai ainakin lievittää sitä.
Itkeminen helpottaa myös joskus, varsinkin silloin kun itkee niin paljon että tuntee itsensä aivan tyhjäksi.
Herkuttelen myös joskus ahdistuksissani.
Myös se, että katson jotain komediaa telkkarista helpottaa.
Ystäville puhuminen on myös helpottavaa.

katoamistemppu

Piirtäminen on parasta terapiaa itselle silloin kun ahdistaa niin ja päiväkirjaa joskus kirjoitin, se on nyt jäänyt vähemmälle :roll:

Hilavitkutin

Mulla auttaa ahdistukseen naistenlehtien selaaminen tai vaikka komedioiden kattominen. Semmoista huoletonta hömppää joka vie ajatukset ainakin hetkeksi pois ahdistavasta olosta.

Sitten jos itkettää niin itken, se auttaa.

Ginger

Kunnon hikilenkki auttaa, sen jälkeen pitkä kuuma suihku :) Talvella kun on liukasta en viitsi juoksulenkille lähteä, joten nappaan "lainakoiran" (en siis itse omista koiraa) mukaan ja mennään pitkälle lenkille. Se koira on niin hölmö että saa mut aina nauramaan lenkin aikana useaan otteeseen. Ohikulkijat varmaan ihmettelee mutta... :wink:

shazzer

Mulla ei yleensä sitä ahdistuneena ei huvita tehdä mitään :? Mutta jos jotain niin yhdistän musiikin kuuntelun ja lenkkeilyn. Katon myös frendejä tai jonku hyvän leffan ja syön karkkia.

gnirom

urheilu on ainaki sellanen mikä saa ahdistuksen purkautumaan. samoin joku muu puuhastelu, askartelu tai jopa kouluhommat, jos ahdistus ei liity niihin. oikeen pahan ahdistuksen kohdalla sitten tietenkin itku.

mulla tuo musiikki toimii joskus helpottavasti, mutta useimmiten päädyn kuuntelemaan ahdistuneena sellasta musiikkia, mikä vaan stimuloi sitä olotilaa, kun sen pitäis tehä just toisinpäin. niinpä se ei mulla kuulu noihin parhaisiin ahdistuksenpurkukeinoihin.

Embo

Joskus tuntuu että ahdistuksen tunteeseen ei auta mikään ja se vaan lamauttaa. Mutta ahdistuksen aiheuttajaan etäisyyden ottaminen on ainakin toimiva konsti, jos ja kun se vain on mahdollista. Esimerkiks mua tällä hetkellä jotenkin stressaa työt ja uskon että pian alkava loma auttaa asiaa.

Liikunta, sauna, musiikki ja hauskanpito on kans sellasia, jotka saa mulla aina ajatukset pirteämmiksi..

esiska

Piirrän ja maalaan pahimpaan ahistukseen, se vie mut jonnekin muualle, katoaa ajan- ja paikantaju. Musiikkia taustalle. Parhaimmat maalaukset onkin tullu juuri ahistusta purkaessa. Itken harvoin, mutta silloin kun itken niin itken kunnolla. Ahistuneena en syö, en nuku, enkä halua nähä ketään, sulkeudun asuntoon ja purkaan sen siellä omassa rauhassa.

Mour

Kirjoittaminen. Kynällä paperille, livejournalin yksityiseen blogiin, ... Se on minun ykköskeinoni lievittää ahdistusta. Kirjoittaa vaikka vain sanoja peräjälkeen, ihan mitä hyvänsä mitä mielessä pyörii. Samalla kun soi jokin tosi rauhoittava biisi, niin loistavaa. Ennen ehdotonta oli se, että piti saada olla yksin. Nykyään poikaystävä osaa myös lievittää hyvin pahaa oloa (mikäli se ei ole hänestä lähtöisin..).

JigglyPuff

lähes aina polttelen kynttilöitä ja suitsukkeita ja samalla kirjoitan päiväkirjaa. tai sitten laitan television päälle ja keitän teetä.

jos on hyvä ilma, kuuntelen musiikkia ja lähen kävelylle. joskus soitan äitille, sille pystyy puhuman lähes kaikesta!

paitsi jos oon kotona nii auttaa että otan kissan syliin!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat