Kemiallinen kuorinta aknen hoidossa - Terveys ja hyvä olo

marineca

Onko cosmonaisilla kokemusta ihon kemiallisesta kuorinnasta aknen hoidossa? Olen kuullut et se auttais aknearpiin, mutta entä itse varsinaiseen akneenkin? Oletko kokeillut, ja oliko apua/jotain haittaa?
Ja mietin kosmetologin suorittamaa kemiallista kuorintaa, en sellaista lääkärin tekemää, mikä kai monelle tulee ekana mieleen:)
Suosittelisitteko kokeilemaan?

Kommentit (1)

sissypieni

Hmm, en ole kemiallista kuorintaa kokeillut, mutta eräänlaista yrttisyväkuorintaa joskus vuosia sitten. Se vaati muistaakseni vähintään 3 hoitokertaa jos halusi jotain tuloksia, niin 3 kertaa sitten tuli käytyä siellä. Se oli kylläkin melkoinen virhe, ainakin omasta kokemuksestani.. Ärsyttää kun heitin rahaa ihan hukkaan, oli melkoisen kallista nimittäin. Ei auttanut käytännössä yhtään mitään, finnejä vain tuli lisää kuorinnan jälkeen kun iho "syväpuhdistui" ja epäpuhtaudet nousivat pintaan, ja sitä mukaa sitten jäi uusia jälkiä myös.

Mutta siis sinähän kysyit kemiallisesta kuorinnasta, se on varmaankin hieman erilainen. Olen kyllä kuitenkin sitä mieltä ettei tuollaisista kuorinnoista ole mitään apua jos on aktiivista aknea, päinvastoin! Pahentaa ja ärsyttää vaan ihoa. Mutta jos on pelkkiä arpia enää niin siinä vaiheessa voisi ehkä auttaakin. Mutten suosittelisi myöskään jos on kovin herkkä iho (niin kuin itselläni). Kosmetologit eivät juuri voi auttaa aknesta kärsivää, vaikka sellaista mainostavatkin.. Se on sitten ihotautilääkärien homma. Tässä nyt minun mielipiteeni. :) Voihan olla, että jollain on parempia kokemuksia. Uskomattamalta kyllä tuntuu että tuollaiset kuorinnat voisivat auttaa muuhun kuin arpiin/jälkiin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat