Kokemuksia eri silmälasiliikkeistä - Terveys ja hyvä olo

SunLion

Eli tarkotuksena olisi jakaa hyvät ja huonot kokemukset eri silmälaseja myyvistä yrityksistä.

Mitäs kaikkia niitä nykyään löytyykää? itselle tulee mieleen nopeesti heitettynä:

Instrumentarium
Nissen
Tähtioptikko
Eyen
Specsavers
Favoptic (tänään bongattu)
cazze-optikot

Itsellä on tällä hetkellä Eyenin lasit. Ihan hyvä hintalaatusuhde..tosin nämä ovat ekat lasit jossa pinnoite on kärsinyt jostain(en tiedä mistä) mutta näillä näkee vielä ihan normaalisti. Kehyksen metalliosista on maalia lähtenyt muttei haittaavasti. Lasit taitavat olla nyt 3 vuotta vanhat. Hintalaatusuhde kohillaan...maksoivat ohennuksilla 99e.
Mallina pokat sopivat tosi hyvin (muiden ja omasta mielestä) ja olen tykännyt paljon sekä saanut paljon kehuja näistä.

Vaikka hinta on halpa, pohdin olisiko silti jonkin toisen halpis-merkin lasit vielä laadukkaammat?

mielestäni halpisliikkeiden hinnat ovat kohdillaan ja en viitsisi koskaan pistää järkyttävää summaa silmälaseihin jotka kuitenkin voivat rikkoutua kohtuu helposti. Halpismerkeissä on sekin etu että voi ottaa todellakin parit lasitkin kerralla käyttöönsä. Muutamien liikkeiden hinnat ovat niin pilvissä että "kolmet yhden hinnalla" tarjoukset ovat mielestäni hupaisia....kertovat hirveästä katteesta!

Minulla on ollut esim kalliit Vivianne Westwoodin lasit, Mexxin lasit...mutta parhaiten on eyenin lasit kestäneet vuosien saatossa.

Kommentit (10)

Nyytikki

Kohta pääsen kertomaan tuosta Favopticista, olen tilannut sieltä kuudet kehysmallit, jotka eivät ole vielä saapuneet :) Ainakin halvalta vaikuttaa ja moni on kehunut. Saas nähdä!

muok.: Kehysmallit saapuivat ja tilasin kahdet oikein tukevan tuntuiset lasit. Toiset aurinkolaseina vahvuuksilla ja toiset normaalit lasit vahvuuksilla :) Yhteensä näille tuli hintaa 80e.

titiUU

Itse olen aina hankkinut lasini Instrumentariumista, jossa on kylläkin melko kalliit hinnat.. :? Lasit ovat pysyneet loistavassa kunnossa, kolmen vuoden välein olen vaihtanut, ja pidän myös Instrun asiakaspalvelusta. Nykyiset lasit (Armanin) maksoivat ohennettujen linssien kanssa n. 350€ kun saimme linsseistä ja kehyksistä alennuksia, joita tuntuu saavan aina sieltä ostaessa, joka on hyvä juttu!

Kaverini hankki lasit kaakiselta kuudella kympillä ja ovat jo neljättä vuotta käytössä, hieman ovat maalit kuluneet lasin "nurkista", mutta hyväkuntoisia ja kestäviä laseja saa siis myös huomattavasti halvemmalla kuin omani.

Pumpuli

Itse tilasin kaksi vuotta sitten ensimmäiset lasit Favopticilta. olin tosi tyytyväinen. Ja nyt kesällä huomasin, että sen verran oli näkö huonontunut, että tarvitsin uudet lasit, joten tilasin uudet. Samalla otin myös vahvuuksilla olevat aurinkolasit. Silmälasit maksoivat n.60 e ja aurinkolasit n.50 e. Kummassakin ohennukset. Lasit tulevat todella nopeasti ja koska tuotteella on palautusoikeus, on tilaus riskitön. Ja mallikehykset kun saa kotiin tilattua, niin niitä voi kokeilla ihan rauhassa. Itse suosittelen kovasti! Tuskin enää tulee tarvetta käydä "normaalilla" optikolla.

marimma

Tähän mennessä parhaat palvelut on Eyeniltä saatu.
Hinnoista en tiedä, mutta paljon laajempi valikoima erilaisia kehyksiä, samoja kehyksiä eri väreissä ja niin edelleen. Toisin kuin esim Tähtioptikolla on tupattu jämähtämään siihen että niitä paria mallia saa ehkä kultaisena ja mustana, muttei muissa väreissä.

amethystine

Mullakin on favoptikin lasit, ja hyvät on! Tai nää on jo toiset, ekat mulla oli varmaan kolme vuotta kunnes onnistuin hajottamaan ne (sanka lähti irti kun lasit olivat kotelossa, ruuvi oli jotenkin pikkkuhiljaa löystynyt eikä mennyt enää hyvin paikoilleen kotikonstein. ), mut eipä edes harmittanut kun halusinkin jo jotain uutta. Myös maali oli ihan vähän kulunut sangoista, mutta ei haittaavasti. Halvemmaks varmaan nuo uudet tuli kuin vanhojen korjuuttaminen olisi tullut, eikä niitä toki nuo liikeet sit mielellään korjaakaan. Ja miullakin on hajataittoa, eli kauas näkeminen tuottaa ongelmia, hyvin on lasit toimineet.

Lainasin tuon alkuosan höpöttelyistä, niin tulee tähän oikeeseenkin ketjuun.

Magnolia

Instrusta ostetut lasit oli kalliit, eikä oikein sopinu mulle. Myyjä ei oikein kommentoinu valintaa eikä hirveästi muutenkaan avustanu oikeanlaisten löytämisessä. Optikko ei kertonu mitään, vasta seuraavassa näöntarkastuksessa Silmäasemalla mulle itselleni selvis että mulla on hajataittoa.

Silmäasemalla olen kohdannu tosi ystävällisiä myyjiä ja optikko oli oikein miellyttävä ja sain kaiken informaation mitä halusin. Lasit oli edulliset, hintaa sai neuvoteltua opiskelijabudjettiin sopivaksi ja hyvin näkyy näiden läpi:)

Tästä lähtien aina SilmäasEma<3

ether

Ensimmäiset lasini ostin Instrusta, ja tuolloin palvelu oli hyvää. Seuraavia laseja hankkiessani vanha optikko oli kuitenkin jäänyt eläkkeelle, ja hänen tilalleen tullut tyyppi oli kerrassaan karmea, eikä osannut kuunnella asiakkan toiveita lainkaan. Seuraavia laseja ostaessani kävin vielä instrussa näöntarkastuksessa, mutta onneksi niitä kakkuloita ei tehty reseptin mukaan; vahvuudet olivat aivan totaallisesti päin honkia.

Kolmet edelliset lasini olen ostanut Silmäasemalta. Pirun kallista lystiä, mutta kun summan jakaa useammalle vuodelle, se ei tunnu niin suurelta. Ja hyvästä palvelusta kyllä maksaa mielellään kun tuloskin on laadukas. Näöntarkastuksessa optikko on aina ollut rauhallinen ja tarkka, kehyksiä valitessa toiveitani kuunneltiin aidosti eikä vain tarjottu sitä, mikä käteen osuu. Edellisten lasieni hajotessa silmäaseman myyjät myös korjasivat ne käyttökuntoon lähes ilmaiseksi. Jostain syystä kyseinen liike näyttää myös olevan ainoa, josta löydän sopivan kokoisia kehyksiä :shock:. Specsaversilla käydessäni suurin osa myyjän tarjoamista malleista tipahti päästä... :roll:.

Tsein

Mie oon käyny vaan näöntarkastuksessa kahdessa eri liikkeessä, mutta saanen sanoa sanasen.

Instrun optikko oli tyly. Visko kuvia seinälle ja kyseli kysymykset, eikä mitään muuta. En ollu koskaan ennen käyny näöntarkastuksessa enkä tienny mitä siellä ees tapahtuu ja pelkästään se tilanne jo vähän jännitti. Ei silti mitään reaktiota optikolta. "Näkyykö paremmin näin *linssi* vai näin *toinen linssi*" kysymyksistä oli osasta tosi vaikea sanoa kumpi oli parempi vai kumpikaan eikä hän sitten näyttänyt edes uudestaan sitä ykkösvaihtoehtoa. Osa meni melkein arvailuksi, kun ei voinut muistaa oliko se edellinen parempi vai ei.

Silmäasemalla taas tuli ihan toisenlaista kohtelua. Saattoi johtua siitä, että serkku on samaisessa liikeessä töissä ja miulle sen ajan heidän optikoltaan varas. Optikkokin tiesi, että olen serkkuni serkku. Oli tosi ystävällinen ja antoi rauhassa miettiä vastauksia ja näytti uudestaan "sitä ekaa linssiä", jos en ollut varma kummallako oli parempi. Tunnelma oli paljon rennompi.

No joka tapauksessa molemmilla kerroilla tulos oli ihan sama, mutta kokemus hyvin erilainen. Instruun en mene enää uudestaan jos ei ole pakko, ihan vain tuon yhden optikon takia. Jäi huono fiilis siitä paikasta ja minullahan on varaa valita. Silmäasemalta saisi myös alennuksenkin, pientä nepotismia :wink:

Nyytikki

Niin joo, Specsavers Jumbossa kävin näöntarkastuksessa ja optikko oli ihan mukava ja näytti uudestaan, jos en ollut varma. Tykkäsin ihan palvelusta :)

Nyt odottelemaan kahtia laseja! :) Parin viikon sisään Favoptic lupaa niitä.

Msuh

Voi hele, kirjoitin tähän ketjuun pitkän vastauksen, mutta lähetys ei jostain syystä onnistunut ja koko teksti meni taivaan tuuliin. :evil: UUDESTAAN! [img]http://users.bigpond.net.au/jellery/teletubbies_anim_small.gif[/img]

Eli: Instrumentariumissa olen tainnut kautta aikojen asioida. (Piilarit ovat tähtioptikolta, mutta lasit Instrusta). Minua palvelee Instrumentariumissa aina sama miespuolinen optikko/silmälääkäri. Todella miellyttävä ihminen, kehuu joka kerta minun silmiä kauniiksi ja suuriksi :lol: Vaikka olen jo melkoinen konkari noiden optikkokäyntien suhteen, hän silti joka kerta selittää juurta jaksaen, mitä seuraavaksi tulee tapahtumaan jne. Kun vahvuuksia tarkistetaan, hän laittaa saman linssin näytille moneen kertaan ihan pyytämättäkin, jotta olisi varma, onko parempi ko. linssin kanssa vai ilman. Itse liikkeen puolellakin myyjät ovat olleet asiansa osaavia. Laajasta valikoimasta minulle on tuota sovitettavaksi useita kehyksiä. He ovat melko nopeasti älynneet, mikä on sellaista 'minun tyyliä' ja minkälaisia kehyksiä olen etsimässä.

Nissenistä on on myös kokemusta, joskin vain yhdestä liikkeestä. Siellä valikoima oli köppäisen pieni ja heikko. Myyjä yritti väkisellä tuputtaa minulle paria kehystä, joista en itse juurikaan pitänyt. Ilmaisin kantani kyllä selvästi, mutta hänen mielestään riittävä kriteeri oli ilmeisesti se, että hänen silmissään ne sopivat minulle :roll: Lopulta sitten livahdin liikkeestä myyjän mentyä puhelimeen :D

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat