Painoindeksinne? - Terveys ja hyvä olo

Merilyn

19. haluaisin sen kyllä olevan hieman suurempi koska olen aika luikun näköinen kun olen myös pitkä. Oudot kyllä nuo vaihtoehdot, koska minusta BMI 15 on aika eri luokkaa kuin 20!

Sivut

Kommentit (45)

Disaster

26. Painan about 66kg, ihannepaino tuon mukaan 49-61kg. Ja pituus 160cm.

En kyllä osais kuvitella itteäni 49kilosena, tuntuu ihan sairaan vähältä :shock: Joku kymmenen kiloa tästä pois niin olis jees.

Libitina

25,6 oli vielä pari kuukautta sitten. Eli olin lievästi ylipainoinen. Tällä hetkellä olen jo normaalipainon puolella, eli BMI on 24. Tavoite on BMI 21.

kirahveli

Täätä löytyy jo aihe käyttäjien painosta, mutta mun mielestä se ei vaan kuvaa kovin hyvin ihmisen kokoa. Onhan vähän erikokoinen ihminen, jos painaa 60 kg ja pituutta on 150cm tai 180 cm..
Eli mikä on painoindeksinne ja onko se sopiva vai liian vähän/paljon?

Painoindeksi lasketaan siis kaavalla: paino kiloina/(pituus metreinä x pituus metreinä) ja osoitteesta www.hermesetas.fi/data/fi/terveys/bmi.php
saa sen ilman laskintakin. Kone tarjoaa myös ihannepainoa jokaiselle, onko se sama kuin itse haluavanne ihannepaino?

JJEMMY

BMI 23. Ei hyvä, joskus se oli vielä tasan 20. Siihen tähtään, ihannepainokin pysyis vielä vaikka tiputtaisin 10 kiloa. Siis tuon laskurin mukaan.

marimma

Normaalisti 30
ja tällä hetkellä 32 raskaus- ja surukilojen vuoksi :)

Eli "liian paljon" jos kysytään terveysihmisiltä.
Mutta itsellen vallan sopiva tuo 30 :)

Ploppi

Tolla laskurilla sain tulokseksi 24, joka on juuri siinä ylärajalla että olenko ylipainoinen vai en. Ihanne paino olisi 52-65 kiloa, mutta jos saisi kuutisen kiloa pois niin olisin siinä suurinpiirtein puolivälissä ja tyytyväinen.

Jaeniver

Tällä hetkellä bmi:ni on 27. Nyt on menossa laihdutuskausi. Pitää päästä bikinikuntoon. :)

Painoin tuossa muutama vuosi paljon vähemmän ja silti ajattelin olevani oksettava läski, joten laihdutin. Laihduin alipainoiseksi ja elämäni oli suoraan sanottuna paskaa. Pelkkää ruoan ympärillä elämistä. Riuhtaisin itseni irti siitä elämästä ja lihoin tähän painoon jossa nyt olen. Tulin onnellisemmaksi ja löysin elämäni miehen.

Nyt aion laihdutan itseni ihannepainooni. Tukenani tieto siitä, että mieheni rakastaa minua ja kelpaan hänelle tällaisenakin, joten ei ole paineita. :D

Jesssi-

Eilen tuli tuokin laskettua ja tulos oli n.19.Yllätyin kyllä vähän kun se on alimmillaan ollut n.17.Mutta eipä tuo pieni painonnousu miulle ollenkaa pahaa tee :D

flaps

BMI 18, ihanne paino olis 52, pari kiloa pitäisi kerryttää vielä..tosin niitä kerrytellessä on mennyt jo muutama vuosi :roll: paino seilaa aika tasaseen tuon 49 ja 52 välillä..pituutta 165.

Celestia

Mulla on 17-18, tuon laskurin mukaan olisin ihannepainossani mikäli saisin 4-6 kiloa lisää painoa. Ei kuulosta pahalta, voisin mä muutaman lisäkilon huoliakin :)

gnirom

23han tuo on. parhaimmillaan aktiiviurheiluaikoina se pyöri siinä 20 hujakoilla, mutta eipä tuo haittaa että on noussu. pari kiloa sais pudota, mutta periaatteessa viihdyn ihan hyvin tässä kropassa :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat